Μαρία Τσακανίκα: “όταν ξεκινάει η μουσική… όλα παίρνουν το δρόμο τους…”

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Η μουσική ένωνε, ενώνει και θα ενώνει πολιτισμούς και λαούς, γιατί είναι ΜΙΑ και παγκόσμια γλώσσα.

Όταν ξεκινάει η μουσική, όλα παίρνουν το δρόμο τους…

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Δε μπορώ να ξεχωρίσω έναν ή μία. Θα ήταν άδικο. Κατά καιρούς με έχουν σημαδέψει διάφοροι καλλιτέχνες είτε μέσα από το έργο τους, είτε μέσα από τη στάση ζωής τους.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.”
Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Θα σας απαντήσω ως εξής: Οι μουσικοί είναι πολλοί, γιατί η μουσική είναι ΜΙΑ!

Άλλωστε η ποιότητα πάντα ξεχωρίζει σε όλα τα μουσικά είδη.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Είναι ανάγκη η Μουσική!

Κατ’ εμέ δε θεωρώ πλέον τη γνώση της Μουσικής πολυτέλεια, μπορείς να βρεις τρόπους να την προσεγγίσεις ουσιαστικά, αρκεί να βρεις το σωστό δάσκαλο. Πάντα παίζει ρόλο τί αναζητάς! Ανάγκη να εκτονώσεις όσα δεν μπορείς να πεις!

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Μα…το να αφουγκραστείς τις ανάγκες του παιδιού και να βρεις τον κατάλληλο δάσκαλο, τουλάχιστον σε πειραματικό στάδιο σε πρώτο χρόνο.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Φυσικά και διδάσκεται! Μάλιστα με τον καλύτερο, δυνατό τρόπο. Γίνεται σοβαρή δουλειά όχι μόνο στα Ωδεία αλλά και στα Μουσικά σχολεία της χώρας. Επίσης το Τμήμα Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής στην Άρτα( πλέον Πανεπιστήμιο Μουσικών Σπουδών Ιωαννίνων) έπαιξε σημαντικό ρόλο.

Η μουσική θα έπρεπε να είναι από τα βασικότερα μαθήματα στο ελληνικό σχολείο, όπως άλλωστε ήταν και στην Αρχαία Ελλάδα.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Θεωρώ δεδομένη την ύπαρξη αξιόλογων Ελλήνων μουσικών, με βαθειά γνώση στο αντικείμενό τους και μουσική κατάρτιση.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Τα μελλοντικά, μουσικά μου σχέδια είναι να μάχομαι συνεχώς για την Τέχνη μου και να εξελίσσομαι μέσα από αυτή.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:

Η Μαρία Τσακανίκα γεννήθηκε στην Αθήνα.

Πήρε τα πρώτα της μαθήματα λυρικού τραγουδιού σε ηλικία 10 ετών στο Βαρβούτειο Ωδείο της Πτολεμαϊδας.

Έχει έρθει πρώτη τρεις φορές σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς στην Ελλάδα.

Συνέχισε τις σπουδές της στο Τμήμα Λαϊκής, Παραδοσιακής Μουσικής στην Άρτα.

Το 2011 πήρε το Δίπλωμα Λυρικού τραγουδιού και αποφοίτησε από το τμήμα Μελοδραματικής υπό την καθοδήγηση του Ζάχου Τερζάκη, από το Εθνικό Ωδείο.

Συνέχισε τις σπουδές της στη Μουσικολογία του Poitiers στη Γαλλία καθώς και στο Ωδείο της Bourges.

Έχει διακριθεί σε αναγνωρισμένους διαγωνισμούς ανά τη Γαλλία.

Υπήρξε μέλος του Atelier Lyrique της Bourges, όπου παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής και τραγούδιού από καταξιωμένους λυρικούς τραγουδιστές, πιανίστες, σκηνοθέτες και θεατρολόγους.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Δημήτρη Καβράκο, Ζάχο Τερζάκη, Marlis Petersen και Ζανέτ Πυλού στην Ελλάδα.

Καθώς και με τη Sophie Hervé, Jean-Françis Monvoisin, Gilles Le Conte και Jean-Marc Fontana στη Γαλλία.

Mία από τις σημαντικότερες συνεργασίες της ήταν με τον Alexis Duffaure ,maitre de Chapelles de Bordeaux, ως σολίστ και καθηγήτρια φωνητικής στις χορωδίες της πόλης του Bordeaux.

Έχει διδαχτεί τους κανόνες της Γαλλικής όπερας και του γαλλικού chanson από τον πιανίστα της όπερας του Bordeaux , Jean- Marc Fontana και τον πιανίστα της όπερας της Limogues Gilles Le Conte.

Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει ρόλους για σοπράνο, όπως Liu(Turandot),Pamina(Μαγικός Αυλός), Zerlina(Don Giovanni) κ.α.

Τον τελευταίο χρόνο συνεργάζεται με τον πιανίστα Νίκο Ορδουλίδη κάνοντας παραστάσεις ανά την Ελλάδα με θέμα ” Τα λυρικά του Τσιτσάνη”.