Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία»

Βασίλης Καρακατσάνης (γ.1957) “Distinct District No5” 2018, 140X100εκ. ακρυλικό, γκουάς και λάδι σε καμβά (ιδιωτική συλλογή, Αθήνα)

30 Νοεμβρίου 2022 – 31 Ιανουαρίου 2023

• Γκαλερί Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Μασσαλίας 22, Αθήνα

Επιμέλεια: Νίκος Βατόπουλος και Ίρις Κρητικού

Εγκαίνια: Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022, 19:00-22:00

Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 12:00 – 20:00, Σάββατο: 10:00 – 14:00 – Είσοδος Ελεύθερη – Τηλ: 2103680052

Με φωτογραφίες και έργα τους συμμετέχουν οι: Διονυσία Αλεξιάδου, Γιάννης Αντιόχου, Ειρήνη Βουρλούμη, Γιώργης Γερόλυμπος, Ανδρέας Γιακουμακάτος, Ιάκωβος Δρακούλης, Γιώργος Θάνος, Νίκος Ι. Καλλιανιώτης, Γιάννης Καλύβας, Στάθης Καλύβας, Enri Canaj, Δημήτρης Κλεάνθης, Δήμητρα Κίτσιου, Ένη Κούκουλα, Ιωάννης Κουρταλής, Νίκος Λεοντόπουλος, Ανθή Μάρα, Παναγιώτης Μαρκολέφας, Λουκάς Μπαρτατίλας, Χάρης Παπαδημητρακόπουλος, Στέφανος Πασβάντης, Βαγγέλης Πουλής, Μαγδαληνή Σγουρίδη, Ευαγγελία Σύρου, Ηλίας Τσαουσάκης, Κώστας Τσιαμπάος, Δημήτρης Φιλιππίδης, Τάσος Χαλκιόπουλος, Κλεοπάτρα Χαρίτου, Ηώ Αγγελή, Γιάννης Αδαμάκης, Ανδρέας Βουρλούμης, Μάριος Βουτσινάς, Μαρία Διακοδημητρίου, Φραγκίσκος Δουκάκης, Γιώργος Ζογγολόπουλος, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Μηνάς Καμπιτάκης, Βασίλης Καρακατσάνης, Νικόλας Κληρονόμος, Δήμητρα Κωνσταντινίδη, Γιάννης Λασηθιωτάκης, Βασίλης Λιαούρης, Τάσος Μαντζαβίνος, Ασαντούρ Μπαχαριάν, Γιάννης Μπεκιάρης, Χρόνης Μπότσογλου, Μαίρη Νταγιαντά, Γεύσω Παπαδάκη, Κώστας Παπανικολάου, Δημήτρης Πετρολέκας, Στέλιος Πετρουλάκης, Ράνια Ράγκου, Γιώργος Ρόρρης, Γιάννης Στεφανέλλης, Ιωάννα Τερλίδου, Αλέκος Φασιανός, Βιργινία Φιλιππούση, Αθηνά Χατζή, Νίκος Χιωτίνης, Γιώργος Χουλιαράς, Νίκος Χουλιαράς.

Έργα και αρχειακό υλικό παραχώρησαν οι: Alekos Fassianos Estate, Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου, Ίδρυμα Άγγελου & Λητώς Κατακουζηνού, Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, Μουσείο Μπενάκη, Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, Παναγής Βουρλούμης, Ίρις Κρητικού, Μιχαήλ Κρητικός & Αλεξάνδρα Συμβουλάκη, Κωστής Σχιζάκης, Γιώργος Τζάνερης, Δανάη Τζωρτζακάκη, Σωτήρης Φέλιος, Σοφία Χουλιαρά, καθώς και συλλέκτες που επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμοι και συμμετέχοντες καλλιτέχνες από τα αρχεία τους.

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία» ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων.

Η «Πολυκατοικία» θα αναπτυχθεί ως υβριδική έκθεση στους δύο εκθεσιακούς χώρους του ισογείου. Ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, βίντεο και φωτογραφία συνδιαλέγονται με τεκμήρια, μακέτες, αναμνηστικές σημειώσεις και άλλο αρχειακό υλικό, ώστε να αρθρώσουν από κοινού ένα σύνθετο αφήγημα για την εμπειρία της κατοίκησης.

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2022, 19:00-22:00 στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και θα διαρκέσει έως τις 31 Ιανουαρίου 2023.

Η έκθεση «Πολυκατοικία», την οποία επιμελούνται ο Νίκος Βατόπουλος και η Ίρις Κρητικού́, περιλαμβάνει αφενός έργα συγχρόνων φωτογράφων, αρχιτεκτόνων και φλανέρ της πόλης και αφετέρου έργα εικαστικών δημιουργών. Αρκετά από τα εικαστικά έργα που παρουσιάζονται παραχωρήθηκαν από́ σημαντικά́ ιδρύματα και ιδιωτικές συλλογές ειδικά́ για την έκθεση, ενώ άλλα προέρχονται από αρχεία των καλλιτεχνών. Την «Πολυκατοικία» πλαισιώνουν σημαντικές παράλληλες δράσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό́.

Η πολυκατοικία, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, γεννήθηκε από́ το διάταγμα του 1929 περί́ οριζοντίου δομήσεως, αλλά́ μεταπολεμικά́ συνδέθηκε με την αστυφιλία και την αντιπαροχή́, όπως και με την ανάπτυξη των προαστίων. Η αισθητική́, αρχιτεκτονική́ και κοινωνιολογική́ ερμηνεία της παραμένει πάντα ένα ζητούμενο. Η έκθεση, οι ομιλίες, οι ξεναγήσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα πλαισιώσουν το εγχείρημα αυτό, φιλοδοξούν να ενισχύσουν ένα δημόσιο διάλογο γύρω από την επικράτηση, την εξέλιξη και την προοπτική της πολυκατοικίας ως ενός φαινομένου που σφραγίζει τον ελληνικό αστικό χώρο αλλά και να προκαλέσουν μια βεντάλια βλεμμάτων από την αρχιτεκτονική, τις κοινωνικές επιστήμες, τις τέχνες και τα προσωπικά βιώματα όλων.