Η Αργυρώ Δρίβα συμμετέχει στην εικαστική έκθεση «ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΙΑ: η Σαγήνη ενός Τόπου»

H γκαλερί ArteVisione παρουσιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο: «ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΙΑ: η Σαγήνη ενός Τόπου». Την επιμέλεια της έκθεσης φέρει η Ιστορικός της Τέχνης ΕΚΠΑ, ΜΑ Δημοσιογράφος και μέλος της AICA Eλλάδος, Νικολένα Καλαϊτζάκη. https://nikolenakalaitzaki.wordpress.com, [email protected]

Η Ιστορικός της Τέχνης και Επιμελήτρια της έκθεσης, Νικολένα Καλαϊτζάκη, μεταξύ άλλων, σημειώνει: [[ Το τοπίο είναι μια παράδοξα αφηρημένη έννοια, ένα κατασκεύασμα του πολιτισμού και του νου μας… (Burckhardt, L.) ]]

Από τα μακρινά εκείνα χρόνια του ρομαντικού 19ου αιώνα, όπου η “Τοπιογραφία” συναντάται στην μεγαλύτερη της ακμή, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ζωγράφων της εποχής, οι οποίοι επιδόθηκαν με ζήλο στην κατάκτηση της, μέχρι και σήμερα, κάμποσους αιώνες μετά, η εικονιστική απεικόνιση του “τοπίου” στην Τέχνη συνεχίζει να σαγηνεύει τους σύγχρονους εικαστικούς και το φιλότεχνο κοινό. Κι ενώ ο όρος “τοπίο”, στο λεξικό της νεοελληνικής γλώσσας, αποδίδεται ως: “η γεωγραφική ενότητα με κοινά φυσικά χαρακτηριστικά”, στην πραγματικότητα της Τέχνης, το “τοπίο” συνιστά: μια ρεαλιστική αναπαράσταση ενός πραγματικού χώρου, φυσικού ή αστικού, ή ενός χώρου, αναγνωρίσιμου πάλι, που γεννάται μέσα από τους αφαιρετικούς, γεωμετρικούς, σουρεαλιστικούς, φαντασιακούς, μινιμαλιστικούς ή γεμάτους χρώμα κόσμους, του καλλιτέχνη που το δημιούργησε. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεώρηση του σπουδαίου μελετητή, Kenneth Clark, περί της αισθητικής του τοπίου στην Τέχνη, η οποία οδηγεί στην κατηγοριοποίηση του τοπίου ως μέσου εικονογραφικής έκφρασης: στο τοπίο των συμβόλων, στο τοπίο των γεγονότων, στο τοπίο της φαντασίας και στο ιδανικό τοπίο. Για τον John Ruskin, το ζωγραφικό τοπίο ορίζεται ως μια εμβριθής και παθιασμένη αναπαράσταση των φυσικών συνθηκών που προορίζονται για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Γραφιστική επιμέλεια εντύπων:
Αριστοτέλης Τριάντης

Η τέχνη της τοπιογραφίας αποτελεί μια διαχρονικά αγαπημένη θεματολογία, τόσο για τους καλλιτέχνες, όσο και για το κοινό. Για ποιους λόγους θεωρείτε πως συμβαίνει αυτό και η τοπιογραφία μένει πάντοτε επίκαιρη; Η φύση με την ανεπιτήδευτη, ακατέργαστη κι ευμετάβλητη ομορφιά της πάντα θα συγκινεί τον άνθρωπο. Ένα τοπίο είναι ένα κομμάτι της φύσης, είναι μια ματιά  επιλογής, δικής μας επιλογής. Μια ματιά που περικλείει την ψυχοσύνθεση μας την πολιτιστική μας ταυτότητα και την κληρονομιά μας. Είναι στην ουσία δικό μας κατασκεύασμα που αντανακλά τον εσώτερο κόσμο μας, τις σκέψεις, τις μνήμες, τις προσδοκίες και τους φόβους μας.

Ποιας μορφής σαγήνη ασκεί σε εσάς η τοπιογραφία και απολαμβάνετε να καταπιάνεστε δημιουργικά μαζί της; Η επικοινωνία με τη φύση, η αναζήτηση της ελπίδας, της μεταμόρφωσης και της αναγέννησης ενώ παράλληλα η συνειδητοποίηση της φθοράς και του μαρασμού. Και όλα αυτά σε έναν αέναο κύκλο που δεν τελειώνει ποτέ.

Μιλήστε μας για το έργο της συμμετοχής σας στην έκθεση (περιγραφή, πηγή έμπνευσης, τεχνική απόδοση). Στο έργο αυτό (όπως και στα περισσότερα αυτής της περιόδου) χρησιμοποιώ απλά υλικά, μολύβι και χαρτί, υλικά που μου ξυπνούν μνήμες μιας άλλης εποχής πιο αγνής. Επιχειρώ μέσα από σχετικά ρεαλιστικές φόρμες να αποδώσω το φως, την κίνηση και την ατμόσφαιρα του τοπίου όπως το είδα με τα μάτια και το ένιωσα με την ψυχή. Ένα ηλιοτρόπιο μόνο σε οργιώδη βλάστηση, περιμένει. Είναι μια προσμονή. Η προσμονή της ώρας που θα σηκώσει το κεφάλι να κοιτάξει τον ήλιο.

Βιογραφικό: Αργυρώ Δρίβα

Γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών όπου αποφοίτησε με άριστα το 2000. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της ελάμβανε την χορηγούμενη από το Ι.Κ.Υ. υποτροφία επίδοσης.

Το 2001 διακρίθηκε μεταξύ άλλων υποψηφίων, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, σε ανά τον κόσμο  δημοπρασίες για την προώθηση νέων καλλιτεχνών (Artlink Sotheby’s ). Μέρος της δουλειάς της έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό   Άθλος & Πολιτισμός και  στην Πολιτιστική Ατζέντα της Καθημερινής. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Συμμετέχουν οι εικαστικοί: Ελένη Αρβανιτάκη • Αντιγόνη Βαλέρη • Ειρήνη Βαμβουκάκη • Δέσποινα Βαξεβανίδη • Σταυρούλα Βελισσαροπούλου • Δημήτρης Βογιαζόγλου • Ελένη Βογιατζάκη • Αλέξανδρος Βούτσας • Ειρήνη Γεωργοπούλου • Ελένη Γιούργου • Αικατερίνη Γούναρη • Αργυρώ Δρίβα • Γιάννης Επταμηνιτάκης • Μαρία Ζαβιτσάνου • Στέλλα Ζωγράφου • Κυριάκος Θεοχάρους • Ροδάμανθη Κόλλια – Ρίζου • Βασιλική Κοσκινιώτου • Θάνος Λιάκος • Ειρήνη Λιάσκου • Κωνσταντίνα Μαραγκού • Ελένη Μαρκάκη • Βιβή Μεντζελοπούλου • Ιωάννα Μιχαήλ • Ειρήνη Μονομμάτου • Όλγα Μούτσιανου • Κωνσταντίνα Ντζιαβού • Σωτηρία Ορφανού • Διονύσιος Παντελής • Μαρία Παπαδοπούλου • Δημήτρης Παπανικολάου • Βαγγέλης Παππάς • Βασιλική Πουρίδου • Σπύρος Ρωμάνος • Ελένη Σπαντιδάκη • Δέσποινα Στεφάνογλου • Μάξιμος Τζωρτζάκης • Νίκος Χιωτίνης • Έλλη Χούσου.

www.facebook.com/ArteVisione.GALLERY/ Διεύθυνση: ArteVisione,
Πηλίου 5, Πλατεία Κολιάτσου
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα & Τετάρτη 12:00-16:00, Τρίτη & Πέμπτη 16:00-20:30, Παρασκευή 16:00-20:00 Σάββατο & Κυριακή κλειστά ή κατόπιν ραντεβού

*Στο χώρο τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, όπως αυτά έχουν εξαγγελθεί με υποχρεωτική προσέλευση με: μάσκα, πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή Rapid test 72 ωρών.

Χορηγός Επικοινωνίας
polismagazino.gr