Εύα Ιεροπούλου: “Η μουσική ανοίγει στον άνθρωπο έναν ολόκληρο κόσμο, έναν κόσμο εκτόνωσης, δημιουργίας, συνεργασίας, έκφρασης, έναν κόσμο που κάθε παιδί έχει δικαίωμα να γνωρίσει και να κατακτήσει”

Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.
Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Ό,τι αφορά στον πολιτισμό μιας χώρας είναι ένα μονοπάτι όπου μπορούν να συναντηθούν διάφορα έθνη, διαφορετικά μεταξύ τους σε ιδιοσυγκρασία, από τη στιγμή που αυτό που ψάχνουν έχει κοινά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να είναι εφικτή όχι μόνο η επικοινωνία, αλλά και η ανταλλαγή πολιτιστικών προϊόντων. Άλλωστε η μουσική είναι διεθνής γλώσσα.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Δεκάδες είδη μουσικής, εκατοντάδες μουσικοί, χιλιάδες έργα και ακόμα περισσότεροι λόγοι να ξεχωρίζεις τον καθένα μουσικό για το έργο του, δύσκολο να διαλέξεις ένα όνομα. Θα μπορούσα να πω ότι εξέχων στο μυαλό μου είναι ο Μότσαρτ, για τον οποίο θεωρώ πως ήταν, εκτός από υπερταλαντούχος, ένας πρωτοπόρος: έκανε επαναστατική κίνηση όταν έδωσε στα όργανα της ορχήστρας στην όπερα ρόλο μελωδικό-τραγουδιστικό και όχι συνοδευτικό όπως γινόταν ως τότε. Αυτό άνοιξε το δρόμο στον Μπετόβεν να επεκτείνει τη φόρμα με προσθήκες προσωπικών στοιχείων -και κατά συνέπεια στην εποχή του ρομαντισμού.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ψάχνει ο γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού στη μουσική, ούτε και σε τίποτε άλλο, υπάρχουν οι δάσκαλοι γι αυτό. Ο γονιός πρέπει απλά να φέρει το παιδί σε επαφή με τη μουσική (και με τη μουσική διδασκαλία), να το ενθαρρύνει, να το παροτρύνει να μελετά, να επιβραβεύει την προσπάθεια (και όχι το αποτέλεσμα) και να βοηθήσει το παιδί να μην τα παρατήσει στην πρώτη δυσκολία. Κι αυτό όχι γιατί όλα τα παιδιά πρέπει να πάρουν πτυχία ή να γίνουν βιρτουόζοι και σολίστες, αλλά γιατί πραγματικά δρα καταλυτικά η μουσική στο μεγάλωμα του παιδιού. Και δεν εννοω μ’ αυτό τόσο την συμβολή της μουσικής εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των πάσης σύσεως δεξιοτήτων του παιδιού (η οποία αποδεικνύεται από δεκάδες έρευνες), όσο ότι η μουσική ανοίγει στον άνθρωπο έναν ολόκληρο κόσμο, έναν κόσμο εκτόνωσης, δημιουργίας, συνεργασίας, έκφρασης, έναν κόσμο που κάθε παιδί έχει δικαίωμα να γνωρίσει και να κατακτήσει.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Νομίζω πως αυτό γίνεται κυρίως στα μουσικά σχολεία και λιγότερο στα ωδεία. Ωστόσο, εκτός από τα κατεξοχήν μουσικά ιδρύματα, υπάρχουν οι κατά τόπους πολιτιστικοί σύλλογοι, οι ομάδες παραδοσιακών χορών κλπ, όπου διδάσκεται μεγάλη γκάμα παραδοσιακών τραγουδιών χορών και οργάνων. Άρα, για όποιον το επιθυμεί, υπάρχει πρόσβαση στην ελληνική μουσική παράδοση.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Προφανώς! Πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς; Υπάρχουν πολλοί και διαπρέπουν τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας. Και κάθε χρονιά που περνά, εμφανίζονται ακόμα περισσότεροι και καλύτεροι.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Ετοιμάζομαι για μια καινούρια μουσική χρονιά με τους μικρούς, (πραγματικά πολύ μικρούς όμως) μαθητές μου, πράγμα που σημαίνει μια νέα σειρά από τραγούδια και μουσικά παιχνίδια που θα ετοιμάσω για τη νέα φουρνιά των μικρών μουσικών. Παράλληλα ετοιμάζω για έκδοση ένα νέο μουσικό παραμύθι, ενώ το χειμώνα θα συνεχίστουν οι παραστάσεις που ξεκινήσαμε από την προηγούμενη χρονιά με την ομάδα Filippos Glee των μιούζικαλ «Ίκαρος Ποντίκαρος» και «Η Ροζαλία με τις τρεις κοτσίδες».

Βιογραφικό.

Η Εύα Ιεροπούλου, υπεύθυνη του τμήματος Μουσικοπαιδαγωγικών του Δημοτικού Ωδείου Νάουσας Εστία Μουσών, σπούδασε Φιλολογία, μουσικοπαιδαγωγικά και βιολοντσέλο.
Διδάσκει μουσική αγωγή σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, βιολοντσέλο, καθώς και μουσικοπαιδαγωγικά σε σεμινάρια για ενήλικες.
Παράλληλα ασχολείται με τη σύνθεση και παραγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θέμα τη μουσική, την ποίηση και την ελληνική γλώσσα.
Είναι μέλος του μουσικού-θεατρικού συνόλου The Family Sound Machine, με το οποίο έχει δώσει πλήθος παραστάσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Είναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού “Πρωτοβουλία για το Παιδί”
Το βιβλίο της “ο άλλος μου εαυτός” ήταν στη λίστα προτεινομένων για τα Βραβεία ΔΙΑΒΑΖΩ, ενώ το βιβλίο της “το παγκάκι που ήθελε να γίνει βάρκα” ήταν στη βραχεία λίστα για τα Κρατικά Βραβεία.
Έχει συνεργαστεί με Δήμους και Βιβλιοθήκες όλης της χώρας, το Μουσικό Χωριό, καθώς και με το Future Library.
Έχει εκδώσει 8 βιβλία για παιδιά στα ελληνικά, 2 στα γερμανικά και 5 CD με τραγούδια και ιστορίες για παιδιά, με τους ηθοποιούς-ερμηνευτές: Γιώργο Καραμίχο, Μελίνα Μποτέλλη, Θοδωρή Αθερίδη, Μανώλη Φάμελλο, Δημήτρη Μπασλάμ, Κωνσταντίνο Τσαχουρίδη, Καίτη Κουλλιά, κα
Με το σχήμα “Χρώματα”, σε συνεργασία με το Φιλ Ιερόπουλο και μουσικούς από την Ελλάδα, τη Γερμανία, την Κίνα και την Αγγλία, έχουν συνθέσει και ηχογραφήσει το CD με ηλεκτρονικές μπαλάντες Chromata.
Η Εύα Ιεροπούλου διευθύνει το Ωδείο Φίλιππος στη Βέροια, ενώ παράλληλα συνεργάζεται ως υπεύθυνη των μουσικοπαιδαγωγικών τμημάτων με το Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, το Ωδείο Σείριος Θεσσαλονίκης και Πεύκων και το Δημοτικό Ωδείο Νάουσας.

Περισσότερες πληροφορίες στο http://www.evaieropoulou.gr