Δημήτρης Φουρλής: “Η άμεση επαφή με το κοινό και το ότι το θεατρικό καλλιτεχνικό προϊόν έχει μόνο παρόν είναι στοιχεία που με γοητεύουν”

“…Επιλέγω δουλειές και συνεργασίες που με ενδιαφέρουν και η επιλογή αυτή εξαρτάται από την κατάσταση που θα βρίσκομαι την κάθε περίοδο”

Σε ποια ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός;  Δεν είχα ποτέ στόχο από μικρός να γίνω ηθοποιός. Στο μυαλό μου είχα πιο πολύ να γίνω φυσικός ή βιολόγος, κάτι τέτοιο. Θα έλεγα πως αργότερα και σχεδόν στην τύχη πέρασα στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών στη Θεσσαλονίκη και παρακολουθώντας μαθήματα υποκριτικής άρχισα να ανακαλύπτω όλο και περισσότερο πως με αγγίζει και με αφορά το επάγγελμα αυτό.

Θέατρο ή Κινηματογράφος τι προτιμάτε; Η πρώτη μου επαφή με τον κινηματογράφο ήταν μόλις πέρσι με μια ταινία μεγάλου μήκους του Βασίλη Μαζωμένου «Εξορία» και μια ταινία μικρού μήκους «ΑΖΑΝ» της Γωγώς Μαραγκούλη. Τις δυο αυτές συνεργασίες τις απόλαυσα πολύ και ιδιαίτερα τη διαδικασία του γυρίσματος. Βέβαια νιώθω να με απασχολεί περισσότερο το θέατρο. Η άμεση επαφή με το κοινό και το ότι το θεατρικό καλλιτεχνικό προϊόν έχει μόνο παρόν είναι στοιχεία που με γοητεύουν. Παραστάσεις γίνονται και χάνονται κάθε βράδυ όμως επιβιώνουν μέσα από την αισθητική των καλλιτεχνών και τη μνήμη του κοινού και αυτό με συγκινεί.

Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς;  Δεν ξέρω καθόλου. Δεν έχω αυτές τις λέξεις στο μυαλό μου όχι από επιλογή αλλά γιατί πραγματικά και να περάσουν από τη σκέψη μου είναι τόσο γενικές και αόριστες. Επιλέγω δουλειές και συνεργασίες που με ενδιαφέρουν και η επιλογή αυτή εξαρτάται από την κατάσταση που θα βρίσκομαι την κάθε περίοδο. Εάν στο τέλος αυτό ονομάζεται καριέρα και αν θα είναι πετυχημένη η αποτυχημένη είναι κάτι που δε με απασχολεί. Η επιτυχία και η αποτυχία είναι μέρος μίας διαδικασίας και κάπως έτσι το έχω στο μυαλό μου.

Νιώθετε την έμπνευση πριν δημιουργήσετε; Θα έλεγα πως δημιουργώ το χώρο για να έρθει η έμπνευση. Συγκεκριμένα στην δουλειά μου κάνω έρευνα, διαβάζω βιβλία, βλέπω ταινίες, μελετάω και παρακολουθώ χαρακτήρες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μπορεί να έρθει η έμπνευση αλλά μπορεί και όχι. Το ζήτημα είναι το ταξίδι της δημιουργίας και όχι στόχος η έμπνευση.

Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια; Δεδομένης της παρούσας κατάστασης που έχει διαμορφωθεί μετά το ξέσπασμα της επιδημίας δεν υπάρχουν περιθώρια για μελλοντικά σχέδια. Όλο αυτό ήταν τόσο ξαφνικό και προσωπικά παρακολουθώ τις εξελίξεις. Δεν μπορώ να κάνω και αλλιώς μένω  στο τι πληροφορίες θα μου δώσει η κάθε μέρα. 

Οι φωτογραφίες είναι των: Σπύρος Χατζηαγγελακης, Δαναη Τεζαψιδου, Δημήτρης Γκέλμπουρας.                                                    

Βιογραφικό – Δημήτρης Φουρλής Γεννήθηκε το 1990 στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Ως ηθοποιός συμμετείχε στις παράστασεις: Είστε όλοι σας καθάρματα του Rodrigo Garcia σε Σκηνοθεσία-Διασκευή Διαμιανού Κωνσταντινίδη στο χώρο Θέατρο Όρα και Θέατρο Φούρνος (2013), Έγκλημα και Τιμωρία του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή στο Θέατρο Όρα και Θέατρο Τ (2014) , Βρικόλακες του Ε. Ίψεν σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαιτζή στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης και Θέατρο Τ (2015-2016), Χορεύοντας στη Λουνάσα του Μπράιαν Φρίελ σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης,  ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων (2016-2017)  καθώς και στις παραστάσεις  Καντίντ ή η Αισιοδοξία του Βολταίρου και Το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου (2019-2020) σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου και στις παραστάσεις Ερωτευμένος Σαίξπηρ (2018-2019) και Μόμπυ Ντικ του Χέρμαν Μέλβιλ (2019-2020) σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα . Παρουσίασε τη Διπλωματική Υποκριτικής του: Μπέττυ της Ελισάβετ Βακαλίδου με επόπτη καθηγητή Δημήτρη Ναζίρη και Σκηνοθεσία-Διασκευή Θέμη Θεοχάρογλου τον Φεβρουάριο του 2014.