Πέτρος Μπούρας: “Οτιδήποτε φέρει φως σε εποχές σκοταδισμού αποτελεί ανάγκη”

Ένιωθα πάντα εκτός συστήματος, οπότε οι απορρίψεις από “συστημικούς” φορείς με οδήγησαν στο να ανοίξω τους ορίζοντές μου και το δημιουργικό μου φάσμα. Έτσι άρχισα από νωρίς να προσπαθώ να παντρέψω πράγματα που αρχικά μοιάζουν ασύνδετα και να φτιάξω τη δική μου γλώσσα.

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Θυμάμαι την μέρα που ήμουν 7 και περάσαμε έξω από το ωδείο στον Ταύρο. Με ρώτησε η μητέρα μου αν θέλω να ξεκινήσω πιάνο και της είπα απλά… “αμε”.

Ποιον μουσικο θαυμάζετε και με ποιον Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Πολλούς… Θα ήθελα να συμπραξω με τον Θεόδωρο Κουρεντζη, να βρεθώ στο στούντιο με τους Bad Seeds, να συνεργαστώ με τον Philip Glass. Εχω και αδυναμία στους μακαρίτες… Nina Simone, Glenn Gould, Tim Buckley,Nick Drake… Χάχα… Νομίζω είμαι πολύ φιλόδοξος…

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Έχω παλέψει πολύ και στην καλλιτεχνική μου πορεία ειχα την τύχη να ταξιδέψω από την Κίνα μέχρι τις ΗΠΑ, να παίξω από Scriabin μέχρι Metallica και να δουλέψω με σπουδαίους ανθρώπους, όπως τον Shigeru Umebayashi (2046), το Ted Gaier (Goldenen Citronen), την Αλεξάνδρα Γκραβας, την Μαρία Ναυπλιωτου, τον Οδυσσέα Παπασπηλιοπουλο…

Ως προς τις αρνητικές επιρροες, ένιωθα πάντα εκτός συστήματος, οπότε οι απορρίψεις από ‘συστημικους’ φορείς με οδήγησαν στο να ανοίξω τους ορίζοντες μου και το δημιουργικό μου φάσμα. Ετσι άρχισα από νωρίς να προσπαθώ να παντρεψω πράγματα που αρχικά μοιάζουν ασύνδετα και να φτιάξω την δική μου γλώσσα.
Θετικές επιρροές άπειρες, αλλά κυρίως χρωστάω πολλά σε ανθρώπους που μου άνοιξαν δρόμους στα πρώτα στάδια αυτής της πορείας. Ο φίλος πιανίστας Αγις Καλαβρυτινος που μου έδινε δουλειές που δεν προλάβαινε, η τραγουδίστρια Κιτσα Τροχανη που με πρότεινε σε πρότζεκτ, ο συνθέτης Κώστας Κακουρης που μου άνοιξε το εξωτερικό και τόσοι άλλοι. Αν δεν υπήρχαν αυτοί, θα έκανα άλλη δουλειά τώρα. Όσο δυνατός και αν είναι ένας καρπός, δεν θα ανθισει ποτέ αν δεν του δώσεις συνθήκες που το επιτρέπουν.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Τα απεχθάνομαι και δημιουργούν πρότυπα που κατέρρευσαν σαν χαρτόκουτα στις μέρες που περνάμε (Κορωνοιου).

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Δεν ξέρω ακόμα… πιστεύω ότι θα ήθελα να δουλέψω με έναν μεγάλο σκηνοθέτη, με έναν μεγάλο φωτιστή, με μεγάλους ηθοποιούς και να φτιάξουμε ένα θέαμα πρωτοπόρο και αυθυπαρκτο. Πιστεύω πολύ στα έργα όπου συνδιαζονται οι τέχνες και όχι απλά να εξυπηρετούν η μία την άλλη.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Οτιδήποτε φέρει φως σε εποχές σκοταδισμού αποτελεί ανάγκη.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Εννοείται! Η γενιά μου είναι γεμάτη. Ο Γιάννης Παπαδόπουλος στην Τζαζ, ο Θοδωρής Τζοβανακης στο κλασσικό πιάνο, ο Κουρεντζης μεσουρανεί… Το κακό είναι ότι πολλοί προσκολλησαν στο πρότυπο που τους δίδαξαν και δεν προχώρησαν την τέχνη πιο πέρα. Τελικά μας εγκλωβισε και η κριση.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Με τους Galan Trio έχουμε περιοδεία σε ΗΠΑ, καθώς και παρουσιάσεις νέων έργων ξένων συνθετων αφιερωμένων σε εμας. Οι StarWound ετοιμάζουμε 3ο δίσκο, ετοιμάζουμε και ένα θεατρικο, ενώ έχουμε κλείσει συναυλίες και συνεργασίες στο εξωτερικό, θα συνεχίσω στο Masterclass και για 3η χρόνια, ενώ ετοιμάζω διεθνή πρότζεκτ με ξενους συναδέλφους, καθώς και με την Αλεξάνδρα Γκραβας…. Όλα αυτά αν φυσικά μας το επιτρέψει ο Covid-19.

Βιογραφικό. Ο Πέτρος Μπούρας γεννήθηκε στην Αθήνα. Έχει πραγματοποιήσει σειρά εμφανίσεων, όπως σύμπραξη με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως σολίστ, σειρά ατομικών ρεσιτάλ και ρεσιτάλ μουσικής δωματίου σε ΗΠΑ, Ελβετία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Αρμενία, Ισπανία, Ιταλία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρο και Πολωνία και σε χώρους όπως τo Palais de Beaux Arts των Βρυξελλών, την Salle Philarmonique de Liege (Λιέγη) και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τον Ιούλιο του 2016 γίνεται ο πρώτος Έλληνας πιανίστας, ο οποίος εμφανίστηκε στο Gulangyu, το «Νησί του Πιάνου» της Κίνας, δίνοντας 4 συναυλίες με διαφορετικά προγράμματα.
Είναι μέλος του Galan Trio, ένα από τα σημαντικότερα πλέον εγχώρια σχήματα μουσικής δωματίου, για το οποίο έχουν συνθέσει πρωτότυπη μουσική σπουδαίοι συνθέτες, όπως οι Harald Weiss, David Haladjian, Igor Vorobyov και Thomas Bramel.
Συνεργάζεται με την διάσημη Αμερικανίδα Tango φλαουτίστρια Jessica Quiñones, με την οποία έχουν πραγματοποιήσει σειρά εμφανίσεων στο εξωτερικό, ενώ από το 2012 αποτελεί μέλος των StarWound, μιας από τις πιο γνωστές αγγλόφωνες ελληνικές μπάντες, η οποία έφτασε να γυρίζει την Ευρώπη παίζοντας τα τραγούδια της (Κάτω Χώρες, Ελβετία, Αγγλία).
Τον περασμένο Οκτώβριο συμμετείχε σε μεγάλη διεθνή παραγωγή του Ελβετού σκηνοθέτη Marcel Schwald, η οποία ανέβηκε σε Βασιλεία, Ζυρίχη και Βέρνη, ήταν ο μόνος Έλληνας που συμμετείχε στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρη και είναι ο μουσικός επιμελητής του ‘Masterclass” του Terrence Mc Nally, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου και ερμηνεία Μαρίας Ναυπλιώτου.
Τέλος, έχει εργαστεί στην Εθνική Λυρική Σκηνή ως συνοδός του Μπαλέτου