Μαρία Στεφάνου: “Από τη γέννησή μας φέρουμε όλα όσα είμαστε και έχουμε να προσφέρουμε. Για εμένα καλλιτέχνης γεννιέσαι.”

Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνεται ηθοποιός;

Μέσα μου πάντα ένοιωθα σύνδεση με τις τέχνες. Αισθανόμουν ότι ήμουν φτιαγμένη από τέχνη χωρίς να είμαι σε θέση να το εξηγήσω πιο συγκεκριμένα.

Την πρώτη φορά όμως που είδα να το αναφέρω γραπτά ήταν σε μια έκθεση μου στην 1η Γυμνασίου, με θέμα τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω.

Το θυμήθηκα τις προάλλες που έψαχνα για το νέο μου έργο τα σχολικά μου αναμνηστικά και έπεσα πάνω στη συγκεκριμένη.

Ποιόν ηθοποιό – καλλιτέχνη θαυμάζετε;

Είμαι ευλογημένη και προικισμένη με συνεργασίες εξαιρετικών καλλιτεχνών, απ’ τους οποίους έλαβα και έμαθα μέσα από τον πλούτο και την εμπειρία τους.

Αγαπημένο μου μεμονωμένα θα πω τον Θοδωρή Βουτσικάκη, που πέρα απ’ την ομορφιά της φωνής του, είχα την χαρά να τον έχω δάσκαλο κυριολεκτικά στο τραγούδι και μεταφορικά ως παράδειγμα σε πολλές επιλογές και στάσεις του.

Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε;

Τα αγαπάω και τα δυο το ίδιο σαν θεατής, προσωπικά όμως με εκφράζει περισσότερο η αμεσότητα της σκηνής του θεάτρου και η σύνδεση που έχει ο καλλιτέχνης με τον θεατή.

Κάθε παράσταση είναι μοναδική, όπως και αυτό που θα λάβεις.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;

Καλλιτέχνης γεννιέσαι όπως και από τη γέννηση μας φέρουμε τα όσα είμαστε και έχουμε να προσφέρουμε.

Στην πορεία της ζωής αποφασίζουμε αν αυτό που είμαστε θα το εκφράσουμε, θα το απλώσουμε ή θα το αφήσουμε να σαπίσει…

Οι γνώσεις, η εμπειρία και τα βιώματα, απλά μας κάνουν πιο άμεσους και καθαρούς στην επικοινωνία των όσων φέρουμε.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε;

Δε μπορώ να νοιώσω τη λέξη έμπνευση οπότε θα το πω με δικά μου λόγια.

Πρώτα βιώνω κάτι, ένα συναίσθημα, ένα αίσθημα ή ένα συμβάν, μετά έρχεται η ανάγκη μου να εκφραστώ και μετά αφήνομαι σε αυτό που νοιώθω, το εμπιστεύομαι και επιτρέπω να με οδηγήσει στην μορφή τέχνης που χρειάζεται να πάρει.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Φέτος έχω τη χαρά να ανεβάζω για 3η χρονιά την πρώτη μου μουσική δημιουργία το Ένα Βήμα Τη Φορά The Musical με θέμα τη διαδρομή προς την αγάπη εαυτού μέσα απ’ τον δρόμο των συναισθημάτων, στο θέατρο Αθήναιον για όλα τα Σάββατα του Νοέμβρη στις 17.00μμ.

Συνεχίζω παρουσιάζοντας την δεύτερη εξολοκλήρου δική μου μουσική δημιουργία που είναι ο Χάρτινος Κόσμος The Musical στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη, με επίσημη πρεμιέρα 17 Οκτώβρη και για 8 μοναδικές παραστάσεις 17 18 19 20 Οκτώβρη και 7 8 9 και 10 Νοέμβρη, στις 21.00μμ.

Και τα δυο μου έργα θα δώσουν παράλληλα παραστάσεις και στην πρωινή ζώνη για σχολεία και εγώ είμαι περήφανη μαμά δυο έργων και δύο πραγματικά εξαιρετικών θιάσων.

Ανάμεσα σε αυτά επανακυκλοφορώ το ομώνυμο βιβλίο μου Ένα Βήμα Τη Φορά μετά την εξάντληση της πρώτης του χιλιάδας.

Είμαι ευγνώμων για τον κόσμο που μας έχει αγκαλιάσει τόσο θερμά και το θέλω μου είναι να συνεχίσουμε μέχρι τα έργα και τα βιβλία μου να απλωθούν σε όλο τον κόσμο και σε όλους όσους τα έχουν ανάγκη.

Ποιος μουσικός σας αρέσει και γιατί;

Μου αρέσει η κιθάρα του Χατζή. Με αγγίζει.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Με το να το ακούσει, να του δώσει χώρο να εκφραστεί και ερεθίσματα να δοκιμάσει.

Αργά ή γρήγορα το λουλούδι θα ανθίσει.

Ο γονέας απλά χρειάζεται να στέκεται διπλά και να δείξει εμπιστοσύνη στην αίσθηση του παιδιού και να του δώσει ότι εργαλεία χρειαστεί, πάνω από όλα όμως κατανόηση και ελευθερία.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Η Ελλάδα είναι γεμάτη από πηγαία όμορφους καλλιτέχνες.

Δεν θα τους διαχωρίσω σε καταρτισμένους και μη, αλλά σε αληθινούς και επιτηδευμένους. Χαίρομαι γιατί αυξάνονται οι πρώτοι.

Οι γνώσεις και η κατάρτιση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ουσία. Όταν έρχονται αγκαλιά αυτά τα δύο όμως, τότε έχουμε πραγματική τέχνη.

Ο χορός είναι ανάγκη ή πολυτέλεια;

Εμένα είναι ανάγκη μου.

Οι χοροί διδάσκονται στην αυθεντική τους μορφή;

Δε θα σας πω τι συμβαίνει, θα σας πω πως το βλέπω εγώ.

Την αλήθεια οι ρίζες των χορών χάνονται στα βάθη των αιώνων.

Υπάρχουν άπειρες παραλλαγές χορών – ρυθμών.

Μου αρέσει μεν να μαθαίνω από που ξεκίνησε ο κάθε χορός, γιατί αυτό μου δίνει τη γεύση και την ουσία του κάθε είδους, όμως πλέον στην εποχή μας η βασική ανάγκη του χορού είναι ο ίδιος ο χορός και για μένα ο κάθε ένας χρειάζεται να βρίσκει την δική του μετάφραση σε όλα.

Υπάρχει όριο ηλικίας για να ξεκινήσει κάποιος το χορό; Από ποια ηλικία ξεκινάνε τα παιδιά χορό;

Δεν υπάρχει κανένα όριο σε καμία μορφή τέχνης. Δεν υπάρχει κανένα όριο στο θέλω και στην ανάγκη του ανθρώπου.

Απλά σε κάθε ηλικία το σώμα έχει άλλες ανάγκες, που χρειάζεται να τις ακούμε και να τις σεβόμαστε.

Μπορεί κάποιος να ασχοληθεί και επαγγελματικά στην πορεία;

Φυσικά! Εγώ από παιδί τραγουδούσα και χόρευα όμως επαγγελματικά άρχισα να εκπαιδεύομαι περίπου στα 21-22 μου.

Η απόφαση του με τι θα ασχοληθείς είναι μια εσωτερική διαδικασία που απλά ακολουθάς, μέσα από την αίσθηση σου και σε πηγαίνει.

Λες αυτό μου αρέσει να το κάνω, το νοιώθω σωστό για μένα και μετά ανακαλύπτεις τι έχεις εσύ μοναδικό να προσφέρεις πάνω σε αυτό τον κλάδο.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Θεσσαλονικιά Musical Performer και θεατρική παραγωγός Μαρία Στεφάνου, είναι μία
πολυτάλαντη και πολύπλευρη καλλιτέχνης, συγγραφέας, σκηνοθέτης, χορογράφος,
συνθέτης και στιχουργός, με σπουδές χορού και τραγουδιού στην Ελλάδα (Σχολές Χορού Καφαντάρη) και το εξωτερικό (Arts Educational School of London, Pinapple Studios, SDK
της Τσεχίας).

Έχει υπογράψει χορογραφικά και συμμετάσχει σε αγαπημένες μουσικές παραγωγές του
Regency Casino of Thessaloniki, όπως το “Σαν κάποιος Θίασος” με τον Τάκη Ζαχαράτο (2015-2016), “Το πρώτο μας Πάρτυ” του Μάκη Δελαπόρτα (2016-2017), “Ένας Ουρανός μ’
Αστέρια”,“I Have A Dream The Musical” και “Dorian Gray The Musical” της Άντας Τσεσμελή
– Edwards (2014-2016). Το συγγραφικό και σκηνοθετικό ντεμπούτο της το έκανε το 2014 με
τις “Πριγκίπισσες The Musical”, σε έμπνευση και μουσική επιμέλεια του μαέστρου Σπύρου
Ρασσιά στο French Keys Jazz Club Θεσσαλονίκης, το οποίο αγαπήθηκε και μέτρησε 22 sold
out παραστάσεις. Μετά από αναρίθμητες συμμετοχές της σε αντίστοιχες μουσικές
παραγωγές, όπως το “Alexander The Great Rock Opera” του Κωνσταντίνου Αθυρίδη, τα
“Λάχανα Και Χάχανα The Musical” του Τάσου Ιωαννίδη και σημαντικές συνεργασίες με
εξαίρετα ονόματα του χώρου όπως η Σία Κοσκινά, αποφάσισε να αφοσιωθεί στη δημιουργία των έργων της.

H αγάπη για την τέχνη της ολοκληρώνεται πάντα με τους
μαθητές της, έχοντας συνεργαστεί και διδάξει σε κορυφαίους φορείς, όπως η Σχολή Μουσικού Θεάτρου
PMTP Method By Sia Koskina, καθώς και οι σχολές χορού
Dance ’O Clock, Asters Dance Τeam, AfroCuban Dance
School και τα ωδεία Βορείου Ελλάδος, Χορωδείο, Ωδείο Εν Τέχνη.

Το “Ένα Βήμα Τη Φορά” είναι η πρώτη ολοκληρωμένη δημιουργία της, όταν πήρε την απόφαση να εμπιστευτεί το
χάρισμά της και να περπατήσει προς τον εαυτό της.

Το βιβλίο της γράφτηκε τον Μάρτιο του 2016 και 1 χρόνο μετά
μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή με τη μορφή musical σε
δική της μουσική σύνθεση, στίχους, σκηνοθεσία και χορογραφίες.

Πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μέγαρο
Μουσικής Θεσσαλονίκης με 60 καλλιτέχνες να χορεύουν και
να τραγουδάνε τις αλήθειες της και μετράει ως τώρα 57
παραστάσεις στην βραδινή αλλά και πρωινή ζώνη.

Το Μάιο του 2017, βιώνοντας της ανάγκες της παραγωγής, η Μαρία
ανοίγει την καινοτόμα επιχείρηση θεατρικών και
καλλιτεχνικών παραγωγών “Maria Stefanou Productions”.
“Επιτέλους είμαι στο δρόμο μου. Θέλω και ζω, θέλω και να δημιουργώ” λέει ετοιμάζοντας το νέο έργο της “ο Χάρτινος Κόσμος” με θέμα την αξία των ανθρώπων και το “Ένα Βήμα Τη Φορά 2, η Αλλαγή”.
LINK ΣΕΛΙΔΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

https://www.facebook.com/mariastefanouproduction/notifications/

LINK ΓΙΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΕΙΣΙΤΉΡΙΩΝ