“Η πολιτιστική και πνευματική μας κληρονομιά πρέπει να είναι ο οδηγός μας για τη συνέχεια και την πρόοδο της τέχνης μας. Ειδικά σήμερα που τόσα πράγματα γύρω μας αλλάζουν, θα πρέπει να οπλιστούμε με δύναμη, έμπνευση και να ξαναθυμηθούμε τις ανθρώπινες αξίες που πάνω σε αυτές μεγαλούργησαν όλοι οι άνθρωποι των τεχνών και κυρίως της μουσικής, αιώνες τώρα!”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Αν και με καταγωγή από οικογένεια μουσικών η πρώτη μουσική μου ανάμνηση που άλλαξε τη σχέση μου με ότι είχα ακούσει μέχρι τότε ήταν μία παράσταση στην όπερα με την «Νυχτερίδα» του Johann Strauss. Από εκείνη την στιγμή άλλαξε ο τρόπος πού έβλεπα πλέον τη μουσική. Στην πορεία κατάλαβα πως αυτό που αγαπούσα τόσο πολύ μπορούσε να γίνει επάγγελμα.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Με την ένταξη μου στην συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ είχα την τύχη να συνεργαστώ με διάσημους καλλιτέχνες και σολίστ. Νομίζω πως κορυφαία στιγμή ήταν το διάστημα της καλλιτεχνικής διεύθυνσης από τον μαέστρο Μιλτιάδη Καρύδη. Μαζί του ανακάλυψα την πραγματική σχέση που πρέπει να έχει ένας μουσικός με ερμηνείες σημαντικότατων έργων κλασσικού ρεπερτορίου. Στην Ελλάδα που η μουσική παιδεία δεν είναι αντάξια της ιστορίας και του πολιτισμού της, ο ερχομός μιας τέτοιας προσωπικότητας έχει πολύ μεγάλη σημασία.
Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία; Η επιτυχία στην μουσική αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την λέξη δεν είναι ποτέ εξασφαλισμένη. Κάθε προσπάθεια εμπεριέχει σίγουρα πολλές ‘αποτυχίες’ μέχρι να φτάσεις εκεί που θέλεις. Καθημερινός αγώνας, μελέτη και δυσκολίες είναι προϋπόθεση για την επιτυχία.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Στην εποχή των talent show, όπου συγκρίνονται άσχετα μεταξύ τους πράγματα, είναι φανερή η έλλειψη αισθητικής , όσο και να μην λείπει το ταλέντο. Πιστεύω πως η συνολική εικόνα της μουσικής μας παιδείας στην χώρα μας δεν μπορεί να βελτιωθεί αν το ίδιο το κράτος μέσω του υπουργείου Πολιτισμού δεν επιλέξει σε καίριες θέσεις ανθρώπους με όραμα για την εκπαίδευση των πολιτών και όχι της όποιας ευκαιριακής προβολής τους. Μία τέτοια προσπάθεια θα έβρισκε αρωγούς όλους τους υγιειώς σκεπτόμενους καλλιτέχνες.
Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού; Η ενασχόληση γενικά με τις τέχνες ανθρώπων που ονομάζονται μάνατζερ, δεν βλέπω πώς θα μπορούσε να προσφέρει κάτι σημαντικό από την στιγμή που πάνω από όλα προτάσσεται το κέρδος.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ Γεννήθηκε στην Αθήνα από οικογένεια μουσικών. Ξεκίνησε τα πρώτα του μαθήματα μουσικής σε ηλικία 7 ετών. Στην συνέχεια εγγράφεται στο ωδείο Αθηνών στην τάξη κόρνου με καθηγητή τον Νίκο Κορατζίνο. Αποφοιτεί το 1995 αριστεύοντας με Α΄ βραβείο. Η επαγγελματική του δραστηριότητα είχε ήδη ξεκινήσει από το 1993 όταν και έγινε μέλος της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ και της Ορχήστρας των Χρωμάτων του Μάνου Χατζηδάκη. Παράλληλα παρακολουθεί πλήθος σεμιναρίων με διάσημους καθηγητές ( F.Orval, H.Halien, W.Santers ). Από το 1997 είναι σόλο κόρνο της Ε.Σ.Ο. της ΕΡΤ. Έχει συνεργαστεί με την ορχήστρα Franz Liszt της Βουδαπέστης , με όλες της ελληνικές ορχήστρες και είναι τακτικό μέλος της Καμεράτα. Η σολιστική του δραστηριότητα περιλαμβάνει συναυλίες και ηχογραφήσεις με σύνολα μουσικής δωματίου, ρεσιτάλ σε Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδος καθώς επίσης κοντσέρτα με την Ε.Σ.Ο. την Καμεράτα και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.