Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού.
Φέτος, η χρονιά ήταν ιδιαίτερη σε σχέση με τις προηγούμενες, μιας και για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα δεν υπήρχε τιμώμενη χώρα, όπως συνηθιζόταν κάθε χρόνο. Αν και ειπώθηκαν για διάφορες χώρες, με την τελευταία να ήταν η Ιταλία, χωρίς να επιτευχθεί κάποιο αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με τις επίσημες πηγές της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των επισκεπτών, αυξήθηκε ελάχιστα, σε σύγκριση με πέρσι στους 228.974, λόγω της επετειακής οργάνωσης. Για να είμαι ειλικρινής, περίμενα μείωση, μιας και οι τιμώμενες χώρες έχουν αποδειχθεί ότι, ο αριθμός των επισκεπτών μεγαλώνει όλο και περισσότερο, ανάλογα πάντα την τιμώμενη χώρα. Συνήθως, οι μεγάλες παγκόσμιες χώρες όπως για παράδειγμα, η Γερμανία, η Γαλλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, η Κίνα και η Σαουδική Αραβία, -σε γενικές γραμμές- , θα προσέγγιζαν πολύ κόσμο, προωθώντας τους φορείς και τομείς απ’ όλους τους κλάδους, από τις θυγατρικές εταιρείες ενέργειας έως τον τουρισμό.
Το περίπτερο 13 που πάντα εκπροσωπούσε κάθε τιμώμενη χώρα, φέτος η ΔΕΘ αποφάσισε να το αντικαταστήσει με εκθέματα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με γνωστές μάρκες από την Ευρώπη και την Ασία, δείχνοντας έτσι το «μέλλον» της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Είναι αποδεδειγμένο πως, οι θεματολογίες στην Έκθεση τα τελευταία χρόνια δεν έχουν αλλάξει καθόλου, μιας και η ΔΕΘ φέρνει στο προσκήνιο διάφορες κατηγορίες γαστρονομίας απ’ όλη την Ελλάδα, δημόσιους φορείς μέχρι και τα γνωστά πανεπιστήμια σε Ελλάδα και Κύπρο.
Σε κλίμα ιστορικής αναδρομής κινήθηκε η φετινή 89η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, με το επετειακό στοιχείο να κυριαρχεί σε κάθε γωνιά της διοργάνωσης. Αφορμή ήταν, η συμπλήρωση ενός αιώνα από την πρώτη ΔΕΘ, γεγονός που τιμήθηκε με μια σειρά δράσεων αφιερωμένων στους σημαντικότερους σταθμούς της πορείας της.
Κεντρικό ρόλο στο επετειακό αφιέρωμα είχε το Περίπτερο 16, όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το ιστορικό ντοκιμαντέρ της «Μηχανής του Χρόνου» με τίτλο «ΔΕΘ: 100 Χρόνια Από το Σημείο Μηδέν». Η προβολή τράβηξε το ενδιαφέρον πλήθους επισκεπτών, δίνοντας μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη διαδρομή και την εξέλιξη ενός θεσμού που έχει ταυτιστεί με την ιστορική και οικονομική πορεία της πόλης.

Επιπρόσθετα, η 89η ΔΕΘ τίμησε και τη συμπλήρωση ενός αιώνα από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη. Εκεί, παρουσιάστηκε μια μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στη σκηνή των Music Events Live, με την ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», με συμμετοχή των Δημήτρη Μπάση, Ρίτας Αντωνοπούλου, Σοφίας Παπάζογλου και Άγγελου Θεοδωράκη, που ερμήνευσαν αγαπημένα τραγούδια του σπουδαίου συνθέτη. Παράλληλα, στο Περίπτερο 6 το κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει άγνωστες πτυχές της ζωής και της δράσης του μέσα από ντοκιμαντέρ και προβολές του Ψηφιακού Εικονικού Μουσείου Ζάτουνας, του πρώτου ψηφιακού μουσείου για τον Θεοδωράκη στη χώρα, με επίκεντρο την περίοδο του εκτοπισμού του στη Ζάτουνα Γορτυνίας και τη δημιουργία σημαντικών έργων του εκεί.

Τα βλέμματα του μονοθέσιου της McLaren F1 Team τράβηξαν έντονα το κοινό, το οποίο έφερε ο ΟΠΑΠ, μέλος της Allwyn. Στο έκθεμα αυτό, ο κόσμος είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει ταυτόχρονα τις δεξιότητές τους σε προσομοιωτές της Formula 1, να βγάλει αναμνηστικές φωτογραφίες, ενώ οι μικρές ηλικίες δοκίμασαν το face painting, στα χρώματα της ομάδας αυτής.

Πλέον, με τη ίδρυση του Μετρό Θεσσαλονίκης, οι επισκέπτες ,-τόσο από τα ανατολικά, όσο και από τα δυτικά-, πλέον θα μετακινούνται πιο γρήγορα στη ΔΕΘ, φτάνοντας στο Σταθμό Σιντριβάνι, όπου θα βγουν στην είσοδο της Αγγελάκη.
Η ΔΕΘ ανανεώνει το ραντεβού της με το κοινό για τις 5 έως 13 Σεπτεμβρίου του 2026, οπότε θα πραγματοποιηθεί η 90ή διοργάνωσή της. Η επόμενη έκθεση αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς θα σηματοδοτήσει τα 100 χρόνια συνεχών διοργανώσεων, ολοκληρώνοντας έναν αιώνα παρουσίας στην καρδιά της ελληνικής επιχειρηματικότητας, καινοτομίας και πολιτισμού.