Στέφανος Γρηγοριάδης: “Είναι ιδιαίτερη η τιμή και η χαρά να βλέπω καταξιωμένους ανθρώπους να επιλέγουν τις γραβάτες μας ως κύριο αξεσουάρ στο καθημερινό τους ντύσιμο”

Είναι η μόδα και ανδρική υπόθεση; Η γραβάτα και τα ανδρικά αξεσουάρ είναι αναπόσπατο κομμάτι του dress code; Ένα ωραίο ανδρικό ντύσιμο είναι ικανό να αλλάξει την ψυχολογία; Το κοστούμι σήμερα προσδίδει κύρος;

Ο Στέφανος Γρηγοριάδης, δεύτερη γενιά της εταιρίας Stefano Mario, παρουσιάζει τον ανδρικό χώρο της μόδας στο polismagazino.gr

Στέφανε μίλησε μας για την οικογενειακή σου επιχείρηση. Την επιχείρηση την ξεκίνησαν οι γόνεις μου το 1983, τη σκυτάλη ως δεύτερη γενιά έχουμε πάρει εγώ με τον αδερφό μου. Φυσικά οι γονείς μας, είναι ακόμα ενεργά μέλη. Η ονομασία του brand είναι Stefano Mario ενώ το κατάστημα μας είναι γνωστό και ως Γραβατοποιείο.
Η ειδίκευσή μας είναι στη παραγωγή και εμπορία ανδρικών αξεσουάρ ένδυσης, με κύριο προϊόν τη γραβάτα. Η συλλογή ολοκληρώνεται με μαντηλάκια για το πέτο, τιράντες, ζώνες, μανικετόκουμπα, γραβάτες, κασκόλ κ.α.

Τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί στη γκάμα των αξεσουάρ, τα χειροποίητα ανδρικά κοσμήματα όπως ασημένια βραχιόλια (σε μορφή αλυσίδας ή χειροπέδας), αλυσίδες για το παντελόνι ή το γιλέκο και βραχιόλια από ημιπολύτιμους λίθους. Μολονότι, προσωπικά έχω μια ιδιαίτερη αγάπη στις δερμάτινες τσάντες και τα πορτοφόλια. Είναι μια νέα κατηγορία προϊόντων που δουλεύουμε πάνω σε αυτή, οπότε σιγά σιγά θα ενταχτεί στην κύρια συλλογή.
Δραστηριοποιούμαστε με συνεργασίες χονδρικής σε επιλεγμένα καταστήματα Ελλάδας και Κύπρου και αναλαμβάνουμε το σχεδιασμό και την παραγωγή ανδρικών αξεσουάρ για εταιρίες, ομάδες, ξενοδοχεία, οργανισμούς και άλλους φορείς. Ενδεικτικά, συνεργαζόμαστε με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και Κατερίνης, τα εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη, με το ΕΕΘ (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης) κ.α.
Διαθέτουμε δύο καταστήματα λιανικής πώλησης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στις οδούς Βαλαωρίτου 37 και Σολωμού 3 ενώ το κομμάτι των διαδυκτιακών πωλήσεων δε θα μπορούσε να λείπει από τη δυναμική μας. Πρόσφατα έγινε ένα redesign στο e-shop (www.stefanomario.com) έτσι ώστε να προσαρμοστεί πλήρως στις ανάγκες των καταναλωτών.
Τέλος μπορείτε να μας βρείτε στα social media (Instagram & Facebook ) με το όνομα Stefano Mario 1983.

Αγαπάς την ενασχόληση με το ανδρικό styling; Φυσικά! Έχοντας μεγαλώσει σε ένα τέτοιο περιβάλλον, νομίζω πως δε θα μπορούσα να έχω ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό. Είναι η οικογενειακή μου “κληρονομιά” οπότε πρέπει να φανώ αντάξιος συνεχιστής σε αυτό που ξεκίνησαν οι γονείς μου.
Το ανδρικό styling, στα πλαίσια της επίσημης ένδυσης θέλει ιδιαίτερη προσοχή και λεπτό χειρισμό. Όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπους που σε επιλέγουν να τους “ντύσεις” σε σημαντικές στιγμές της ζωής τους, από μια συνέντευξη για δουλειά εως και το γάμο τους, πρέπει να κάνεις τα αδύνατα δυνατά για να βάλεις το λιθαράκι σου στην επιτυχία τους. Να μη ξεχνάμε ότι ένα ωραίο ντύσιμο είναι ικανό να αλλάξει τη ψυχολογία σου σε πολύ μεγάλο βαθμό!

Η μόδα είναι και ανδρική υπόθεση; Έχοντας ως γνώμονα ότι πολλές μεγάλες εταιριές ασχολούνται αποκλειστικά με το ανδρικό ντύσιμο, οπότε ναι είναι και ανδρική υπόθεση. Η ανδρική μόδα είναι μια τεράστια βιομηχανία ανά τον κόσμο.
Από εκεί και πέρα δε πρέπει σε καμία περίπτωση να μπερδεύουμε τη μόδα με το στυλ. Το πρώτο έχει να κάνει με τις τάσεις και την επικαιρότητα ενώ το δεύτερο με την προσωπικότητα. Όμως σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα δύο συμπορεύονται και εννοείται πως το ένα επηρεάζει το άλλο.
Βλέπουμε πως τα τελευταία χρόνια στο ανδρικό ντύσιμο επικρατεί κυρίως το “street style” και το πιο business casual. Παρόλα αυτά, το κοστούμι και η πιο επίσημη ένδυση ήταν, είναι και θα είναι μια σικάτη επιλογή που προσδίδει κύρος, αυστηρότητα και είναι πάντα διαχρονική.

Οι γραβάτες σου “ντύνουν” δημοτικούς συμβούλους, ηγέτες κρατών έως και τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. Πως αισθάνεσαι γι’ αυτή την επαγγελματική επιτυχία; Είναι ιδιαίτερη η τιμή και η χαρά να βλέπεις καταξιωμένους ανθρώπους να επιλέγουν τη γραβάτα σου ως κύριο αξεσουάρ στο καθημερινό τους ντύσιμο. Προσπαθούμε για το καλύτερο κρατώντας την καλή ποιότητα και ενημερώνοντας τα σχέδια της συλλογής μας συνεχώς. Η γραβάτα και τα ανδρικά αξεσουάρ είναι αναπόσπατο κομμάτι από το dress code πολλών, οπότε πρέπει οι επιλογές των συνδιασμών τους να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα.

Κατά τη διάρκεια της 10ετούς οικονομικής κρίσης ο άνδρας συνέχιζε να “επενδύει” στην εμφάνισή του; Όπως αναφέρουμε και πιο πάνω, το ντύσιμο επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τη ψυχολογία και το αντίστροφο. Κατά τη διάρκεια της κρίσης πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι παραμέλησαν την εμφάνισή τους και επικεντρώθηκαν στα προβλήματα της καθημερινότητας. Ενδεχομένως μη έχοντας την οικονομική δυνατότητα, όπως συνήθιζαν να έχουν, για να ανανεώνουν τα ρούχα τους σε μεγάλη συχνότητα.
Το κυριότερο πρόβλημα, στο αντικείμενό μας τουλάχιστον, ήταν τα δημόσια πρόσωπα τα οποία ήταν ενάντια της γραβάτας. Πολύς κόσμος επηρεάστηκε από αυτό και ως αποτέλεσμα η γραβάτα ήταν για μερικά χρόνια ο αποδιοπομπαίος τράγος για το ανδρικό ντύσιμο. Φυσικά αυτό το πρόβλημα ξεπεράστηκε. Η γραβάτα παίρνει ξανά τη θέση της στην αγορά και στις συνήθειες των ανδρών.

Ως νέος πιστεύεις ότι μπορεί κάποιος επαγγελματικά να πετύχει στην Ελλάδα του σήμερα; Ως νέος πιστεύω ότι μπορείς να πετύχεις παντού, αρκεί να έχεις τη θέληση, την υπομονή και την επιμονή. Το να αλλάξεις περιβάλλον για ένα καλύτερο μέλλον, πολλές φορές μου φαίνεται δικαιολογία και σίγουρα μια μεγάλη αλλαγή περιβάλλοντος κρύβει και πολλές δυσκολίες που δεν τις αναγνωρίζεις μέχρι να τις βιώσεις. Στο εξωτερικό δεν είναι όλα ρόδινα όπως πολλές φορές παρουσιάζονται. Οπότε ναι, όποιος θέλει, μπορεί!

Έχεις σκεφτεί να δραστηριοποιηθείς επαγγελματικά και στο εξωτερικό; Βεβαίως! Αποτελεί κύριο στόχο στα μελλοντικά μας σχέδια η ανέλιξη στις διεθνείς αγορές. Παρ’ όλα αυτά, οι εξελίξεις μας προλαβαίνουν και μας κρατούν ένα βήμα πίσω από τους επαγγελματικούς μας στόχους. Οι αγορές γίνονται δύσκολες, απαιτητικές και περισσότερο ανταγωνιστικές καθώς η ζήτηση μειώνεται και η προσφορά ποικίλει. Είναι μια τεράστια και πολύ ανταγωνιστική αγορά. Πρέπει να παιδευτούμε αρκετά, έτσι ώστε να κερδίσουμε τον χώρο που μας αναλογεί και εκτός Ελλάδος. Όπως είπαμε υπομονή και επιμονή.

Κορονοϊός και Lockdown. Σας έχει επηρεάσει ως επιχείρηση; Η κατάσταση η οποία βιώνουμε έχει οδηγήσει σε παγκόσμια οικονομική κατάρρευση. Είναι επόμενο να επηρεάσει τόσο εμάς, όσο και ολόκληρη την ελληνική αγορά. Πρέπει κρατηθούμε και να βγούμε πιο δυνατοί στο τέλος αυτής της περιπέτειας. Ατομική υπευθυνότητα, σωματική και κυρίως ψυχική υγεία και υπομονή. Για να δεις το ουράνιο τόξο πρέπει να αντέξεις στην καταιγίδα…

Η έκφραση… “τα ράσα δεν κάνουν τον παπά” ισχύει και στην εμφάνιση ενός άνδρα; Σίγουρα η πρώτη εντύπωση δημιουργείται από την εξωτερική εμφάνιση και μια καλή ενδυματολογική επιλογή θα κερδίσει την πρώτη εντύπωση. Ως γνωστό η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Όμως μετά είναι στο χέρι και στη προσωπικότητα του καθενός να αποδείξει την ουσία που κρύβεται πίσω από αυτή την ωραία βιτρίνα.