“Περί Χρείας Αναπνοής”, Μετά-πανδημικά Μέλλοντα

05 Ιουλίου – 05 Σεπτεμβρίου 2021

Γαλεριανό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης
ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ POW WOW

Η δια-καλλιτεχνική δράση “Περί Χρείας Αναπνοής”, Μετά-πανδημικά Μέλλοντα, εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και θα πραγματοποιηθεί από τις 15/7 – 5/9/2021 στον αρχαιολογικό χώρο του Γαλεριανού συγκροτήματος στη Θεσσαλονίκη.

Διαρθρώνεται από τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις των: Μαίρη Ρουσιώτη- Το Κατώφλι, Νάντια Σκορδοπούλου- Αναθήματα και Βιβέττα Χριστούλη- Στήλες Ίασης, μια εικαστική performance του Άγγελου Σκούρτη – “Τα ερείπια Εντός μου…” και μια χορευτική παράσταση με τίτλο Asymptote με τις Αρετή Αθανασοπούλου, Αλεξάνδρα Γεωργοβασίλη και Ζωή Μαστροθεοδώρου πλαισιωμένη από την πρωτότυπη ηχητική σύνθεση του Κωνσταντίνου Μπακογιάννη.

Αντλώντας ερεθίσμα από τα αρχαία Ασκληπιεία και τη δυναμική τους ως ενεργά σύμβολα ιστορικής μνήμης που σχετίζονται με την ίαση και με αφορμή την πανδημία coronavirus, η δράση επιχειρεί την επικαιροποίηση της επαφής μας με το πολιτισμικό μας παρελθόν, για τον σχεδιασμό του μετα-πανδημικού μας μέλλοντος.

Με αφετηρία αρχαία ιατρικά συγγράμματα (Γαληνός) και ιδεολογικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων για την υγεία, η δράση “Περί Χρείας Αναπνοής”, Μετά-πανδημικά Μέλλοντα, αποτελεί σχόλιο και αισθητική ρήξη στην “πόλη του εγκλεισμού” που έχει προκύψει από τα μέτρα πρόληψης κατά του covid19.

Διάρκεια εικαστικής έκθεσης: 15 Ιουλίου – 5 Σεπτεμβρίου 2021

Μαίρη Ρουσιώτη – Το Κατώφλι
Νάντια Σκορδοπούλου – Αναθήματα
Βιβέττα Χριστούλη – Στήλες Ίασης

Εικαστική Performance: 28 και 29 Ιουλίου 2021 στις 20:30

Άγγελος Σκούρτης – Τα Ερείπια εντός μου…

Χορευτική Παράσταση: 28 και 29 Ιουλίου 2021 στις 21:00

Asymptote – Αρετή Αθανασοπούλου, Αλεξάνδρα Γεωργοβασίλη, Ζωή Μαστροθεοδώρου

Ηχητική Σύνθεση: Κωνσταντίνος Μπακογιάννης

Γαλεριανό Συγκρότημα Πλατεία Ναυαρίνου, Θεσσαλονίκη
Ώρες λειτουργίας του Αρχαιολογικού χώρου: 8:00-20:00 εκτός Τρίτης
Τιμή εισιτηρίου Αρχαιολογικού χώρου: 8 ευρώ

Χρήσιμες πληροφορίες:
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει. Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.

Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/
Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..
Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.
Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται.
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 6972039243

POW WOW, Γράμμου 30 Μαρούσι www.powwow.gr


Μαίρη Ρουσιώτη: Είναι απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας καθώς και του τμήματος Γραφιστικής της Σχολής Βακαλό. Υπήρξε υπότροφος για μεταπτυχιακές σπουδές του Ι.Κ.Υ. (2009- 2011) για την εκπόνηση του καλλιτεχνικού της έργου «Ζωγραφίζοντας Πιθανότητες».

Είναι επίσης συνιδρύτρια του χώρου τέχνης και πολιτισμού Pow Wow που βρίσκεται στο Μαρούσι. Ως καλλιτέχνης, εντοπίζει τον ρόλο της ως ερευνητής, παρατηρητής και μέρος της κοινότητας, ενώ παράλληλα υπάρχει η επιθυμία δημιουργίας, μέσα από μια έντονη εσωτερικότητα και αυτογνωσία.

Αυτή την περίοδο η έρευνά της εστιάζει στους ενδιάμεσους χώρους προσεγγίζοντας το ενδιάμεσο υπο το πρίσμα των ανθρωπιστικών επιστημών, της ψυχιατρικής αλλά και της αρχιτεκτονικής.

Έχει εργαστεί για 2 χρόνια ως εθελόντρια διδάσκοντας ζωγραφική σε ασθενείς του Κέντρου Επαγγελματικής και Ψυχοκοινωνικής Προεργασίας της Α ́ Ψυχιατρικής Κλινικής του Ε.Κ.Π.Α. Από το 2005 έως και σήμερα έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. roussiotimaria.com


Νάντια Σκορδοπούλου: Τολμά να πειραματίζεται και να δοκιμάζει συνεχώς νέες ιδέες και μέσα, θα δούμε να την απασχολούν ανθρωπιστικά αλλά και περιβαλλοντολογικά θέματα, δημιουργώντας έργα μεγάλης κλίμακας, είτε σε δημόσιους χώρους είτε σε απομακρυσμένα μέρη από τις πολυπληθείς και πολύβουες πόλεις.

World Connection You are the salt of the earth” Light art installation at Salinas of Mesologgi 2018  /
Technohoros Art Gallery 2019

Απόφοιτη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών, με κατεύθυνση τη Ζωγραφική και τη Σκηνογραφία, ενώ ολοκλήρωσε έναν διετή κύκλο μαθημάτων με τίτλο Τέχνη και Ψυχανάλυση.

Trojan Horse
Land Art Installation _Emotional Numbness: The impact of war on the human psyche and ecosystems
 WEAD_ KUNSTMATRIX, Tehran

Συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδάζοντας Σχεδιασμό Φωτισμού και Πολυμέσα στο ΕΑΠ. Επίσης συμμετείχε στο πρόγραμμα “Catalysts: Artists Creating with Sound, Video and Time” του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης, ΜοΜa και στο τμήμα “Chinese Contemporary Arts” του Πανεπιστημίου Zurich University of the Arts.

“Mneme” Public video art installation
3D projection mapping – Mykonos

Έως σήμερα, έχει παρουσιάσει το καλλιτεχνικό της έργο σε έξι ατομικές εκθέσεις ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές διεθνείς εκθέσεις τόσο στην Ευρώπη (Ελλάδα, Φινλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία), όσο και στην Αμερική (Λος Αντζελες, Ρότσεστερ Νέας Υόρκης, Puerto Rico). nadiaskordopoulou.wordpress.com


Βιβέττα Χριστούλη: www.vivettachristouli.gr Γεννήθηκε στην Αθήνα. Η διδακτορική της διατριβή έχει τίτλο Site-specific Art as an Exploration of Spatial and Τemporal Limitations (PhD, 2017, UAL, Chelsea College of Arts).

Κεντρικός Διάδρομος 2003,

Σπούδασε Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (MA, 1997) και στη Βασιλική Ακαδημία Χάγης, είναι κάτοχος πτυχίου Φαρμακευτικής (ΕΚΠΑ, 1992), και ολοκλήρωσε με υποτροφία το Master of Arts: Studio and Environmental Art, (ΜΑ 1999, NYU). Την ενδιαφέρει η πρόσληψη των site-specific έργων στον δημόσιο χώρο. Τα έργα της, θέτοντας όρια στην διττή αντίληψη της συνέχειας και του διαχωρισμού του χώρου και του χρόνου, αναδεικνύουν προφανείς αντιθέσεις ως δυναμικές σχέσεις.

Εφτά Παράθυρα δια Δύο, 2004

Έχει εκθέσει έργα της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε 11 ατομικές και
πολλές ομαδικές εκθέσεις. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και residencies.

Συμπύκνωση επί τόπου, 2007

Έχει διδάξει στο τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, στο ΠΑΔΑ, (2018-
2019) και στο τμήμα Αρχιτεκτονικής Εσωτερικού Χώρου, ΤΕΙ Αθηνών (2003-2018).


Άγγελος Σκούρτης: Σπούδασε στην Ακαδημία καλών Τεχνών της Φλωρεντίας και ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως υπότροφος στο Κρατικό Ινστιτούτο Τέχνης Porta Romana και κοντά στον Καθηγητή και θεωρητικό Pio Baldelli μαθήματα ΜΜΕ.

Από την αρχή της καριέρας του κάνει Επεμβάσεις – Δράσεις στο χώρο (Δεσμός 1983) καθώς και εγκαταστάσεις και performances με πολλά και ποικίλα μέσα και υλικά.

Το 1991 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας, που και βραβεύτηκε όπως και το 2003 στο ΟPEN στη Βενετιας. Το 2012 βραβεύτηκε για το έργο του της περιόδου 2009-2011 από την Ένωση Ελλήνων Τεχνοκριτών AICA Hellas.

Έχει δε παρουσιάσει το έργο του σε πολλές ατομικές και θεματικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες. Εργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Πινακοθήκη Αβέρωφ στην Πινακοθήκη Αθηνών και αλλού καθώς και σε άλλες Δημόσιες και Ιδιωτικές συλλογές.


Από αριστερά οι χορεύτριες:
Αρετή Αθανασοπούλου, Ζωή Μαστροθεοδώρου και Αλεξάνδρα Γεωργοβασίλη

Αρετή Αθανασοπούλου: Γεννήθηκε το 1996 και είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών. Τον Ιούλιο του 2019 συμμετείχε με την ΚΣΟΤ σε παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών σε έργα των Γιάννη Μανταφούνη (One,one,one), Cyril Baldy (A dance for many) και Χρήστου Παπαδόπουλου (Άσκηση 27), ενώ τον ίδιο μήνα παρουσίασε το σόλο έργο της Fragrant στο Φεστιβάλ Dansarte της Πάτρας. Έχει λάβει μέρος σε περφόρμανς-διάλεξη των Αναστασία Γεωργάκη, Πάνου Τσαγκαράκη και Γιώργου Πετρά για τα διαδραστικά μέσα στο αρχαίο δράμα στο πλαίσιο του Improtech φεστιβάλ 2019. Τον Ιανουάριο του 2020 ήταν φιλοξενούμενη καλλιτέχνης στο residency του ΚΟΙΝΩΝΩ της Τήνου με σκοπό τη δημιουργία site-specific performance σε μη αστικό περιβάλλον. Εργάστηκε ως βοηθός χορογράφου στο εκπαιδευτικό σεμινάριο Ancient Future Solo της Μαριάννας Καβαλλιεράτου (Φεστιβάλ Αθηνών), ενώ πρόσφατα έλαβε μέρος σto ARC festival στο έργο “hyperobject” της Eugenia M. Demeglio.

Αλεξάνδρα Γεωργοβασίλη: Γεννήμένη στην Αθήνα, είναι απόφοιτος του ΤΞΓΜΔ του Ιονίου Πανεπιστημίου και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019, στα έργα «Άσκηση 27» του Χρήστου Παπαδόπουλου, «Kosmos» του Αντώνη Φωνιαδάκη και «One One One» του Γιάννη Μανταφούνη, ενώ έχει συμμετάσχει και σε δουλειές των Νίκου Καλύβα, Ιωάννας Παρασκευοπούλου, Τζένης Αργυρίου.

Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ΠΜΣ «Η Επιστήμη της Μετάφρασης», και εργάζεται ως ασκούμενη πάνω στον υποτιτλισμό, στα πλαίσια του προγράμματος «Διάπλασις». Από το 2019 εργάζεται ως μεταφράστρια και δασκάλα χορού. Το Μάρτιο του 2021 συμμετείχε στην πρόταση με τίτλο «Περί Χρείας Αναπνοής, Μετα-πανδημικά Μέλλοντα», του Χώρου Τέχνης και Πολιτισμού Pow Wow, για την οποία έλαβε επιχορήγηση από το πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του ΥΠΠΟΑ και της ΕΛΣ.

Ζωή Μαστροθεοδώρου: Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 και είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης του 2019. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της συνεργάστηκε με χορογράφους όπως ο Anton Lachky, Γιάννης Μανταφούνης και η Μαρκέλλα Μανωλιάδη σε παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής και στο Φεστιβάλ Αθηνών. Το Νοέμβριο του 2019 συμμετείχε στο Athens Digital Art Festival με την performance SYMBIOSIS της Ελένης Ξυνογαλά, ενώ τον Ιανουάριο του 2020 έλαβε μέρος ως resident Fire στο Kinono Arts Gathering με την Αρετή Αθανασοπούλου. Κατά την διάρκεια του 2021 επιλέχθηκε μαζί με την Ειρήνη Τηνιακού από την ευρωπαική επιτροπή του Island connect, προκειμένου να παρουσιάσουν το έργο τους “Kolyva” σε Δανία και Ελλάδα. Έχοντας έρθει σε επαφή με διάφορες τεχνικές και ερεθίσματα , τα ενδιαφέροντα και η καλλιτεχνική της έρευνα σχετίζονται με την επιτέλεση, το σώμα στο φυσικό περιβάλλον την κωμικότητα του χορευτικού σώματος και τα ακροβατικά.


Κωνσταντίνος Μπακογιάννης: Ασχολείται με τον ήχο στην επιστημονική και καλλιτεχνική του διάσταση. Εργάζεται ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο αντικείμενο της μουσικής πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και είναι ενεργός μουσικός – συνθέτης. Έχει σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ στο ΕΜΠ (πτυχίο, διδακτορικό), Μουσικολογία στο ΕΚΠΑ (πτυχίο) καθώς και κλασικό πιάνο και θεωρητικά (πτυχίο πιάνου, ειδικού αρμονίας και αντίστιξης). Ως μουσικός έχει συνθέσει μουσική για παραστάσεις σύγχρονου χορού και έχει εργαστεί ως συνοδός πιανίστας σε μαθήματα μπαλέτου. Παράλληλα, ασχολείται με το μοντέρνο πιάνο και τον αυτοσχεδιασμό και αναπτύσσει εφαρμογές διάδρασης μουσικής και χορού.