Στην Κρήτη και στην Ελλάδα, εν γένει, όλα μπορούν να γίνουν ανάμνηση ανά πάσα στιγμή, φτάνει να έχεις ορθάνοιχτα τα μάτια της ψυχής!
Πώς επηρέασε ο χώρος του αεροδρομίου Ηρακλείου τη σύλληψη ή την υλοποίηση του έργου σας; Ο χώρος είναι συνυφασμένος με τον τουρισμό σε έναν, παγκοσμίως, κορυφαίο προορισμό και οι έννοιες που αβίαστα κατακλύζουν τον νου είναι εκείνες της φιλοξενίας, της διασκέδασης, της απόλαυσης και της ξενοιασιάς.

Ποια στοιχεία «επιμονής» ή διάρκειας θεωρείτε ότι αναδεικνύονται ιδιαίτερα μέσα στον συγκεκριμένο χώρο; Συνακόλουθα και βάσει προορισμού, ο χώρος αποπνέει την αδιάλειπτη λαχτάρα του ταξιδιώτη για καλοπέραση, την προσμονή του εύθυμου διαλείμματος από τη φθοροποιό καθημερινότητα, την ευκαιρία για γιορτή! Όπως, εξάλλου, είχε πει ο Δημόκριτος: βίος ανεόρταστος μακρά οδός απανδόκευτος (ζωή χωρίς γιορτή είναι μακρύς δρόμος χωρίς πανδοχείο).
Ποιους συμβολισμούς ή μηνύματα θέλατε να περάσετε σε ένα διεθνές κοινό που συχνά βρίσκεται σε μετακίνηση; Το μήνυμα είναι ένα και διαχρονικό: καλώς ήλθατε στη μήτρα του πολιτισμού και της φιλοξενίας. Χαλαρώστε και απολαύστε το!

Ποιες δυσκολίες ή προκλήσεις συναντήσατε προσαρμόζοντας το έργο σας σε έναν ανοιχτό, δημόσιο και περαστικό χώρο όπως το αεροδρόμιο; Δεν ήταν πρόκληση, ήταν μια ιδανική ανταπόκριση στην πρόσκληση που το συγκεκριμένο έργο απευθύνει δημοσίως στο διερχόμενο κοινό. Στο έργο απεικονίζεται ένας εύθυμος γέροντας που σηκώνει το ποτήρι του εις υγείαν, καλωσορίζοντας τους επισκέπτες.
Πώς πιστεύετε ότι η τέχνη της επιμονής επικοινωνεί με ανθρώπους από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα που συναντιούνται εδώ; Όπως το φαγητό επικοινωνεί με το στομάχι του κάθε πεινασμένου, ανεξαρτήτως φυλής, φύλου ή μεγέθους. Μόνο που πρόκειται για πνευματική τροφή, την οποία ωστόσο έχουμε εξίσου ανάγκη. Ιδού λοιπόν ένας εικαστικός μπουφές για όλα τα γούστα.

Ποια ήταν η αντίδραση του κοινού ή τα σχόλια που έχετε ήδη δεχτεί για το έργο σας στον συγκεκριμένο χώρο; Ήταν, κατά κανόνα, το καλύτερο «σχόλιο» που μπορεί να δεχθεί ένα έργο, ένα αυθόρμητο χαμόγελο, δίχως λόγια. Κάποιοι ανταποκρίνονται και στο τσούγκρισμα σηκώνοντας ένα αόρατο ποτήρι.
Πώς θα περιγράφατε το προσωπικό σας ταξίδι ως καλλιτέχνης μετά από αυτή τη συμμετοχή – άλλαξε κάτι στη ματιά ή την επιμονή σας; Δεν άλλαξε κάτι κι αυτό είναι ευτύχημα. Αντιθέτως, επιβραβεύτηκε η εμμονή μου για την τέχνη, τις τεχνικές και τα θέματα που επιλέγω κι επιμένω να παρουσιάζω και να μοιράζομαι με τον κόσμο στο αέναο κυνήγι της ευδαιμονίας.
Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ανάμνηση ή εικόνα από την Κρήτη που σας ακολουθεί δημιουργικά; Στην Κρήτη και στην Ελλάδα, εν γένει, όλα μπορούν να γίνουν ανάμνηση ανά πάσα στιγμή, φτάνει να έχεις ορθάνοιχτα τα μάτια της ψυχής!

Αργύρης Κάλτσιος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Αρχιτέκτων Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, στη Μεγάλη Βρετανία, όπου και απέκτησε δυο τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών με αντικείμενα την Περιβαλλοντική Μελέτη Κτιρίων και τη Συντήρηση Ιστορικών Κτιρίων. Παράλληλα με την επαγγελματική του πορεία ως αρχιτέκτονας και επιχειρηματίας, ασχολείται με μεταφράσεις και συγγραφή άρθρων, ποιημάτων και πεζών, ενώ δίδαξε Ιστορία Τέχνης και Αρχιτεκτονικής σε ιδιωτικά κολέγια.
Από το 2002 έως σήμερα έχει εκδώσει τέσσερα λογοτεχνικά και ένα τεχνικό βιβλίο. Συνεπαρμένος από τη μαγεία των εικαστικών τεχνών, τα τελευταία χρόνια πειραματίστηκε με υλικά και τεχνικές που οδήγησαν στην ανάπτυξη της πρωτότυπης τεχνικής για τη δημιουργία ψηφιδωτών από άμμο και σε μια συλλογή έργων που φέρει το προσωπικό του καλλιτεχνικό αποτύπωμα. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
instagram: artstudio_arkal [email protected]

