ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: “Υπάρχουν κορυφαίοι Μουσικοί στην πατρίδα μας, κι είχα την ευτυχία να συνεργαστώ και να βρεθώ στη σκηνή με κάποιους από τους σημαντικότερους”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση;

Η καταγωγή μου έλκεται από δύο κατ’ εξοχήν “μουσικά” νησιά… τη Νάξο και την Κρήτη, οπότε τα πρώτα μουσικά ακούσματα, πολύ πριν την προσωπική μου ενασχόληση με την μουσική, δεν μπορεί να είναι άλλα απ’ τα σπουδαία αυτά παραδοσιακά τραγούδια και σκοπούς, που συντρόφευσαν και συνεχίζουν γενιές και γενιές ανθρώπων… ο Πατέρας μου μάλιστα έπαιζε “Τσαμπούνα”, Άσκαυλο δηλαδή, το αρχαίο αυτό όργανο με τον ακατέργαστο ηχητικό χαρακτήρα, κατευθείαν ερχόμενο απ’ τις βραχώδεις και τραχές βουνοκορφές του τόπου μας… Τώρα, σ’ ότι αφορά την ανάμνηση που συγκρατώ απ’ την προσωπική μου επαφή ως μικρός μαθητευόμενος Μουσικός και δη ως Κιθαριστής, θα αναφέρω την περίφημη Romanza, το μικρό αυτό αριστούργημα, που πιστεύω δεν άφησε μαθητή ασυγκίνητο, όταν άγγιξε τις χορδές της Κιθάρας του, στο πρώτο κιόλας άρπισμα…

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;

Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον με τον οποίο θα ήθελα να βρεθώ στην σκηνή… Υπάρχουν κορυφαίοι Μουσικοί στην πατρίδα μας, κι είχα την ευτυχία να συνεργαστώ και να βρεθώ στην σκηνή με κάποιους από τους σημαντικότερους. Αν θα στεκόμουν δε στην πολυετή συνεργασία μου με τον Φλαουτίστα Παναγιώτη Δράκο, ο οποίος κατά την άποψη πολλών κι εμένα φυσικά, συνδιαμόρφωσε με τις κορυφαίες του εκτελέσεις το μουσικό γίγνεσθαι στην χώρα, πιστεύω πως θα ήμουν αχάριστος να μην αναγνωρίσω την σπουδαιότητα των στιγμών και το έντονο αποτύπωμα τους στην “μουσική μου ψυχή”… Σαφώς βέβαια η “ιεροτελεστία” μιας μουσικής εκτέλεσης δεν σταματά, απλώς στην περίπτωση μου πια, δεν λειτουργεί ως… απωθημένο…

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;

Όπως ανέφερα παραπάνω, υπήρξαν σημαντικές συνεργασίες… ο κλαρινετίστας Νίκος Γκίνος, κορυφαίος της Κρατικής Ορχήστρας και μόνιμος συνεργάτης του Μάνου Χατζιδάκι, οι φλαουτίστες Βαγγέλης Σταθουλόπουλος και Θεοδώρα Ιορδανίδου, ο βιολονίστας Νίκος Κιάκος, αλλά κι οι “δικοί” μου άνθρωποι ως Κιθαριστές, οι κορυφαίοι σολίστ Δημήτρης Κοτρωνάκης και Μιχάλης Κονταξάκης, μουσικοί σπουδαίοι, ξεχωριστοί, που είχα την ευλογία να βρεθώ στην σκηνή μαζί τους, επηρέασαν και διαμόρφωσαν την στάση, ακόμα και την αισθητική μου ως προς την μουσική εκτέλεση… Καθοριστική επιρροή στην πορεία του Μουσικού, δεν μπορεί να μην έχουν κι οι προσωπικότητες που του προσφέρουν το “Ευ Ζειν”, μ’ άλλα λόγια οι Διδάσκαλοι του… Θα σταθώ στον Χαράλαμπο Εκμεκτσόγλου και τον Κώστα Κοτσιώλη, ο οποίος με τα υψηλά δεδομένα της παρουσίας του επανατοποθέτησε τα μουσικά μου “θέλω”… Αυτές οι παρουσίες κι ίσως μερικές ακόμα που μπορεί να μου διαφεύγουν, βρίσκονται στην μνήμη μου, ως αναπόσπαστα κομμάτια της Καλλιτεχνικής μου πορείας με την μορφή θετικών επιρροών, διότι ούτως ή άλλως οφείλουμε να φιλτράρουμε τις καταστάσεις που μας περιβάλλουν και ν’ απορρίπτουμε τις… αρνητικές… Εξάλλου ο απολογισμός δεν μπορεί να γίνει από εμάς για εμάς, αλλά ίσως από κάποιον “παρατηρητή”, ο οποίος θ’ αποφανθεί για την ποιότητα των επιρροών, τελικώς…
Βέβαια υπάρχει κι η Συνθετική δραστηριότητα, η οποία δεν έχει επηρρεαστεί από πρόσωπα, αλλά από ανθρώπινες καταστάσεις που μας περιβάλλουν και μας διαμορφώνουν… Πανταχού παρούσα στη βιωτή μου, η Αγάπη για την πατρίδα και την φύση της… Δηλώνω αθεράπευτα “Παπαδιαμαντικός”, μ’ ότι κι αν κουβαλά μέσα του αυτός ο “Γίγαντας”, ο επονομαζόμενος “Άγιος” της πεζογραφίας μας… Σπεύδω να μην δηλώσω βέβαια συνθέτης, διότι συνθέτω περιστασιακώς, κι όποτε τ’ αδιέξοδα της ψυχής με προστάζουν… Υπό αυτήν την έννοια είμαι… ερασιτέχνης συνθέτης, παρ’ όλες τις “θεωρητικές” σπουδές που έκανα, όχι ως εργαλείο σύνθεσης, αλλά ως προσπάθεια… “Μουσικής επιμόρφωσης”…
Επιτρέψτε μου ν’ αναφέρω στις δραστηριότητες μου, την αμιγώς Κιθαριστική σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, “Κιθαρολόγιο”. Αναφέρεται σε θέματα, άρθρα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις που αφορούν την Κιθάρα και τα περί αυτής… Βασικός στόχος, η αντικειμενικότητα των θεμάτων και η αποδοχή της απ΄το “δύσκολο” κοινό των Κιθαριστών, ως αξιόπιστο μέσο πληροφόρησης…

Είστε Καλλιτεχνικός Διευθυντής των “Γιορτών Κιθάρας”. Πως κινείται αυτό το εγχείρημα σας;

Οι “Γιορτές Κιθάρας” ξεκίνησαν πριν 4 χρόνια και κινούνται όπως τα περισσότερα πράγματα στην Ελλάδα, που ο δημιουργός τους “παλεύει” μέσα σε αντίξοες συνθήκες να διεκπεραιώσει… Πολύς κόπος, πολλά ξενύχτια κι αγωνίες, με τελική επιβράβευση, μέχρι τώρα τουλάχιστον, την καλλιτεχνική επιτυχία του γεγονότος και την καταξίωση του στην συνείδηση του Κιθαριστικού Κόσμου, ως μία Αξιοπρεπή Προσπάθεια στον βωμό της Τέχνης και του Πολιτισμού! Την τελευταία μέρα κάθε Φεστιβάλ που πραγματοποιείται πάντοτε 2 με 5 Ιανουαρίου, όταν κλείνω την πόρτα κι αφήνω πίσω μου τα μουσικά δρώμενα, ένας αναστεναγμός ανακούφισης έρχεται να εκτονώσει σε 2-3 δευτερόλεπτα, προσπάθειες 5-6 μηνών…

Ασχολείστε όμως και με την λογοτεχνία…

Είναι γεγονός πως το 2019 εκδόθηκε η πρώτη μου ποιητική συλλογή με τίτλο “Ξοδευμένα Ηλιοβασιλέματα”, κι έναν χρόνο μετά ετοιμάζεται η έκδοση της δεύτερης, η οποία είναι συλλογή Διηγημάτων και Ποιημάτων, σχεδόν ολοκληρωμένη, αλλά μ’ ελάχιστες εκκρεμότητες, οι οποίες ευελπιστώ να “κλείσουν” σε λίγες εβδομάδες και πάντως πριν το τέλος αυτής της χρονιάς…

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent shows;

Είναι μια πραγματικότητα, που σ’ αυτήν προσέρχονται, άνθρωποι άλλοι με ταλέντο και προσπάθεια, κι άλλοι απολύτως ακατάλληλοι… Το ν’ αφορίσω ένα γεγονός στο οποίο δεν συμμετέχω ενεργά, θα ήταν ίσως πρόχειρο… Αυτό που θέλω όμως με βεβαιότητα να δηλώσω, το οποίο κάνω και στους μαθητές μου όταν με ρωτούν, είτε από περιέργεια είτε από σαφές ενδιαφέρον για συμμετοχή, είναι πως η “πιθανή πορεία” για την επιτυχία περνάει από το τρίπτυχο ΜΕΛΕΤΗ – ΤΑΛΕΝΤΟ – ΔΑΣΚΑΛΟΣ… Αυτά είναι αδιαπραγμάτευτα κι όποιος δεν επενδύσει πάνω τους, όση πρόσκαιρη ή μονιμότερη αναγνωρισιμότητα κι αν αποκτήσει μέσω των διαφόρων Shows, χωρίς στέρεες κι ικανές βάσεις, είναι πολύ πιθανή μια μελλοντική κατάρρευση, με απρόβλεπτες συνέπειες…

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;

“Ονειρεύομαι” συνεργασίες με καλλιτέχνες που έχουν την διάθεση να συμμετέχουν στ’ “ Όνειρο”, χωρίς δεύτερες και κακές σκέψεις…
Με Όμορφους κι Αληθινούς Ανθρώπους δηλαδή…

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία;

Όταν έχω κάνει την απαραίτητη προετοιμασία, κι έχω ήσυχη την συνείδηση μου τοποθετημένη στα προσωπικά μου μέτρα, δεν με… “τρομάζει” κάτι… απλώς το αποδέχομαι… Ξέρετε τα μέτρα περί αποτυχίας ή επιτυχίας εμείς τα θέτουμε, πολλές φορές λανθασμένα…
Αλήθεια η ναυπήγηση του Τιτανικού ήταν… Επιτυχία;

Βιογραφικό.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ είναι διπλωματούχος κιθαριστής. Περάτωσε τις σπουδές κλασικής κιθάρας στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Κώστα Κοτσιώλη).
Παράλληλα σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά και κατέχει δίπλωμα Φυγής.
Παρακολούθησε σεμινάρια και φεστιβάλ κιθάρας συμμετέχοντας σε master classes με τους Leo Brouwer, Anielo Desiderio, Marco Socias, Zoran Dukic κι άλλους σημαντικούς κιθαριστές.
Έχει γράψει μία μέθοδο κλασικής κιθάρας κι έχει συνθέσει έργα για μουσικά σχήματα (ντουέτα, τρίο, κουαρτέτα) μουσικής δωματίου.
Προσκλήθηκε σε φεστιβάλ κιθάρας όπως Βόλου, Νάξου, Κομοτηνής, Καρδίτσας, καθώς και το φεστιβάλ μουσικής δωματίου Pelion Festival.
Συνεργάσθηκε με πολλούς σημαντικούς Έλληνες και ξένους μουσικούς όπως τον κλαρινετίστα Νίκο Γκίνο, τους φλαουτίστες Παναγιώτη Δράκο, Βαγγέλη Σταθουλόπουλο, τον τενόρο Keith Ikaia-Perdy, τον τσεμπαλίστα Γεράσιμο Χοϊδά, τους κιθαριστές Δημήτρη κοτρωνάκη και Μιχάλη Κονταξάκη και πολλούς άλλους. Είναι μέλος του Attica Trio με συνεργάτες την φλαουτίστα Θεοδώρα Ιορδανίδου και τον Ακκορντεονίστα Φραγκίσκο Κοντορούση.
Έχει προσκληθεί κι εμφανιστεί ως κιθαριστής, σε μουσικές εκπομπές της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, δίνοντας συνεντεύξεις και παρουσιάζοντας έργα κλασικών και συγχρόνων μουσουργών.
Τιμήθηκε με δίπλωμα, από το πνευματικό κέντρο Πειραιά “Ο ΦΙΛΩΝ”, για την διάκριση μαθητών του στον μουσικό στίβο.
Συμμετέχει στον ψηφιακό δίσκο “Our Old House” (Clear Note), σε μουσική του Κώστα Μυλωνά κι εκτέλεση των Δημήτρη Κοτρωνάκη και Παναγιώτη Λαμπρόπουλου.
Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής των Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Νάξου, Κιθάρας Αττικής, ενώ αυτόν τον καιρό διευθύνει τις Γιορτές Κιθάρας, ένα Φεστιβάλ το οποίο έχει φιλοξενήσει σπουδαίους Κιθαριστές κι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του καλλιτεχνικού κόσμου, ως ένας θεσμός που τιμά την Ελληνική Κιθαριστική πραγματικότητα…
Τελευταία του “δημιουργία” αποτελεί το “Κιθαρολόγιο”, ένα φιλόξενος διαδικτυακός χώρος/φορέας/youtube channel, ο οποίος έχει προσανατολισμό την Κιθάρα, καθώς κι όλες εκείνες τις σοβαρές προσπάθειες, οι οποίες γίνονται προς την διάδοση και ανέλιξη της…
Έχει εκδόσει την ποιητική συλλογή “Ξοδευμένα Ηλιοβασιλέματα”, ενώ έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη συλλογή διηγημάτων και ποιημάτων η οποία είναι στην διαδικασία της έκδοσης
Διδάσκει επί σειρά ετών, κλασική κιθάρα και Θεωρητικά σε Ωδεία και Μουσικές Σχολές.