Αναστάσης Φιλιππακόπουλος: “Θα ηθελα να εχω καθε φορα την εμπνευση που είναι απαραιτητη για τη διαδικασια της συνθεσης”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση;

Όταν ημουν 10 ετων πρωτοακουσα κλασικη μουσικη σε ένα φορητο κασετοφωνο panasonic. Ακουσα την εισαγωγη Leonora 3 του Μπετοβεν και μου αρεσε πολύ! Μου θυμισε τον εναστρο ουρανο. Συντομα εκεινη η εμπειρια ξεχαστηκε αλλα στην εφηβεια αρχισα παλι να ακουω κλασικη μουσικη μαζι με κλασικο ροκ.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;

Ξεκινησα από τα ελληνικα ωδεια στην Αθηνα. Αναμεσα στους τοτε δασκαλους μου θα ξεχωριζα τον Θεσσαλονικιο Τονυ Γεωργιου διπλα στον οποιο εμαθα να αγαπω το πιανο και τη μελετη του. Σε ηλικια 20 χρονων εφυγα για το Βερολινο οπου σπουδασα συνθεση στην Ανωτατη Ακαδημια Τεχνων. Τοτε ηθελα να ζω μακρια από την Ελλαδα. Στο Βερολινο εμαθα πολλα πραγματα, ενοιωσα όμως και μια εντονη αποσταση από τον ακαδημαϊκο μοντερνισμο της σχολης. Επεστρεψα στην Ελλαδα γιατι ηθελα να αναζητησω μια βιωματικη σχεση με τον τοπο. Με τα χρονια ανεπτυξα παλι τις επαφες μου με το εξωτερικο. Από το 2002 ειμαι μελος των wandelweiser, μιας ομαδας συνθετων από ολον τον κοσμο, που ως κοινα στοιχεια αφετηριας εχουν την αγαπη τους για τη μουσικη του John Cage και του Morton Feldman. Μεσα στην ομαδα υπαρχουν συνθετες που αγαπω πολύ και που με εχουν επηρεασει. Επισης , από τους συνθετες του 20ου αιωνα αγαπω ιδιαιτερα τον Anton Webern.

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία;

Η δημιουργικοτητα και η τεχνη είναι για μενα κατι περα από τις εννοιες της επιτυχιας και της αποτυχιας.
Είναι απλα όπως η αναπνοη.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Θα ηθελα να εχω την εμπνευση που είναι απαραιτητη για την διαδικασια της συνθεσης. Επισης να συνεργαζομαι με ερμηνευτες που δεν είναι απλα «επαγγελματιες» αλλα που εχουν αναπτυξει εντονα τη διαισθηση τους και εχουν ένα προσωπικο οραμα για τη μουσικη. Την ερχομενη ανοιξη σχεδιαζεται να κυκλοφορησει ένα cd με εργα μου για πιανο από την νεοϋορκεζικη elsewhere records με τον γαλλο πιανιστα melaine dalibert.

Πείτε μας δυο λόγια για τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα MMS | Mediterranean Miniature Sketches

Η συμμετοχη μου στο προγραμμα ΜΜS της Ερατους με γεμιζει χαρα διοτι συνυπαρχω με εξαιρετικους συναδελφους. Το μουσικο αποτελεσμα ξαναφερνει την ελληνικη συγχρονη μουσικη κοντα στο κοινο. Σε αυτό η συνεισφορα της Eρατους είναι καθοριστικη γιατι η ερμηνεια της είναι πηγαια και αισθαντικη. Η εννοια της «μεσογειακοτητας» στη μουσικη είναι για μενα παντα πηγη αναζητησης.

https://www.youtube.com/watch?v=xNNEZlpkROA

https://www.youtube.com/watch?v=2ZNtrB3gI-4

Βιογραφικό.

Σπούδασε σύνθεση στην Ανώτατη Ακαδημία των Τεχνών Βερολίνου (σήμερα Universitaet der Kuenste Berlin). Από το 2003 είναι μέλος της διεθνούς ομάδας συνθετών Wandelweiser. To 2006 κυκλοφόρησε cd του με τίτλο “Solo Pieces” από την Edition Wandelweiser Records. Η μουσική του έχει παιχτεί στην Ελλαδα, στην υπόλοιπη Ευρώπη και στις Η.Π.Α από μουσικούς όπως οι διευθυντές ορχήστρας Αλέξανδρος Μυράτ με την Κ.Ο.Θ. και την Καμεράτα, Mark Menzies με την Calarts String Orchestra, οι φλαουτίστες Antoine Beuger, Manuel Zurria, Katrin Zenz, Wilfrido Terrazas, Ναταλία Γεράκη και Christine Tavolacci, οι ομποϊστες Κώστας Τιλιακός και Kathy Pisaro, οι κλαρινετίστες Juerg Frey, Germaine Sijstermans, Γιάννης Σαμπροβαλάκης και William Powell, ο κιθαρίστας Denis Sorokin, οι πιανίστες John mc Alpine, Dante Boon, Ερατώ Αλακιοζίδου, Melaine Dalibert, Teodora Stepancic, Παναγιώτης Κραμπής, Μαρία Αλούπη, R. Andrew Lee και Mark So, η οργανίστρια Eva Maria Huben κ.α. Το 2012 επισκέφτηκε το California Institute of the Arts στο Λος Αντζελες ως προσκεκλημένος καλλιτέχνης όπου παρουσίασε τη μουσική του σε συναντήσεις με τους φοιτητές και σε συναυλίες. Το 2015 κυκλοφόρησε το δεύτερο c.d. του από την EWR με τίτλο “songs and piano pieces”.