Στέργιος Σαραγιώτης: “Η έμπνευση έρχεται μέσα από τη δουλειά”

“Το θέατρο δεν είναι εύκολο να το βάλεις μέσα στο σπίτι σου. Τη μαγεία που σου προσφέρει μια θεατρική παράσταση δεν μπορείς εύκολα να την αποτυπώσεις σε μια οθόνη γιατί το θέατρο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που κάθε βράδυ σου δίνει κάτι νέο, κάτι καινούριο, κάτι μοναδικό, κάτι ίσως μόνο για εκείνο το βράδυ”

Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Δεν ξέρω ακριβώς. Όπως κάθε παιδί έτσι κι εγώ άφηνα τη φαντασία μου να ζωντανεύει. Ίσως μεγαλώνοντας δεν ήθελα να σταματήσει αυτό, έτσι περνούσα τη φαντασία μου στο χαρτί και μετά, μέσα από τους συνεργάτες μου, στο σανίδι και κατ΄επέκταση στο κοινό. Ίσως όταν έγραψα το πρώτο μου έργο σε ηλικία κοντά 20 ετών.

Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε; Στο θέατρο εργάζομαι τα τελευταία οχτώ χρόνια έχω γράψει έξι έργα εκ των οποίων έχω ανεβάσει τα πέντε. Γνωρίζω πολύ καλά τη δυσκολία της παραγωγής μιας παράστασης, το πόσο απαιτητικό είναι το κοινό και πολύ σωστά κάνει διότι μόνο έτσι εξελισσόμαστε.
Με τον κινηματογράφο δεν έχω ασχοληθεί ακόμη, ίσως να μη μου δόθηκε η ευκαιρία ίσως να το επεδίωξα εγώ, όποτε δε μπορώ να εκφέρω άποψη.

Για να τοποθετηθώ όμως και ως θεατής, το θέατρο δεν είναι εύκολο να το βάλεις μέσα στο σπίτι σου. Τη μαγεία που σου προσφέρει μια θεατρική παράσταση δεν μπορείς εύκολα να την αποτυπώσεις σε μια οθόνη γιατί το θέατρο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που κάθε βράδυ σου δίνει κάτι νέο, κάτι καινούριο, κάτι μοναδικό, κάτι ίσως μόνο για εκείνο το βραδύ. Τον κινηματογράφο μπορείς να τον βάλεις μες στο σπίτι σου, μπορείς εύκολα να παρακολουθήσεις μια ταινία, όποια θέλεις, και το κόστος είναι άλλοτε μικρό άλλοτε μηδαμινό και άλλοτε χωρίς κόστος.

Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Καριέρα ή αλλιώς επαγγελματική σταδιοδρομία μπορείς να έχεις αν και εφόσον μπορείς να βιοπορίζεσαι από το επάγγελμα σου και για να είμαι ειλικρινής αυτό στο θέατρο είναι δύσκολο.
Επιτυχία… εφόσον έχεις καταφέρει κάθε βράδυ να αποδώσεις τα μέγιστα στη σκηνή παίζοντας με τον κάθε απρόβλεπτο παράγοντα που θα συμβεί, είναι μια επιτυχία που σε κάνει πιο δυνατό για να συνεχίσεις. Όταν κοιτάς το ταμείο και υπάρχουν χρήματα για να πληρώσεις όλες σου τις υποχρεώσεις καθώς και για να συνεχίσεις, είναι μια επιτυχία. Όταν μπορείς να δημιουργήσεις ρόλους μέσα από άλλους ανθρώπους, τότε είναι επιτυχία. Αλλά ακόμη και σε αυτά, μερικές φορές δεν θα επιτυχείς. Τότε πρέπει με λογική να δεις το τι συνέβη και δεν πέτυχες, έτσι ώστε στο επόμενο βήμα όντας σοφότερος να πέτυχεις, διότι η επιτυχία δεν είναι μόνο το πως διαχειρίζεσαι τα επιτεύγματα σου, αλλά και το πως θα διαχειριστείς τις αποτυχίες σου.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Κάποιοι γεννιούνται με ένα μοναδικό χάρισμα, αλλά όσο χαρισματικός κι αν είσαι αν δε δουλεύεις κάθε μέρα, αν δε κάνεις κομμάτι της ζωής σου την δική σου εξέλιξη, αν παρασυρθείς στο ότι εσύ “το έχεις”…τότε θα το χάσεις γιατί πάντα θα είσαι ο ίδιος. Γιατί η δουλειά νικάει το ταλέντο αλλά το ταλέντο που δουλεύει δε χάνεται.

Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Δουλειά. Όλοι οι καλλιτέχνες που θαυμάζω δε σταμάτησαν ποτέ να δουλεύουν, δε σταμάτησαν ποτέ να εξελίσσονται και δε σταμάτησαν να είναι πρωτότυποι. Ο λόγος είναι ένας. Δε σταμάτησαν ποτέ να δουλεύουν πάνω σε αυτό που αγαπάνε.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Η έμπνευση έρχεται μέσα από τη δουλειά. Αυτή η φράση με ακολουθεί σε όλη μου τη πορεία. Φυσικά όμως μέσα από κάτι τυχαίο μπορεί να σου έρθει η έμπνευση. Το τυχαίο όμως είναι ο εχθρός της τέχνης. Γι’ αυτό θέλει πολύ δουλειά στο να βρεις τι ήταν αυτό που προκάλεσε το “τυχαίο”, ποια ήταν πραγματικά η πηγή της έμπνευσης. Από που πρέπει να αρχίσεις να δουλεύεις, από το προφανές τυχαίο ή από πιο πριν;

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη; Εργατικό και υπομονετικό με έχουν χαρακτηρίσει άνθρωποι που αγαπάω και έχω συνεργαστεί μαζί τους.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, διότι διανύουμε μια δύσκολή και επικίνδυνη εποχή, θέλω να ανεβάσω το 6ο μου έργο με τίτλο “Πίσω στους γονείς σου”. Εύχομαι αυτό το μέλλον να έρθει γρήγορα και το παρόν που ζούμε να περάσει όσο πιο ανώδυνα γίνεται για όλους μας.

Bio. Ο  Στέργιος Σαραγιώτης  γεννιέται στις 10 Φεβρουαρίου στη Θεσσαλονίκη. Την περίοδο 2006-2007 στη θεατρική αγωγή ενηλίκων της Χ.Α.Ν.Θ. γνωρίζει των Αχιλλέα Ψαλτόπουλο, τον οποίο ακολουθεί στη linqua di corpo την επόμενη κιόλας χρονιά. Τις δύο αυτές χρονιές γίνεται εθελοντής στην Ε.Σ.Β.Ε. στο Τμήμα Θεάτρου. Ως ηθοποιός παίζει στα έργα “Συλλογή” του Χάρλοντ Πίντερ, “Φαλακρή Τραγουδίστρια” του Ιονέσκο, “Εύθραυστη Ισορροπία” του Έντουαρτ Άλμπι, “Μετά τη Βροχή” του Σέρτζι Μπελ Μπελ, όλα σε σκηνοθεσία του Αχιλλέα Ψαλτόπουλου. Το 2012 παρουσιάζει το πρώτο του έργο με τίτλο “Ένοχη σιωπή”, το οποίο μέχρι το 2016 ανεβαίνει άλλες τρεις φορές στη Θεσσαλονίκη. Tο 2013 παρουσιάζει το έργο “La Pamela” του Carlo Goldoni και την ίδια χρονιά το δεύτερο έργο του με τίτλο “Κλεψύδρα”. Το 2014 παρουσιάζει το έργο Ταρτούφος του Μολιέρου όπως και το επόμενο έργο του με τίτλο «Α, ρε μάνα!». Το 2017 ενθουσιάζει το κοινό της Αθήνας με την πρώτη του κωμωδία με τίτλο «Γκρίνια μου» το οποίο έργο φέρνει στη Θεσσαλονίκη το 2018 καθώς την ίδια χρονιά παρουσιάζει την δεύτερη κωμωδία του με τίτλο “Σώστε τον Μπαμπά”.