Νίκος Κρυωνίδης: “Η ζωγραφική είναι μια περιπέτεια και ταυτόχρονα ένα μεγάλο παιχνίδι όπου κανείς ανακαλύπτει, συναντάται και ενώνεται με όλες τις εικόνες του κόσμου”

“Στο δημόσιο χώρο η Τέχνη καλείται να παίξει το ρόλο βηματοδότη, φωτοδότη, φωταγωγού, μιας παράκαμψης με αισθητική σε αντιαισθητικές λεωφόρους, ενός πνεύμονα πρασίνου σε μια γκρίζα και μολυσμένη πόλη.”

Πότε και πως ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Άρχισα να ασχολούμαι συστηματικά με τη ζωγραφική όταν κατάλαβα ότι πρόκειται για μια δύσκολη υπόθεση, μια σοβαρή και επικίνδυνη περιπέτεια που θέλει ψυχή που καταθέτει κανείς, θέλει κουράγιο, δύναμη, ταλέντο, ευφυία. Ελάχιστοι ζωγράφοι επιβιώνουν, ακόμη πιο λίγοι δικαιώνονται και επιβραβεύονται και κανένας δεν τερματίζει. Η ζωγραφική είναι μια περιπέτεια και ταυτόχρονα ένα μεγάλο παιχνίδι όπου κανείς ανακαλύπτει, συναντάται και ενώνεται με όλες τις εικόνες του κόσμου.

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Μεταμοντέρνο.

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας; Αντλώ την έμπνευσή μου από το σχήμα, τη μορφή και τη φόρμα των ανθρώπων και των ζώων, τα συναισθήματά τους, τα θεάματα, τα αναγνώσματα και τα ακούσματα πάσης φύσεως, την περιπέτεια της ζωγραφικής, το θαύμα της ζωής.

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Δεν ξέρω κατά πόσο έχω επηρεαστεί, αλλά στο μυαλό μου έχονται συνέχεια οι εικόνες από τα έργα των: Paul Klee, Hieronymus Bosch, Cy Twombly, Joseph Beuys, Egon Schiele, Katsushika Hokusai, Pieter Bruegel, De Kooning Francis Bacon.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Μεγάλη πρόκληση για εμένα είναι να ζωγραφίσω όπως το μικρό παιδί, να αναγνωρίσω και ταυτόχρονα να ανακαλύψω τον κόσμο, σε μια αβίαστη προσπάθεια να τον κατανοήσω, ζωγραφίζοντας με αθωότητα.

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο Δημόσιο χώρο; Στην Ελλάδα όπως και παντού αποδεκτή είναι η Τέχνη που είναι αναγνωρισμένη και
επιβεβαιωμένη από τους διαχειριστές της. Υπάρχει δηλαδή σύστημα και πλαίσιο το οποίο επιβραβεύει, επικυρώνει και προτείνει τον καλλιτέχνη και το έργο του. Στο δημόσιο χώρο η Τέχνη καλείται να παίξει το ρόλο βηματοδότη, φωτοδότη, φωταγωγού, μιας παράκαμψης με αισθητική σε αντιαισθητικές λεωφόρους, ενός πνεύμονα πρασίνου σε μια γκρίζα και μολυσμένη πόλη.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι… με μολύβι.


ΓΚΑΛΕΡΙ ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ | Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη
t. +30 2310 240416, e-mail: [email protected]
http://lolanikolaougallery.blogspot.gr

Νίκος Κρυωνίδης 11.02-12.03.2021

Έναρξη Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021, 14.00 – 20.00

Ο Νίκος Κρυωνίδης παρουσιάζει από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου έως τις 31 Μαρτιου 2021 στην γκαλερί LOLA NIKOLAOY έργα της τελευταίας περιόδου.

Με αλλεπάλληλες στρώσεις ελάχιστου χρώματος και ρυθμικές κινήσεις, σε ένα γρήγορο πέρασμα από τη λευκή επιφάνεια, ο Κρυωνίδης ορίζει εμβαδόν και αποστάσεις, χαράσσει πορείες και πλόες στον χάρτη, αποτυπώνει την γέννηση ενός σύμπαντος κόσμου σε συνεχή περιστροφή. Ίχνη, χρωματικές χειρονομίες, και αποτυπώματα ως μικρά θραύσματα περιγράφουν και αφηγούνται χωρίς ο ίδιος να το επιδιώκει, μικρά ζώα εν στάσει και εν κινήσει, σμήνη πουλιών εν πτήσει, συστάδες δένδρων στο φύσημα του αέρα, τοπία σε αντανάκλαση και σε μικρές κυκλάδες.

Ο Νίκος Κρυωνίδης γράφει:
Ίχνη, αποσπάσματα
Θραύσματα του τοπίου επί τόπου
Αποτυπώματα, επαλείψεις
Ορίζοντες κι οροσειρές σ’ επαναλήψεις
Δύσεις, ανατολές
Γραμμές ευθείες και καμπύλες
Κινήσεις τεθλασμένες
Περάσματα διαφυγής, γραφές
Περιγραφές σε επεισόδια αφηγούνται
Τα χρώματα, τα σχήματα να αιωρούνται