Νίκος Αμουντζάς: Aς γνωρίσουμε τον σκηνοθέτη σε μια μίνι συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης!

Επιμελεια Κειμενου και φωτογραφιών:
Δημοσιογράφος Αλέξης Καρατζάς

Δάσκαλος φωνητικής, θεωρητικών μουσικής και σκηνοθέτης.
Ενορχηστρώνει και σκηνοθετει ομάδες μουσικών, ηθοποιών, χορευτών σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν σε μουσικές σκηνές και θέατρα της Αθήνας (”Γυάλινο Μουσικό Θέατρο”, ”Θέατρο Βικτώρια”,”Αρχιτεκτονική”, ”Ghost House”, ”Μουσικό Κουτί”) όπως και σε θερινά φεστιβάλ των δήμων: Ν. Χαλκηδόνας, Ν. Φιλαδέλφειας, Γλυφάδας και ”Athens Fringe Festival”. Σε συνεργασία με το δήμο Αθηναίων σκηνοθέτησε την κλασική ορχήστρα του δήμου με το παραμύθι ”Ευτυχία και Μέλανη” για σχολεία που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη-Γκάζι.
Από το 2019 έχει δημιουργήσει με την Ευφροσύνη Χαραμή το ” Greek Story”, όπου σκηνοθετεί διαδραστικές εμπειρίες με θέματα πάνω στην αρχαία Ελληνική φιλοσοφία.
Δύο ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας και συνθέσεις-κολάζ που δημιουργεί σε ψηφιοποιημένη μορφή. Σκηνογραφημένες συνθέσεις με αφηγηματική δράση.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Πώς σκεφτήκατε να ασχοληθείτε με το θέατρο;

Από τα δεκαέξι είχα ενταχτεί σε θεατρικές ομάδες και θεατρικά εργαστήρια σπουδάζοντας ταυτόχρονα μουσική και αργότερα οικονομικά. Στην επαγγελματική μου δράση με τη μουσική, η σκηνική παρουσία με απασχολούσε πάντα είτε ανέβαινα ο ίδιος στη σκηνή είτε ετοίμαζα άλλους γι’ αυτό. Κάποια στιγμή οι συναυλίες που έστησα «άγγιζαν» το είδος του μιούζικαλ. Σκηνοθετώ ακόμα και τους μουσικούς. Αμιγώς θεατρική παράσταση σκηνοθέτησα το 2014 τη ‘Συνεδρία για τον Έρωτα’ πάλι του Αλέξανδρου Βαλκανά, το οποίο ανέβηκε στο θέατρο Βικτώρια.

Είστε και δάσκαλος φωνητικής και σκηνοθέτης. Τι αγαπάτε περισσότερο και πόσο εμπλέκεται το ένα στο άλλο;

Η διδασκαλία στη φωνητική με συναρπάζει όσο και η σκηνοθεσία. Φροντίζω οι μαθητές μου στο τραγούδι, μαζί με την τεχνική, να δουλεύουν και την παρουσίαση του ρεπερτορίου τους. Στους ηθοποιούς, όταν τους σκηνοθετώ, πέρα απ την ανάλυση του κειμένου, επιμένω στη μουσικότητα και στο ρυθμό που διαθέτει . Δεν υπάρχει τραγούδι χωρίς ‘Λόγο’ και κείμενο χωρίς Μουσικότητα. Η μουσική δίνει στο Λόγο το Συναίσθημα. Αγαπώ την τέχνη και την επιστήμη που οδηγεί στο Λόγο-Νου. Το αν διδάσκω , λοιπόν, φωνητική ή σκηνοθετώ, ορίζεται από τον τελικό στόχο που έχει ο εκπαιδευόμενος, στην ουσία χρησιμοποιώ τα ίδια εργαλεία.

Πόσο συχνά κάνετε διάλειμμα; Πηγαίνετε διακοπές;

Μέχρι το είκοσι εννιά μου, που δούλευα στο εμπόριο, χρειαζόμουν συχνά διακοπές. Περισσότερο από δύο φορές το χρόνο. Από τότε που άρχισα να δουλεύω στην τέχνη κάνω μόνο διακοπές.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας είδος θεάτρου;

Το θέατρο παραλόγου. Ακόμα και αν δεν ανήκει το έργο σε αυτή την κατηγορία, έχει στοιχεία «παράλογα» τα οποία και τονίζω. Κάθε άνθρωπος, κατά συνέπεια κάθε ρόλος, έχει κάτι παράλογο, ασυνείδητο ατομικό ή συλλογικό, που ενώνει διαχρονικά το ανθρώπινο είδος από τη γέννησή του. Αυτό το στοιχείο με συναρπάζει και το αναδεικνύω . Αυτό είναι που μας κάνει τόσο ίδιους και τόσο διαφορετικούς ταυτόχρονα.

Αυτό έχετε τονίσει και στους 10 ήρωες του “Αγαπημένο μου Εγώ”;

Ακριβώς! Και οι δέκα ήρωες του Αλέξανδρου Βαλκανά είναι καθημερινοί, διαχρονικοί άρα παράλογοι.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Έχω ξεκινήσει από το 2019 με την συνεργάτιδά μου Ευφροσύνη Χαραμή τη δημιουργία του Greek Story. Πρόκειται για παρουσίαση της Αρχαίας Ελληνικής σκέψης με διάδραση. Δουλεύουμε με ηθοποιούς, μουσικούς, ακροβάτες και ετοιμάζουμε διαδραστικές παραστάσεις για επισκέπτες της Ελλάδας γι’ αυτό και είναι στημένες στα αγγλικά. Επιστημονικοί συνεργάτες επιμελούνται την ορθότητα και εγκυρότητα των κειμένων συχνά και την εκπαίδευσή μας. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα θα συνεχίσω….

Πέρα απ’ τις πληροφορίες που μπορούμε να βρούμε στη σελίδα “Αγαπημένο μου Εγώ”, έχετε κάτι που θα θέλατε να αναφέρετε για την παράσταση;

Θα ακουστώ κοινότοπος αλλά το πιστεύω και θα το πω. Οι συνεργάτες μου Κωνσταντίνος Τσακανάκης, Μάνια Διαγούπη, Παναγιώτης Τυροπάνης και Λαμπρινή Αγιαννίτου είναι πολύ καλοί ηθοποιοί με οξυμένη αντίληψη και συνεργάσιμοι. Anastazios: ένας απ τους νεοέλληνες συνθέτες που θαυμάζω, με τρείς δίσκους στο ενεργητικό του, υπογράφει την μουσική που επενδύει το Αγαπημένο μου Εγώ. Η Ανθή Ζάχου δημιουργεί υπέροχα κοσμήματα, τα οποία όταν εντόπισα στο διαδίκτυο ήθελα να τα χρησιμοποιήσω και στο Greek Story και στην παράσταση. Η επικοινωνία μαζί της έγινε άμεσα και γνώρισα έναν εξαιρετικό άνθρωπο, πρόθυμο να συνεργαστεί, να εμπνευστεί και να δημιουργήσει μαζί μας. Για τους Δέκα μοναχικούς διαλόγους του Αλέξανδρου Βαλκανά μπορώ να μιλάω ώρες. Θα αναφέρω μόνο ότι δύο φορές συμμετείχε στον πανελλήνιο διαγωνισμό της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδας και τις δύο φορές διακρίθηκε! Μετά τις 17 Γενάρη θα μπορείτε να δείτε την παράσταση στην Αθηναϊκή Σκηνή- Κάλβου Καλαμπόκη κάθε Παρασκευή στις 9μ.μ.