“Αυτό που με ευχαριστεί είναι να συνεργάζομαι με ανθρώπους που αγαπάνε εξίσου την δουλειά τους, υπάρχει αλληλοσεβασμός και όμορφες ιδέες.”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Η πρώτη μουσική ανάμνηση που έχει χαραχθεί στη μνήμη μου είναι η πρώτη συναυλία που έδωσα όταν ήμουν μικρούλα. Θα έπαιζα ένα κομμάτι για τσέλο και πιάνο με το μεγάλο μου αδερφό Αντώνη. Μέσα στο άγχος και την αγωνία μου τον ξέχασα και ξεκίνησα να παίζω το κομμάτι μόνη μου. Ο Αντώνης μου φώναζε για να σταματήσω και μόλις το αντιλήφθηκα πάγωσα, κοκκίνισα και μετά από ένα ζεστό χειροκρότημα από το κοινό ξεκινήσαμε μαζί από την αρχή. Θέλω να πιστεύω πως από τότε έχω γίνει πιο επικοινωνιακή με τους συνεργάτες μου!
Με ποιον μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Δεν υπάρχει συγκεκριμένος μουσικός που ονειρεύομαι να βρεθώ επί σκηνής. Αυτό που με ευχαριστεί είναι να συνεργάζομαι με ανθρώπους που αγαπάνε εξίσου την δουλειά τους, υπάρχει αλληλοσεβασμός και όμορφες ιδέες.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Το ταξίδι της μουσικής ξεκίνησε στην ηλικία των 9. Υπήρξε σημαντική η καθοδήγηση του δασκάλου μου Δημήτρη Πάτρα. Συνέχισα τις σπουδές μου στην ανώτατη σχολή μουσικής και θεάτρου στη Λειψία της Γερμανίας με καθηγητή τον Prof. Peter Hoerr. Την ολοκλήρωση των σπουδών μου διαδέχτηκε μία μόνιμη θέση στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Όλα αυτά τα χρόνια συνεργάστηκα με πολλούς καλλιτέχνες και σχήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με προγράμματα όλων των εποχών.
Η αδυναμία μου είναι οι εμφανίσεις με το Τρίο ΙΑΜΑ, ένα σύνολο που αποτελείται από τα τρία αδέρφια Ανισέγκου. Τα αδέρφια μου είναι οι άνθρωποι που με επηρέασαν θετικά και με μύησαν στον κόσμο της μουσικής. Αρνητικές καθοριστικές επιρροές δεν υπήρξαν, μόνο εμπόδια που βγήκαν σε καλό.
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Ονειρεύομαι συνεργασίες κι εμπειρίες οι οποίες συνδυάζουν κι άλλα είδη τεχνών. Λατρεύω τον κινηματογράφο, το θέατρο και το χορό. Αυθόρμητα θα επέλεγα να παίξω τσέλο στην επόμενη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Η μουσική είναι μία παγκόσμια γλώσσα η οποία κατά την εκμάθησή της μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στα παιδιά. Παίζει σημαντικό ρόλο στην κοινωνικοποίησή τους και τα ερεθίσματα που δέχονται εμπλουτίζουν τον συναισθηματικό τους κόσμο. Σε καμία περίπτωση δεν είναι πολυτέλεια, το εντάσσω στα βασικά μαθήματα του σχολείου.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Υπήρξαν και υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι Έλληνες μουσικοί με παγκόσμια αναγνώριση. Διστάζω να αναφέρω ονόματα για να μη ξεχάσω και αδικήσω κάποιον.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Δυστυχώς όλα τα μελλοντικά σχέδια έχουν μπει στο συρτάρι λόγω covid. Είναι μία δύσκολη περίοδος για τον καλλιτεχνικό κόσμο και όχι μόνο. Προσπαθώ να παραμένω ενεργή παίζοντας σε μαγνητοσκοπημένες ή live streaming συναυλίες.
Ανυπομονώ να ξυπνήσουμε από αυτόν τον εφιάλτη και να ξεκινήσουμε να ονειρευόμαστε και να σχεδιάζουμε το μέλλον μας πιο δυναμικά και πιο σοφά.
Βιογραφικό. Η Μαρία Ανισέγκου σπούδασε βιολοντσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με καθηγητή τον Δημήτρη Πάτρα.
Συνέχισε τις σπουδές της αρχικά στην Ανώτατη Μουσική Σχολή του Würzburg στην τάξη του Prof. Jörg Metzger κι έπειτα στην Ανώτατη Σχολή της Λειψίας στην τάξη του Prof. Peter Hörr. Το 2007 αποφοίτησε από την ανωτέρω σχολή με τίτλο διπλώματος “Diplommusiker”.
Κατά την διάρκεια των σπουδών της κέρδισε τις υποτροφίες “Αλεξάνδρα Τριάντη” του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και την υποτροφία του Ι.Κ.Υ.
Έχει δώσει ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου κι έχει εμφανιστεί σε σημαντικά φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με την Συμφωνική Oρχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Είναι μέλος του Trio ΙΑΜΑ το οποίο αποτελείται από τα τρία αδέρφια Αντώνη Ανισέγκο, Γιάννη Ανισέγκο και Μαρία Ανισέγκου. Το Trio IAMA έχει ηχογραφήσει για την Dissonance Records (IAMA – Present Perfect Vol. 1). Επίσης είναι ιδρυτικό μέλος του VersUs Ensemble.
Έχει συνεργαστεί με την ορχήστρα δωματίου Contra Tempo, με το Dissonart Ensemble, υπήρξε μέλος του TrioFor και του Συνόλου Φεστιβάλ Ιονίου.
Από το 2007 ζει στην Θεσσαλονίκη και είναι μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.