Η Κεσίδου Έλενα συμμετέχει στην Εικαστική Έκθεση «Το ΛΟΥΛΟΥΔΙ της ΕΡΗΜΟΥ: Αφιέρωμα στην Καταπολέμηση της Βίας εναντίον των Γυναικών»

ArteVisione Gallery  1-14 Σεπτεμβρίου 2022

Το βιβλίο των εκατομμυρίων αντιτύπων παγκοσμίως: «Λουλούδι της Ερήμου» (έτος έκδοσης: 1998), το οποίο μεταφέρθηκε και στην μεγάλη οθόνη αποτελεί την αυτοβιογραφία της περιβόητης, γυναίκας – σύμβολο, Γουόρις Ντίρι. Ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα γεννά μέσα σας η προσωπική της ιστορία; Η Ιστορία της Γουόρις Ντίρι μου προκαλεί ποικίλα συναισθήματα. Από τη μια πλευρά είναι η θλίψη και η οργή για την εκμετάλλευση, την καταπάτηση των δικαιωμάτων και κάθε μορφής βία που έχουν υποστεί γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Από την άλλη πλευρά, ο επαναστατικός χαρακτήρας της πρωταγωνίστριας μου προκαλεί θαυμασμό και την ανάγκη να συμμετέχω όσο μπορώ σε κάθε προσπάθεια υποστήριξης και αφύπνισης των γυναικών. Η γυναίκες θα πρέπει να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, να αγωνίζονται για την ισότητα και να ζουν με αξιοπρέπεια.

Με ποιο έργο συμμετέχετε στην εικαστική έκθεση: «Το ΛΟΥΛΟΥΔΙ της ΕΡΗΜΟΥ». Ποιο το περιεχόμενο και ο συμβολισμός του; Στην έκθεση συμμετέχω με το έργο «Woman’s Power» (Η δύναμη της γυναίκας). Είναι ένα συμβολικό έργο που απεικονίζει ένα έντονο τριαντάφυλλο, που διαλύει μια στιβαρή αλυσίδα. Το έργο μου αναπαριστά μια πληγωμένη – ματωμένη γυναίκα που όμως δεν χάνει την ομορφιά και τη δύναμη που κρύβεται μέσα της και τελικά καταφέρνει να σπάσει τα δεσμά και να απελευθερωθεί. Η γυναίκα έχει δύναμη, έχει φωνή και χρειάζεται με αποφασιστικότητα να διεκδικεί την ελευθερία.

Καθημερινά ακούμε συνεχώς για περιστατικά βίας. Έμφυλη βία, ενδοοικογενειακή, εργασιακή, αθλητική, καλλιτεχνική… Εντυπωσιάζεστε από το εκάστοτε συμβάν ή από τους πρωταγωνιστές της; Εσείς έχετε υποστεί ποτέ κάποια μορφή βίας; Η σκληρή επικαιρότητα και τα περιστατικά βίας που βλέπουν το φως της δημοσιότητας πιο πολύ από κάθε άλλη φορά στις μέρες μας, πιστεύω πως σηματοδοτούν την μεγάλη αλλαγή που πρέπει επιτέλους να πραγματοποιηθεί.

Η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων, η ενημέρωση για τα δικαιώματα της ανθρώπινης ζωής αλλά και η ενδυνάμωση των υπηρεσιών υποστήριξης όπως και η αυστηροποίηση των ποινών είναι  τρόποι που θα συμβάλλουν στο να αλλάξει η κουλτούρα των κοινωνιών και να εξαλειφθούν τα στερεότυπα που δεν αντιμετωπίζουν τη γυναίκα ισότιμα με τον άντρα.  Θεωρώ εξαιρετικά σημαντική την αφύπνιση των γυναικών και την υποστήριξη του οποιουδήποτε θύματος ώστε να αποκτήσουν «φωνή» και να καταφέρουν να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Η πρόληψη είναι η πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση της βίας. Δυστυχώς στις μέρες έχουμε ακούσει για τόσα περιστατικά βίας που είναι δύσκολο πλέον να μας εντυπωσιάσει κάποιο. Θεωρώ τον εαυτό μου εξαιρετικά τυχερό που μέχρι σήμερα δεν έχω βιώσει κάτι τόσο δύσκολο.

Έχετε συνεργαστεί ξανά με την Ιστορικό Τέχνης και Επιμελήτρια της έκθεσης, Νικολένα Καλαϊτζάκη; Ποιο το κίνητρο της συμμετοχής σας στην συγκεκριμένη έκθεση; Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με την Ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης Νικολένα Καλαϊτζάκη. Είναι ιδιαίτερη  χαρά και τιμή μου για αυτή τη συνεργασία καθώς γνωρίζω την επιτυχημένη πορεία της στον χώρο της τέχνης. Το διαχρονικό θέμα της έκθεσης αλλά και η έντονη εμφάνισή του στην επικαιρότητα είναι ο λόγος που με έκανε να θέλω να εκφράσω τις ανησυχίες μου ως γυναίκα. Ελπίζω στο μέλλον να ακολουθήσουν κι άλλες συνεργασίες με την κ. Καλαϊτζάκη αλλά και εκθέσεις που συνομιλούν για τόσο σημαντικά θέματα.

Bio: Κεσίδου Έλενα

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Φλώρινα, το 2015 αποφοίτησα από την σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με κατεύθυνση στη ζωγραφική. Το 2022 ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Εργάζομαι, από το 2017 μέχρι και σήμερα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σαν Εικαστικός.

Τα έτη 2010, 2011 και 2013 συμμετείχα στις εκθέσεις που διοργάνωσε ο Δήμος Φλώρινας  στα πλαίσια των Πολιτιστικών δρώμενων του Δήμου Φλώρινας. Επιπλέον, το 2010 συμμετείχα στην έκθεση «Χρόνος, Μνήμη, Λήθη» που πραγματοποιήθηκε στο Αρχαιολογικό μουσείο Αιανής Κοζάνης. 

ArteVisione Gallery
1 – 14 Σεπτεμβρίου 2022

Βιογραφικό: Η Νικολένα Καλαϊτζάκη είναι Ιστορικός & Κριτικός της Τέχνης, Επιμελήτρια Εκθέσεων, ΜΑ Δημοσιογράφος & MSc Παιδαγωγός. https://nikolenakalaitzaki.wordpress.com [email protected]

Σπούδασε “Ιστορία & Αρχαιολογία” στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην “Αρχαιολογία & Ιστορία της Τέχνης”. Στη συνέχεια, έλαβε εξειδικευμένες επιμορφώσεις: στην “Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα”, την “Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων” (ΕΚΠΑ) και στο «Art-Therapy / Θεραπεία μέσω της Τέχνης» (Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών “Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές” του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, όπου υπήρξε υπότροφος Αριστείας καθόλη τη διάρκεια των σπουδών της. Σήμερα, συνεχίζει με έναν δεύτερο κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση”. Από τα 20 της χρόνια, μέχρι και σήμερα, έχει διακριθεί για την πλούσια δράση της στο πεδίο της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής σκηνής αναπτύσσοντας συνεργασίες με καλλιτέχνες ήδη καταξιωμένους, αλλά και νεότερους, αποφοίτους των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει εργαστεί ως επιμελήτρια εκθέσεων σε σημαντικούς πολιτισμικούς φορείς, μουσεία, οργανισμούς και φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης της χώρας (ενδεικτικά: Μουσείο Μπενάκη, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Κέντρο Έρευνας – Μουσείο Τσιτσάνη, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αλίμου, Δημοτική Πινακοθήκη Αμαρουσίου, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, Κέντρο Τέχνης Καστέλας, Φεστιβάλ Δρόμοι Πολιτισμού Αργολίδας, Athens Biennale, Art-Athina, Art-Thessaloniki κ.ά.), ενώ έχει επιμεληθεί πλήθος εκθέσεων σε γνωστές γκαλερί της Αθήνας, και της χώρας, ευρύτερα. Το 2021 εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονης Τέχνης Trento Art Festival. Έχει συνεργαστεί με την εφημερίδα “Τα Νέα της Τέχνης’”, το “Art22”, και με άλλα περιοδικά Τέχνης, ενώ διατηρεί την δική της προσωπική στήλη με τίτλο: “Εικαστικό Ημερολόγιο” στο ηλεκτρονικό περιοδικό Τέχνης “Pause”.

Έχει διοργανώσει επιστημονικές ημερίδες και συμπόσια, και ως ομιλήτρια, έχει, μεταξύ άλλων, πραγματοποιήσει τις διαλέξεις:

«Τέχνη & Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Η περιπτωσιολογική μελέτη της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής σκηνής υπό το πρίσμα του νέου, ψηφιακού ορίζοντα», Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, 2020), “Τέχνη & Social Media: Σχέση Αγάπης ή Μίσους;” (Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 2018), “From the modernist museums to the post – modern museums of the 21st century” (Youth in Action Project of the European Union, Corinth, 2013). Έχει διατελέσει εκλεγμένο μέλος του συλλόγου “Φίλοι του Αρχαιολογικού Μουσείου, Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων Πειραιά”, ενώ από το 2019, είναι μέλος της AICA Ελλάδος (Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης).

www.facebook.com/ArteVisione.GALLERY/ Διεύθυνση: ArteVisione,
Πηλίου 5, Πλατεία Κολιάτσου
MyArtist
https://myartist.gr
Σύνδεσμος Μελών Γυναικείων Σωματείων Ηρακλείου https://kakopoiisi.gr
Χορηγός Επικοινωνίας
polismagazino.gr