Ζάννα Αρτέμη: “Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι σε κάθε ατομική έκθεση να ξεπερνάω τον εαυτό μου. Να μένω πιστή και ταυτόχρονα ευρηματική στην τεχνική μου”

“Η τωρινή μου έκθεση “Θαλασσινή ηχώ” είναι αφιερωμένη στον υδάτινο κόσμο. Αποτελεί μια αναφορά στο θέμα της θαλάσσιας οικολογικής καταστροφής και της εξαφάνισης του θαλάσσιου πλούτου από την ασυδοσία της υπεραλίευσης”

Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την Τέχνη; Σε μικρή ηλικία γύρω στα δεκατέσσερα, οι ανησυχίες μου για την τέχνη και οι επιδόσεις μου στη ζωγραφική, καθόρισαν τα επόμενα χρόνια της ζωής μου.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Είναι συνδυασμός εργατικότητας, θέλησης και έφεσης. Πάντως είναι χρήσιμο να ξεκινάς μέτριος, για να προσπαθείς να βελτιώνεσαι. Ακόμη και στη Σχολή, άνθρωποι με υπερβολικό ταλέντο, έκαναν θετική εντύπωση αλλά δεν μπόρεσαν ποτέ να εξελιχθούν. Είναι όπως στη ζωή. Διαρκής αγώνας, για να “ξεκολλήσεις” από το έδαφος. Για να “πετάξεις” δεν είναι άπιαστο όνειρο. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ο “ουρανός” είναι απέραντος… Τις πιο πολλές φορές οι ίδιοι βάζουμε τα όρια στον εαυτό μας.

Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Η τωρινή μου έκθεση “Θαλασσινή ηχώ” είναι αφιερωμένη στον υδάτινο κόσμο. Αποτελεί μια αναφορά στο θέμα της θαλάσσιας οικολογικής καταστροφής και της εξαφάνισης του θαλάσσιου πλούτου από την ασυδοσία της υπεραλίευσης.

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Ο Ζουάν Μιρό και το έργο του “Απογοητευμένη γάτα”, ο Ανρί Ματίς και τα συγκλονιστικά έργα του ” Κόκκινο ατελιέ” και “Η χαρά της ζωής”. Αγαπώ τις συνθέσεις του Zωρζ Μπρακ όπως εμφανίζονται στο έργο του “βιολί και κυροπήγιο” και σε άλλα. Ο αγαπημένος μου Έλληνας ζωγράφος είναι ο Παναγιώτης Σιάγκρης και ειδικά η σειρά με τις “πισίνες”.

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Σε κάθε ατομική έκθεση να ξεπερνάω τον εαυτό μου. Να μένω πιστή και ταυτόχρονα ευρηματική στην τεχνική μου. Οι χρωματικές ματιέρες να συμβολίζουν την ψυχοσύνθεση της στιγμής. Μια μέρα να φτάσω στην ωραιότερη απόδοση του γνήσιου κόκκινου, του λαμπερού γαλάζιου, του φωτεινού κίτρινου.

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Η τέχνη είναι περασμένη στο DΝΑ του σύγχρονου Έλληνα. Αγαπάει το τραγούδι, υποστηρίζει το θέατρο, αλλά στο τομέα της ζωγραφικής υπάρχει πάντα μια συστολή. Πολλοί είναι αυτοί που μου λένε στις εκθέσεις, “Εγώ δεν ξέρω από ζωγραφική, αλλά αυτό που βλέπω μου αρέσει.” Τότε λοιπόν τους απαντάω, ότι δεν χρειάζονται γνώσεις. Το θέμα είναι, πως το έργο μιλάει μέσα μας. Τα επόμενα χρόνια, ελπίζω από την πολιτεία να αυξήσει τα έργα σε δημόσιους χώρους. Είναι ακόμη ένας τρόπος να καλλιεργηθεί ανάλογη κουλτούρα, σκεπτόμενων ανθρώπων.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Είναι νωρίς για άλλα σχέδια, πάντως η αρμονική συνεργασία με την γκαλερί Artshot Sophia Gaitani θα συνεχιστεί και είναι ο χώρος που μπορεί κάποιος δει και να αποκτήσει τα έργα μου.

Βιογραφικό.

Η Ζάννα Αρτέμη, 1972, γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε αρχικά γραφιστική και διακόσμηση στη Σχολή πρώην Καθηγητών Δοξιάδη «ΑΤΕΣ», και αργότερα ζωγραφική με τον Κώστα Ρούτη και σαν ακροάτρια στο μάθημα «Γυμνό νυκτός» με τον καθηγητή Γιώργο Καζάζη, στην Καλών Τεχνών Αθήνας. Έχει στο ενεργητικό της δεκατρείς ατομικές εκθέσεις, σε Αθήνα, Λονδίνο και νησιά της Ελλάδας. Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έργα της βρίσκονται στην Alpha Bank και σε Ιδιωτικές Συλλογές.

Εκθέτει ανελλιπώς από το 2005 προσπαθώντας μέσα της να βρει το δικό της φως.

www.zanna.gr
Facebook Instagram : Zanna Artemi