Ευάγγελος Αραμπατζής: «Με πολλή δουλειά όλα γίνονται και κυρίως όταν υπάρχει θέληση, οργάνωση, υπομονή και επιμονή σε συνδυασμό με άξιους συνεργάτες»

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση;

Θυμάμαι κάπου στα τέσσερά μου χρόνια, πάνω που άρχισα να αντιλαμβάνομαι, τον πατέρα μου να τραγουδάει σε πρόβα στο σπίτι μια άρια, δεν θυμάμαι ποια ήταν, ίσως να ήταν το “E lusevan le stelle” από την Όπερα ‘’Tosca’’ του Giacomo Antonio Puccini. Μου έκανε εντύπωση η έκταση, ο τρόπος του κλασικού τραγουδιού, η ερμηνεία. Σαν παιδάκι τότε με εντυπωσίασε το άκουσμα και θυμάμαι τον εαυτό μου να ενθουσιάζεται με αυτό το είδος μουσικής και εν συνεχεία μεγαλώνοντας θυμόμουν πάντα την ερμηνεία του πατέρα μου στην συγκεκριμένη άρια.

Πώς είναι να είσαι μαέστρος από τα 17 σου χρόνια;

Δεν ένιωσα ποτέ περίεργα, νομίζω πως πάντα είχα την ικανότητα από μικρό παιδάκι να οργανώνω αρκετά άτομα, απλά αυτό ήταν αρκετά μεγαλύτερο σε απαιτήσεις, όταν μπροστά σου έχεις τόσα πολλά άτομα και μεγαλύτερα ηλικιακά. Με τον καιρό φυσικά μαθαίνεις, πειραματίζεσαι και εξελίσσεσαι…

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;

Είναι αρκετοί… όλα έρχονται στην ώρα τους. Νομίζω πως δεν θα έπρεπε να αποκαλύψω την επιθυμία μου, διότι στο τέλος δεν θα αποτελεί έκπληξη για όλους εσάς.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;

Θετικές επιρροές πολλές. Πρώτα απ’ όλα οι καθηγητές μου, ο πατέρας μου (ως μουσικός – τενόρος) αλλά και άλλοι άνθρωποι της τέχνης, οι οποίοι από τα χρόνια των σπουδών μου μέχρι και σήμερα βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή όποτε τους χρειαστώ. Τα αρνητικά συμβάντα, αν τυχόν έχουν συμβεί, τα προσπερνώ και συνεχίζω…

Σας «τρομάζει» η επιτυχία ή η αποτυχία;

Δεδομένου της εξέλιξης μας σε κάθε τομέα της ζωής, πιστεύω πως όλοι ως άνθρωποι έχουμε περάσει από τα στάδια της επιτυχίας ή της αποτυχίας, έτσι ωριμάζουμε. Τα παθήματα, μαθήματα που λένε… Αν υπάρξει επιτυχία σε κάτι, που αποτελεί και τον στόχο κάθε φορά, σίγουρα προέρχεται μέσα από πολύ σκληρή δουλειά. Αν έρθουμε αντιμέτωποι με οποιαδήποτε αποτυχία στην ζωή μας, πρέπει να βρούμε την δύναμη μέσα μας να την ξεπεράσουμε και να συνεχίσουμε, μαθαίνοντας παράλληλα τον λόγο της εκάστοτε αποτυχίας και βγαίνοντας κερδισμένοι και ωριμότεροι μέσα από μία τέτοια εμπειρία.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;

Ούτε θετική, ούτε αρνητική. Είναι σίγουρα μια ευκαιρία αναγνωσιμότητας για αρκετούς αλλά μέχρι εκεί. Μετά τι? Ποια η εξέλιξη? Τόσα νέα και άξια παιδιά με μεγάλο ταλέντο πέρασαν όλα αυτά τα χρόνια από αυτά. Τελικά που αποσκοπούν? Ποιος είναι ο στόχος? Εκτός αυτού, ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως πολλές φορές ίσως και να είναι ‘’στημένα’’ ορισμένα γεγονότα ή καταστάσεις μέσα σε αυτές τις εκπομπές καθαρά για την τηλεθέαση και μόνο. Νομίζω πως εάν βάλουν στις θέσεις της κριτικής επιτροπής ανθρώπους με πραγματικές γνώσεις και με πολλά χρόνια δουλειάς πάνω στο αντικείμενο, εάν υπάρχει εξέλιξη σε όλα τα επίπεδα μέσα από αυτή την διαδικασία, εάν όλοι οι συμμετέχοντες δεν προσπαθούσαν με άσχημο τρόπο να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, αλλά να χαίρονται για την νίκη κάποιου, επειδή το αξίζει, εάν άλλαζε όλος αυτός ο κακός τρόπος παρουσίασης των συμμετεχόντων ως κάτι διαφορετικό από αυτό στο οποίο διαγωνίζονται και εάν το βραβείο ήταν, εκτός από το να διαφημιστούν οι συμμετέχοντες, να κερδίσουν εμπειρία – γνώση και να δουλέψουν πραγματικά με αποτέλεσμα να είναι κίνητρο όλο αυτό για τους νέους καλλιτέχνες, τότε ίσως να υπήρχε άλλο επίπεδο σε όλα αυτά που κατά καιρούς εμφανίζονται στην τηλεόραση και θαμπώνονται οι νέοι. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά όσες φορές έτυχε να παρακολουθήσω σχετικά talent show (Ελληνικά), απογοητεύτηκα…

Πόσες ώρες δουλειάς, προετοιμασίας και συντονισμό απαιτείται για μια συναυλία που παρουσιάζετε με την Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδος;

Πραγματικά πάρα πολλές, διότι για να παρουσιαστούμε κοντά δύο ώρες επάνω στη σκηνή και να συντονιστούν κοντά στους 200 + μουσικούς, ανεξαρτήτου ηλικίας, δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο. Δουλεύουν και πολλοί άνθρωποι στα backstage (τεχνικοί ήχου, εθελοντές, τεχνικοί φωτισμού, συντονιστές σκηνής κλπ). Μετά, υπάρχουν πάντα ο νομικός, ο λογιστικός, ο γραμματειακός παράγοντας και αρκετά άλλα θέματα, εκτός των προβών του μουσικού συνόλου (Ορχήστρας – Χορωδίας). Με πολλή δουλειά όλα γίνονται και κυρίως όταν υπάρχει θέληση, οργάνωση, υπομονή και επιμονή σε συνδυασμό με άξιους συνεργάτες και ειδήμονες του αντικειμένου τους.

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;

Δεν το γνωρίζω αυτό, διότι δεν το έχω ζήσει, αλλά πιστεύω ακράδαντα πως μάνατζερ του καθενός είναι ο εαυτός του και μόνο. Η λέξη και η έννοια της χρήζει μεγάλης ανάλυσης και θέτει αρκετά ερωτήματα.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια με την ΣΟΝΕ;

Με την Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδος, προετοιμαζόμαστε για την πρεμιέρα μας για την φετινή σεζόν, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου 2019 στην Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αφιερωμένη στο έργο του Ελληνικού Παιδικού Χωριού στο Φίλυρο. Συμμετέχουν χορωδίες, νέοι μουσικοί και τραγουδιστές από όλη την Ελλάδα. Οι πρόβες εντατικές και οι ρυθμοί ολοένα και αυξάνονται για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ανυπομονούμε όλοι μαζί, να γίνουμε μια φωνή για τα παιδιά τα οποία μένουν στο Ελληνικό Παιδικό Χωριό στο Φίλυρο.

Βιογραφικό.

Γεννημένος στην Θεσσαλονίκη το έτος 1993, ασχολείται από μικρή ηλικία με την μουσική, ενταγμένος σε Παιδικές Χορωδίες
και μουσικές σπουδές σε Ωδεία, προερχόμενος από μουσική οικογένεια. Στην παιδική του ηλικία, για 12 χρόνια ήταν μέλος και σολίστ της Παιδικής Χορωδίας Αγίας Τριάδος Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί, ότι σημαντική υπήρξε αρχικά η βοήθεια των μαθημάτων μουσικής, που έλαβε από την καθηγήτρια κ. Ilona Welther. Το 2007 υπήρξε πρωταγωνιστής, της Παιδικής Όπερας »Χένσελ & Γκρέτελ», όπου για πρώτη φορά Πανελλαδικώς, θεσπίστηκε & καθιερώθηκε το Φεστιβάλ, »Παις Όπερα» (2007), μια σύμπραξη: της Όπερας Θεσ/νίκης, του Κρατικού ωδείου, του Μουσικού Σχολείου Θεσ/νίκης & του Υπουργείου Πολιτισμού.
Είναι αριστούχος των Πτυχίων: Ωδικής, Ενοργάνωσης, Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής, Βυζαντινής Μουσικής, Πιάνου, Μονωδίας καθώς & του Διπλώματος Μονωδίας (με βαθμό Άριστα και την διάκριση του Α’ Βραβείου) & του Διπλώματος Διεύθυνσης Χορωδίας (με βαθμό Άριστα παμψηφεί και την διάκριση του Α’ Βραβείου) με καθηγητή τον Μαέστρο και Συνθέτη κ. Ιωάννη Καρκάλα. Μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας και σύνθεσης έλαβε από τον καταξιωμένο Καθηγητή και Συνθέτη κ. Λάζαρο Δεληδήμο στο Κεντρικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Από το έτος 2010 και για 3 έτη διηύθυνε την Παιδική Χορωδία και Ορχήστρα του Ωδείου »Μπολερό» Θεσσαλονίκης, ξεκινώντας παράλληλα την σταδιοδρομία του και ως εκπαιδευτικό προσωπικό Μουσικών Ιδρυμάτων.
Από το 2011, Ιδρύει & Διευθύνει την Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδος «ΣΟΝΕ» και το 2012 το τμήμα της Παιδικής – Νεανικής Χορωδίας της ΣΟΝΕ (με νέα παιδιά, μουσικούς, από όλη την Ελλάδα), η οποία συμμετέχει σε αξιόλογες συναυλίες, με στόχο την ανιδιοτελή κοινωνική προσφορά.
Έχει τιμηθεί με Έπαινο για το έργο του στην Σ.Ο.Ν.Ε. από τον Σύνδεσμο Φιλαρμονικών Χορωδιών Ελλάδος, από την Μουσική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος, από την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Χορωδιών (Π.Ε.ΔΙ.ΧΟ.), την Χ.Ο.Ν. (ανακηρύσσοντάς τον ως επίτιμο μέλος από όπου και έλαβε το Α΄ Βραβείο σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Κλασικού Τραγουδιού), την Ένωση Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (ΕΛΒΕ), τον Σύνδεσμο Αποφοίτων ΣΣΑΣ καθώς και με συγχαρητήριες επιστολές από την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο Β’, τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο Β’, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο, τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκο Αναστασιάδη.
Από τον Σεπτέμβριο του 2015 αναλαμβάνει την Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Χορωδίας της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ), έως το 2018.