Βασιλική Καραγιάννη: “Η αγαπη για την οπερα και η ανακαλυψη του οτι διαθετω φωνη για τον χωρο της οπερας, εγινε κατα την διαρκεια της φοιτησης μου στο ωδειο”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση;

Πρωτο μου μουσικο ακουσμα ηταν ο ηχος του ακκορντεον που επαιξε ο μπαμπας μου οταν με υποδεχτηκε στο σπιτι νεογεννητη απο την κλινικη. Εκτοτε το λατρεψα και ηθελα να μαθω πραγμα που εκανα αργοτερα. Ειναι το πρωτο μου πτυχιο σε νεαρη ηλικια των 14. Ωστοσο μου αρεσε επισης απο μικρο παιδι να τραγουδω ολη μερα. Μου ειχαν και σχετικο παρατσουκλι Οι πρωτες πρωτες εμφανισεις μου ηταν στις μαθητικες συναυλιες του ωδειου στο πανεμορφο Δημοτικο Θεατρο Απολλων της Πατρας, 7 ετων η πρωτη. Και στη συνεχεια τραγουδωντας, παλι εκει, στα 16 ληντερ του Σουμπερτ. Ακομα θυμαμαι το αγχος μου αλλα και το δεος μπροστα στο κοινο. Το αντιμετωπιζα πολυ σοβαρα και με μια ωριμοτητα σαν να ημουν επαγγελματιας.

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;

Θα ηθελα σιγουρα να βρεθω επι σκηνης με τον Jonas Kaufmann ή τον Juan Diego Florez.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;

Ξεκινησα μουσικη απο πολυ μικρη μαθαινοντας Ακκορντεον και αργοτερα Πιανο σε ωδειο της Πατρας απο οπου και καταγομαι. Η αγαπη για την οπερα και η ανακαλυψη του οτι διαθετω φωνη για τον χωρο της οπερας, εγινε κατα την διαρκεια της φοιτησης μου στο ωδειο. Εκτοτε ηξερα οτι αυτο ειναι που θελω να ακολουθησω στη ζωη μου. Εκανα τον πρωτο μου ρολο στο Διεθνες. Φεστιβαλ Κερκυρας ως μαθητρια σε οπερα του Σπ. Σαμαρα. Και απο την στιγμη που πηρα το διπλωμα μου και μετα απο ακροαση ξεκινησα συνεργασια με την Εθνικη Λυρικη Σκηνη και σχεδον αμεσως με μεγαλους ρολους. Ακολουθησαν συντομα συνεργασιες με μεγαλα Λυρικα Θεατρα του κοσμου,οπως η Σκαλα του Μιλανου, η Βασιλικη Οπερα του Λονδινου κατ επαναληψη, Βασιλικη Οπερα της Δανιας επισης κατ επαναληψη, Κωμικη Οπερα Βερολινου, Σαν Καρλο Ναπολης, Δημοτικη Οπερα Φλωρεντιας, Σαν Καρλο Λισσαβονας, Οπερα του Τοκυο, Οπερα του Ντυσελντορφ, εμφανισεις σε Νεα Υορκη, Λονδινο, Ρωμη, κα. Σαφως υπηρξαν επιρροες κυριως θετικες. Κατα κυριο λογο αυτη της δασκαλας μου Βαρβαρας Γκαβακου, του βαρυτονου Γιοζεφ Μετερνιχ στο Μοναχο, του μαεστρου Αντονιο Παπανο.

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία;

Την αποτυχια προτιμω να την προλαβω προτου συμβει… Η επιτυχια ειναι “επικινδυνη” ειδικα στο ξεκινημα για τον κυριο λογο οτι μπορεις ευκολα να παρασυρθεις απο αυτην και να οδηγηθεις σε λαθος επιλογες, ρεπερτοριου κυριως. Ωστοσο η επιτυχια μπορει να γινεται συνεχες κινητρο για να εργαζεσαι σκληρα για να την κρατησεις. Οχι ομως ως αυτοσκοπος. Αλλα ως κινητηριος δυναμη για να ανακαλυπτεις τις δυνατοτητες σου και να γινεσαι καλυτερος.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;

Συνεργασιες που ονειρευομαι ειναι κυριως για θεατρα που δεν εχω ακομα τραγουδησει. Πχ θα ηθελα να τραγουδησω στην Οπερα του Παρισιου και στην Κρατικη Οπερα της Βιεννης.

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;

Μανατζερ στην Ελλαδα για τον τομεα τις οπερας δεν υπαρχουν. Υπαρχουν καλλιτεχνικα γραφεια που κλεινουν συνεργασιες κυριως με μουσικους ορχηστρας, μαεστρος η ορχηστρες. Οχι ομως τραγουδιστες οπερας Ελληνες προς το εξωτερικο ή ξενους προς τα εδω. Για τις συνεργασιες μας στο εξωτερικο εχουμε ξενους μανατζερς.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Στις επομενες μου εμφανισεις περιλαμβανονται: ο ρολος της Αμινα στην οπερα η Υπνοβατιδα του Β. Μπελλινι στην εναρκτηρια παραγωγη της Εθν. Λυρικης Σκηνης τις επομενες μερες, συναυλια μου στην Musikverhein στην Βιεννη τον Νοεμβριο, 2 συναυλιες με το Johann Strauss Ensemble με Βαλς του Στραους στο Μεγαρο Μουσικης αρχες Δεκεμβριου, η Πρωτοχρονιατικη συναυλια με την Κρατικη Ορχηστρα Αθηνων στις 30 Δεκεμβριου στο Μεγαρο επισης, ο ρολος της Αντελε στην Νυχτεριδα του Στραους στην Λυρικη Σκηνη τον Μαρτιο, Τραβιατα του Βερντι στο Σιατλ το 2021 κα.

vassilikikaragianni.com

http://vassilikikaragianni.com

Vassiliki Karayanni

soprano – opera singer

Η σοπράνο κολορατούρα Βασιλική Καραγιάννη γεννήθηκε στην Πάτρα και ξεκίνησε τις σπουδές της στο πιάνο, στο ακορντεόν και τα θεωρητικά σε Ωδείο της πόλης. Πήρε δίπλωμα Μονωδίας από το Εθνικό Ωδείο παράρτημα Γλυφάδας, με διάκριση και βραβείο, ενώ συνέχισε τις σπουδές της δίπλα στον Γιόζεφ Μέτερνιχ στο Μόναχο.

Από νεαρή ηλικία ξεκίνησε την συνεργασία της με Εθνική Λυρική Σκηνή, όπου συνεχίζει αδιάκοπα από τότε, ερμηνεύοντας τους πιο αντιπροσωπευτικούς ρόλους στο ρεπερτόριο της σοπράνο κολορατούρας.

Το 2012 έκανε το ντεμπούτο της στο Θέατρο αλά Σκάλα του Μιλάνου, ερμηνεύοντας τον ρόλο της Ολυμπίας στην όπερα “Τα παραμύθια του Χόφμαν” του Ζακ Όφενμπαχ σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Κάρσεν.

Έχει εμφανιστεί σε μερικά από τα μεγαλύτερα Λυρικά θέατρα του κόσμου, όπως το θέατρο αλά Σκάλα του Μιλάνου, στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου Κόβεντ Γκάρντεν, στη Βασιλική Όπερα της Κοπεγχάγης, στο Μπουνκαμούρα Κόνσερτ Χωλ και στην Όπερα του Τόκυο, στο Μπιβάκο Χωλ στο Ότσου της Ιαπωνίας, στην Κωμική Όπερα του Βερολίνου, στο Σαν Κάρλο της Νάπολης, στην Κρατική Όπερα της Φλωρεντίας, στο θέατρο Σαν Κάρλο της Λισσαβόνας, στην Όπερα του Ντίσελντορφ, στο Σόνι Κόνσερτ Χωλ στο Τόκυο, κ.ά.

Το ρεπερτόριο της είναι ευρύ, περιλαμβάνοντας τους περισσότερους από τους πιο αντιπροσωπευτικούς ρόλους της σοπράνο κολορατούρας, όπως: Βασίλισσα της Νύχτας στον Μαγικό Αυλό (Μότσαρτ), Ολυμπία στα Παραμύθια του Χόφμαν (Όφενμπαχ) , Τζίλντα στον Ριγκολέττο (Βέρντι), Βιολέττα στην Τραβιάτα (Βέρντι), Λουτσία στην Λουτσία ντι Λαμερμούρ (Ντονιτσέτι), Κονστάντσε και Μπλοντε στην Απαγωγή από το Σαράι (Μότσαρτ), Αντίνα στο Ελιξίριο του έρωτα (Ντονιτσέτι), Νορίνα στον Ντον Πασκουάλε (Ντονιτσέτι), Τσερμπινέττα στην Αριάδνη στη Νάξο (Ρ.Στραους), Ροζίνα στον Κουρέα της Σεβίλλης (Ροσίνι), Κοντέσσα Αντέλε στον Κόμη Όρυ (Ροσίνι), Αμίνα στην Υπνοβάτιδα (Μπελλίνι), κ.ά.

Έχει τραγουδήσει σε συναυλίες σε σπουδαίες αίθουσες όπως: Κάρνεγκι Χωλ της Νέας Υόρκης, Κουΐν Ελίζαμπεθ Χωλ και Κάντογκαν Χωλ του Λονδίνου, Μουσάσινο Κόνσερτ Χωλ στο Τόκυο, κ.ά.

Έχει πάρει το ειδικό βραβείο σε νέο καλλιτέχνη από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για την ερμηνεία της στο ρόλο της Τσερμπινέττα στην όπερα Αριάδνη στη Νάξο του Ρ.Στράους σε παράγωγη της Λυρικής Σκηνής. Καθώς επίσης και το ειδικό βραβείο Ινγκα Λινγκαμπουε στην Ιταλία.

Έχει ηχογραφήσει CD και DVD όπως: “Κουρέας της Σεβίλλης” του Παϊζιέλο, “Δέηση” σε ποίηση Κ.Καβάφη και μουσική Αθ.Σιμόγλου, “Μονόγραμμα” σε ποίηση Οδ.Ελύτη και μουσική Γ.Κουρούπου, κ.ά.

Το 2006 είχε την τιμή να ταξιδέψει με τον τότε Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο στις Βρυξέλλες και έδωσε ρεσιτάλ στην εκεί Ελληνική Πρεσβεία προς τιμήν και ενώπιων των βασιλέων του Βελγίου.