Υπάρχει άραγε ζωή στον πλανήτη Gibson? του Γιώργου Τέρπου

Η περασμένη χρονιά εδραίωσε το comeback του Mel Gibson στο στερέωμα της 7ης τέχνης. Ή τουλάχιστον αυτό θέλησαν να πιστέψουν οι απανταχού σινεφίλ. Τρεις υποψηφιότητες στις προπέρσινες Χρυσές Σφαίρες -Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Ερμηνείας- με το “Hacksaw Ridge” ήρθαν σαν το κερασάκι στην τούρτα της επιστροφής του βετεράνου κινηματογραφιστή.
Ένα χρόνο αργότερα ο 62χρονος Mel κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να κρατηθεί στην επιφάνια των λαμπερών λόφων της California. Τον οσκαρικό “Αντιρρησία Συνείδησης” ακολούθησε το διασκεδαστικό “Daddy’s Home 2” και ο βρώμικος μπάτσος στο “Dragged Across Concrete” που, αν μη τι άλλο, έκλεψε τις εντυπώσεις. Δυο ταινίες με πρωταγωνιστικούς ρόλους που δεν πήγαν διόλου άσχημα στα box office ανά τον κόσμο όπως άλλωστε και το “Blood Father” που προηγήθηκε.
Την ώρα λοιπόν που το 2018 πλησιάζει ολοένα και περισσότερο στην δύση του, ο Gibson ανταλλάζει κρυφά βλέμματα με το 2019 στήνοντας παράλληλα τις επόμενες περιπέτειες του στην 7η τέχνη. Σύμφωνα λοιπόν με το, καθόλα έγκυρο, “Deadline”, o Νεοϋορκέζος αστέρας ανέλαβε τη σκηνοθεσία, την παραγωγή και τη συγγραφή σεναρίου για το remake της ταινίας του 1969, “The Wild Bunch”.
Η σκυτάλη έπειτα θα πάει στο “Destroyer”. μια ταινία για το USS Laffey, που αμύνθηκε ενάντια σε 22 επιθέσεις αυτοκτονίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε στην φήμη που σκεπάζει την ηλιοστάλαχτη California πως σύντομα ο ηθοποιός θα πρωταγωνιστήσει μαζί με τον Mark Wahlberg στο “The Six Billion Dollar Man”, αν και η συμμετοχή δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως. Θαυμάσια κι ενθαρρυντικά ακούγονται όλα τα παραπάνω δίχως αμφιβολία.. Ποια είναι όμως η γνώμη που κυριαρχεί στις Ηνωμένες πολιτείες για ένα αστέρι που έχει ονοματεπώνυμο και τρεμοσβήνει αδιάκοπα τα τελευταία χρόνια.

Στην αντίπερα όχθη τονίζουν πως Hollywood και Academy δεν έχουν συγχωρήσει ακόμη ατοπήματα και παρεκτροπές του 62χρονου κινηματογραφιστή.
Επιφανής κριτικός κινηματογράφου των Η.Π.Α. στάθηκε στις απρεπείς συμπεριφορές που είχε δείξει ο Mel Gibson τα περασμένα έτη και σχολίασε την τιμητική διάκριση που έλαβε με τις υποψηφιότητες του στις Χρυσές Σφαίρες..
“Τούτη η υποψηφιότητα σημαίνει πως το έργο του ήταν άξιο κι όχι ότι τον συγχωρέσαμε. Είδα το φιλμ όπως θα έβλεπα μια ταινία του Polanski, του Woody Allen ή του Charlie Chaplin. Δεν χρειάζεται να αγκαλιάσεις τον καλλιτέχνη για ν’ αγκαλιάσεις την τέχνη” ήταν επιγραμματικά τα λόγια του κριτικού Marshall Fine πάνω στην δουλειά του πάλαι ποτέ Mad Max..
Το 2006 ο Mel Gibson συνελήφθη να οδηγεί σε κατάσταση μέθης κι έπειτα προέβη σε άσεμνες, αντισημιτικές χειρονομίες προς τις αρμόδιες αρχές. Το Hollywood δεν άργησε να του γυρίσει την πλάτη παρά τις αναμενόμενες απολογίεςΤα χρόνια που ακολούθησαν ο ταλαντούχος κινηματογραφιστής φρόντισε να σφίξει μόνος την θηλιά γύρω από τον λαιμό του. Τι έκανε; Χτύπησε δημοσιογράφο που τον ρώτησε για το ατυχές συμβάν του 2006 και δεν σταμάτησε να μιλά απαξιωτικά για την πρώην του Oksana Grigorieva.
H εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του χάθηκε και ο ίδιος συνέβαλλε τα μέγιστα μόνο για να χειροτερεύει τις καταστάσεις και να τεντώνει τα σχοινιά. Δυο χρόνια πριν περπάτησε το κόκκινο χαλί των Σφαιρών 15 χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία στα Βραβεία της Ένωσης των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Πρέπει να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω στο μακρινό 2001 για να βρούμε την τελευταία φορά που διεκδίκησε Golden Globe ο Gibson για το “What Women Want” και μάλιστα για την ερμηνεία του στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Έπειτα ακολούθησε χάος..
Ο Paul Dergarabedian, ανώτερος αναλυτής ΜΜΕ του comScore, είπε στο FOX411 πως οι παλιές “αμαρτίες” του Gibson δε θα ξεχαστούν καθόλου εύκολα εντούτοις είναι μια καλή ευκαιρία να κάνει restart στην καριέρα του..
“Πρόκειται για μια πολύ κρίσιμη στροφή στην καριέρα του Mel Gibson. Πρέπει να πάρει τούτη την δυναμική έξοδο και να συνεχίσει να κάνει σπουδαίες ταινίες αφήνοντας τις κυκλοθυμικές τάσεις στην άκρη..”
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Scott Mendelson του Forbes που πρόσφατα έγραψε άρθρο για τον δις οσκαρικό καλλιτέχνη..
“Πρέπει να δουλέψει πολύ σκληρά για να πετύχει το comeback του. Ο Mel Gibson είναι ο κλασικός σταρ της παλιάς σχολής που έκανε το κοινό να πάει στο σινεμά και μόνο από την εικόνα του στο poster. Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και ο ίδιος πλέον αρέσκεται περισσότερο στο να κάθεται πίσω από την κάμερα παρά εμπρός της..”
Όπως καταλαβαίνεις αγαπητέ αναγνώστη ο αγαπημένος σταρ θα χρειαστεί να μοχθήσει πολύ για να κερδίσει once again το φιλοθεάμων κι απαιτητικό κοινό. Στο χέρι του είναι να τα καταφέρει μεν, ο χρόνος και η αποχή του από τις ουσίες θα δείξουν δε..