Νεφέλη Μούσουρα: Η μουσική είναι “κάτι” που μιλάει βαθιά στην εσώτερη φύση του ανθρώπου, που ικανοποιεί και καλλιεργεί βαθιά την ψυχή του.

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Η μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα, και γίνεται αντιληπτή σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.

Προφανώς για την κλασική μουσική χρειάζεται ένα είδος μυησης καθώς είναι πολύπλοκη και δεν απευθύνεται μόνο στο θυμικό, όμως και πάλι είναι ενωτική και βαθειά ανθρωπιστική.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Θαυμάζω το παιδικό μου πρότυπο Μαρία Καλλας, όσο κανέναν αλλο για τις μοναδικές συγκινήσεις που προσφέρει με τις ερμηνείες της, για την στάση ζωής της και την απόλυτη ειλικρίνεια απέναντι στην Τέχνη της.

Επισης τον Albert Schweitzer για το βάθος της αντίληψης του για την Τέχνη, την πνευματικότητα και την γενναία ανθρωπιστική του δράση.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αυτοί οι δυο καλλιτέχνες ήταν και παραμένουν για μένα έμπνευση και οδηγοί..

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Αν είναι η παιδεία είναι πολυτέλεια, τότε είναι και η μουσική παιδεία πολυτέλεια.

Η μουσική είναι κάτι που μιλάει βαθιά στην εσώτερη φύση του ανθρώπου, που ικανοποιεί και που καλλιεργεί βαθιά την ψυχή του. Ο εγκέφαλος παράγει ενδορφίνες , ενω ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με τα βαθύτερα συναισθήματα του.

Ξανά βιώνει μέσα από την μουσική, και σε μεγαλύτερο βάθος πολλές φορές όλη την γκάμα των ανθρωπίνων συναισθηματικών αποχρώσεων που έχει ήδη βιώσει.

Με αυτό τον τρόπο καθαίρεται και λυτρώνεται. Η σχέση του άνθρωπου με τη μουσική είναι επισης μεταφυσική.

Τον συνδέει με την ανώτερη δύναμη, με το άπειρο, με κατι που προϋπήρχε στο σύμπαν πριν την ύπαρξη του..

Με τη μουσική παιδεία ο άνθρωπος καλλιεργείται βαθειά,αποκτά τα απαραίτητα ψυχικά εφόδια, για την αντιμετώπιση πολλών δύσκολων καταστάσεων στη ζωή. Δεν είναι τυχαίο που στην εκπαίδευση των νέων στην αρχαία Ελλάδα η μουσική αποτελούσε έναν από τους βασικούς πυλώνες, ενω συχνά οι αρχαίοι Αθηναίοι όταν θέλανε να τιμωρήσουν κάποιους εχθρούς, τους στερούσαν την μουσική παιδεία.

Η κοινωνία μας έχει απόλυτη ανάγκη από την μουσική παιδεία, και όσο πιο γρήγορα το καταλάβει τόσο το καλύτερο.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Καταρχήν το παιδί για να αποκτήσει ταλέντο στη μουσική πρέπει να έχει έρθει σε επαφή μαζί της από πάρα πολύ μικρή ηλικία, κατά προτίμηση εμβρυακή.
Η έκθεση στη μουσική, εκτος από το dna, αναπτύσσει και τις μουσικές του ικανότητες.

Οι γονείς θα πρέπει να γεμίσουν τη μέρα του μωρού τους με
μουσική, η οποία όπως αποδεικνύουν οι επιστήμονες βελτιώνει και τις συναψεις των νευρώνων στον εγκέφαλο-βοηθώντας με αυτό τον τρόπο και στην νοητική ανάπτυξη του παιδιού.
Έπειτα το ταλέντο είναι κάτι που φαίνεται, το παιδί θα αναζητήσει το ίδιο να ασχοληθεί με τη μουσική. Ο γονιός θα πρέπει να γράψει το παιδί στο Ωδειο σε μικρή ηλικία, και εκεί θα φανεί.

Ανάλογα με την επίδοση, και κυρίως με την επιθυμία του παιδιού να κάνει μουσική. Γι’ αυτό παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο οι δάσκαλοι, γιατί είναι εκείνοι που θα επιτρέψουν στο παιδί να αγαπήσει ή όχι την μουσική.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Χαρη στη δουλειά των μουσικών σχολείων, ναι διδάσκεται. Μιλάμε για εξειδικευμένα σχολεια, που προσφέρουν στην Κοινωνία.

Το ευτύχημα θα ήταν να διδάσκεται σε όλα τα σχολεία κατά αντίστοιχο τρόπο, και εύχομαι κάποια στιγμή να γίνει αυτό.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Το ταλέντο στην Ελλάδα αφθονεί. Ως εκ τούτου υπάρχουνε πάρα πολλοί καλλιτέχνες από όλες τις γενιές οι οποίοι είναι εξαιρετικοι και αξίζουν τον θαυμασμό μας και την εκτίμησή μας.

Μάλιστα τελευταίως έχουνε γυρίσει από τις σπουδές τους σε πολύ σπουδαία ιδρύματα του εξωτερικού πολλοί νέοι καλλιτέχνες, οι οποίοι επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν στην χώρα τους.

Όλο αυτό το δυναμικό περιμένει να αξιοποιηθεί.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Το μοναδικό μελλοντικό μου σχέδιο είναι να είμαι σε αρμονία με τον εαυτό μου και με την φύση και να μπορώ να είμαι δημιουργική μέσα στο σύνολο υπηρετώντας τη μουσική.

Βιογραφικό

Η πιανίστα Νεφέλη Μούσουρα εμφανίζεται ως σολίστ σε Ελλάδα, Αυστρία, Ιταλία, Γερμανία, Ρωσία, Αμερική.

Έχει πραγματοποιήσει περιοδεία προσωπικών ρεσιτάλ στην Κίνα και έχει διδάξει σε σεμινάρια σε Κίνα και Ρωσία.

Έχει προσκληθεί σε φεστιβάλ διεθνούς εμβέλειας ενώ τον Ιούλιο του 2019 έκανε το ντεμπούτο της με ρεσιτάλ στο Φεστιβάλ του Salzburg.

Έχει τιμηθεί με υποτροφίες από το «Ίδρυμα Αλ. Ωνάσης», τον «Σύλλογο Φίλων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών», το «Ίδρυμα Παιδείας και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού» και το Σωματείο «Gina Bachauer».
Της έχουν απονεμηθεί το Βραβείο «Μυκονίου» της Ακαδημίας Αθηνών, καθώς και βραβεία σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς (3ο βραβείο στον Διαγωνισμό “Campillos” της Ισπανίας, 1ο βραβείο στον “Πανελλήνιο διαγωνισμό νέων πιανιστών”της Άνδρου, 1ο βραβείο στον “Πανελλήνιο διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας”) .

Ως σολίστ έχει συμπράξει με ορχήστρες όπως : Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Ορχήστρα Πατρών, Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων,
Sinfonieorchester der Universität Mozarteum, Οrpheus Kammerorchester Wien,
I Maestri Orchestra of London, Philharmonic Orchestra ‘Mihail Jora’ Bacau.

Έχει ηχογραφήσει για το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και έχει εμφανιστεί στην κρατική αυστριακή και την κρατική ελληνική τηλεόραση.

Στην Ελλάδα σπούδασε με τον Αναστάσιο Πάππας στο Ωδείο Kodaly. Κατόπιν έγινε δεκτή στο σολιστικό τμήμα πιάνου του Πανεπιστημίου Mozarteum του Salzburg όπου φοίτησε με καθηγητή τον Rolf Plagge, αποκτώντας τους τίτλους σπουδών Bachelor of Arts και Master of Arts με τις ανώτατες διακρίσεις. Επίσης πραγματοποίησε στο ίδιο πανεπιστήμιο και τον κύκλο σπουδών Post graduate με καθηγητή τον Imre Rohmann. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.