Η Σοφία Φουντουλάκη συμμετέχει στην ομαδική εικαστική έκθεση Film noir

Στις 10 Νοεμβρίου εγκαινιάζεται στην ArteVisione Gallery η ομαδική εικαστική έκθεση Film noir, σε επιμέλεια της  Ms Ιστορικού της Τέχνης, Ευαγγελίας Θ. Καϊράκη και με τη συμμετοχή 39 σύγχρονων καλλιτεχνών. Η έκθεση πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία και υποστήριξη της marni film.

Τίτλος: “αδιέξοδο” 2021, ακρυλικά σε καμβά, με νέες διστάσεις 80/60 εκ.

Film Noir: Ένα εικαστικό δρώμενο που επιδιώκει την προσομοίωση της σύγχρονης εποχής μας στο πνεύμα και στην αισθητική του fIlm noir. Ένας κόσμος με αντιθέσεις, ερεβώδης, σκληρός και διεφθαρμένος αλλά και γοητευτικός, που επιμελώς αποκρύπτει τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Η εποχή του film noir (κλασσική περίοδος 1940-1950) έχει επιρροές από το γερμανικό εξπρεσιονισμό  και τον ιταλικό νεορεαλισμό, τα κοινωνικά δεδομένα και την οικονομική ύφεση, της εν λόγω περιόδου αντικατοπτρίζοντας το ψυχοκοινωνικό φάσμα εκείνης της εποχής.

Κυριαρχεί η απαισιοδοξία για τη ζωή η αίσθηση του σκοτεινού και του μυστηριώδους και η αντίληψη του μοιραίου, αυτού που υπερβαίνει την ανθρώπινη βούληση κ.λ.π.

Σας περιμένουμε στην εικονοποιημένη μαγεία των film noir!

Σοφία Φουντουλάκη.

ΣΥΝΤΟΜΕΣ  BIΟΓΡΑΦΙΚΕΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 

Η Σοφία Φουντουλάκη γεννήθηκε στα Χανιά της Κρήτης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Είναι εικαστικός/ ζωγράφος, αρθρογράφος.

Έχει σπουδάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ο.Π.Α)  Οικονομικά/Ασφαλιστικά-Διοίκηση κ Διαχείριση Ασφαλιστικών Οργανισμών. Στο Ε.Λ.Κ.Ε.Π.Α Οικονομικά και Λογιστικά, έχει παρακολουθήσει πλήθος ημερίδων/σεμιναρίων για το Ευρωπαϊκό Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης, για Οικονομικά, Ασφαλιστικά θέματα, θέματα εργασιακά, ψυχικής υγείας κ.λπ.

Διετέλεσε στέλεχος στο χρηματοπιστωτικό τομέα.

Ενδεικτικά, έχει δημοσιεύσεις στο Δελτίο Εργατικής Νομοθεσίας (Δ.Ε.Ν) και σε πλήθος άλλων έγκριτων εντύπων.

Eίναι μέλος, του Παρατηρητηρίου Διεθνών Οργανισμών και Παγκοσμιοποίησης (ΠΑΔΟΠ), μέλος του Πολιτικού Συνδέσμου Γυναικών Π.Σ.Γ. μέλος της Φεμινιστικής Πολιτικής για την Ισότητα των φύλων κ.ά.

Σπούδασε ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ και ART & DESIGN COLLEGE VACALO.

Έχει παρακολουθήσει Ιστορία τέχνης με τον Ιστορικό και Θεωρητικό της τέχνης κ. Παντελή Τσάβαλο.

Είναι Διευθύντρια στη Διεύθυνση Εικαστικών του Ομίλου UNESCO Πειραιώς και Νήσων.

Είναι μέλος, του Ομίλου για την UNESCO TEXNΩΝ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ,ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (GREEK ART UNION) και  άλλων σημαντικών εικαστικών ομίλων και οργανώσεων.

Είναι Πρέσβειρα Ειρήνης του Παγκόσμιου Λογοτεχνικού Φόρουμ για την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Είναι μέλος οργανισμών, φορέων κ.λπ, όπως του Παγκόσμιου Φιλοσοφικού Φόρουμ της Επικούρειας Φιλοσοφίας “Κήπος των Αθηνών”, της Ένωσης Φίλων Ακροπόλεως,της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών κ.ά.

Έχει οργανώσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε αριθμό εκθέσεων με επιλεγμένους ομίλους και ενώσεις.

Έχει βραβευτεί για το εικαστικό της έργο από την UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ κ.ά.Έχει εκπονήσει και δημοσιεύσει εργασίες για διάφορα ρεύματα ζωγραφικής και  θέματα σχετικά με τις εικαστικές τέχνες.

Έχει συμμετάσχει σε πολλές βιβλιοεκδόσεις με άρθρα της για την τέχνη κ.λπ.

Έργα της φιλοξενούνται σε πινακοθήκες, φιλανθρωπικά ιδρύματα, στην UNESCO Πειραιώς και Νήσων, σε Δημόσιους οργανισμούς, σε Ιδιωτικές συλλογές κ.ά.

E-mail :[email protected]

Face book /page: sofia fountoulaki /ΣΟΦΙΑ ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗ 

Ένας κόσμος σκιώδης, δοσμένος σε κιαροσκούρο πίσω από τις μισάνοιχτες γρίλιες μιας περσίδας ή την καγκελωτή κουπαστή μιας art nouveau σκάλας. Ερεβώδης και σκληρός, παραδόπιστος και διεφθαρμένος, αλλά τι παράδοξο! Αφόρητα σαγηνευτικός. Παραμορφωμένος, σαν είδωλο σε κυρτό καθρέφτη, όσο ωμά ρεαλιστικός, μέσα στην ανομολόγητη παθογένειά του. Ένας συνθετικός -από πολλά -υπό και -αντί -χωροχρόνος, που νωχελικά ξεδιπλώνεται από τον καρπό σαν σατέν γάντι, κρύβοντας πίσω από την επιτηδευμένη ηδυπάθεια τη ματαιότητα της ύπαρξης. Από το Γεράκι της Μάλτας του 1941, έως τον Ντέιβιντ Λιντς, με επιρροές από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και τον ιταλικό νεορεαλισμό, το film noir καθιερώθηκε το 1946 από τον Νίνο Φρανκ ως αυτόνομο κινηματογραφικό είδος, για να εικονογραφήσει ένα ψευδαισθητικό σύμπαν, εκκωφαντικό σαν ριπή μέσα στη νύχτα, απρόβλεπτο σαν την ξανθιά μπούκλα που πέφτει στο μέτωπο της παγερής ηρωϊδας, όταν αυτή τραντάζεται στην αγκαλιά του ερωτικού θηράματος. Ενα σύμπαν σελιλόιντ, νοτισμένο από τόνους ιδρώτα, αίματος και νικοτίνης, που απατηλά συντίθεται στο λυκόφως σαν οφθαλμαπάτη μέσα σε σύννεφα καπνού, για να εξαχνιστεί, ακόλουθα στο λυκαυγές. Πλάνητας στα σκοτεινά σημεία των πόλεων, ο film noir αντι-ήρωας μιας ξεπεσμένης μπουρζουαζίας, ο Δράκος του Κούνδουρου, ίσως, ή κάποιο μέλος της Γλυκιάς Συμμορίας του Νίκου Νικολαϊδη, ανώνυμος πάντα μέσα στο πλήθος, αθόρυβος μέσα στη βοή της πόλης, ανεβάζει τα στόρια, μόνο και μόνο για να απολαύσει ένα νοθευμένο τζιν ή ένα Singapore Sling με μπόλικο πάγο, βλέποντας τα τρένα να περνούν. Flaneur σε έναν δυστοπικό υπό-κοσμο, δοσμένο πάντα σε χαμηλό κορεσμό, χωρίς κανένα πρόσημο, αποστασιοποιημένος σε μια υπερδιαστημική, άχρονη ετεροτοπία, όπου τυχοδιώκτες, νεκροθάφτες, πόρνες, επίορκοι υπάλληλοι, απεικάσματα υπαρκτών και ανύπαρκτων ανθρώπων, ανδρείκελα και κουρέλια μπορούν ακόμα να σιγοτραγουδούν τη Γλυκιά Μαράτα της Κάκιας Μένδρη, μία άρια της Κάλλας ή τη Glendora του Perry Como. Δεν έχει δα τόση σημασία. Τα πάντα στο σκοτάδι λειτουργούν χωρίς νόρμα, σταχυολογούνται σε ένα παράδοξο συμπίλημα εικόνων, ακουσμάτων, αισθήσεων και παραισθήσεων. Στόχος της έκθεσης είναι να εικονοποίησει την cult  μαγεία των films noir, προσομοιώνοντάς την στη σύγχρονη εποχή, μία εποχή αντιθετική μέσα στον πλουραλισμό της, ζοφερή, παρά τη digital αισθητική της νέο –ποπ κουλτούρας της, μια εποχή όπου- με όρους μυθοπλασίας- οι σκοτεινές λήψεις έχουν αντικαταστήσει την ευκρίνεια του σινεμασκόπ. Και ακόλουθα, να κοιτάξει τον θεατή με το λοξό βλέμμα του Humphrey Bogart, που ισιώνει την τραγιάσκα του, ενώ αμφίσημα μειδιά, μετρώντας αντίστροφα τους δείχτες του ρολογιού. 3, 2, 1… Κλακέτα και πάμε!

Ευαγγελία Θ. Καϊράκη Ms Ιστορικός της Τέχνης  Ε.Κ.Π.Α. Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης

 

Χορηγός επικοινωνίας