Η Ρουμπίνη Παπαλεξοπούλου συμμετέχει στην ομαδική εικαστική έκθεση «Γυναικών Υπέρθεσις»

Ρουμπίνη Παπαλεξοπούλου: Ζωγράφος, Αντιπρόεδρος του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ’’Ο ΑΠΕΛΛΗΣ’’, σ. Δικηγόρος Αθηνών.

Τι σας οδήγησε να ασχοληθείτε με την Τέχνη και τι σας ενέπνευσε στην θεματολογία της συγκεκριμένης έκθεσης; Η επιθυμία για να ασχοληθεί κάποιος, πιστεύω, με την Τέχνη, είναι κατ’ αρχήν έμφυτη, έχει δείγματα από πολύ μικρή ηλικία. Μπορεί όμως και αργότερα να εκδηλωθεί το ταλέντο του. Η ενασχόληση με την Τέχνη είναι ψυχική ανάγκη εξωτερίκευσης. Το ενδιαφέρον μου για την Τέχνη εκδηλώθηκε από μικρή ηλικία. Η απόφαση όμως βιοπορισμού αποκλειστικά από εμένα, με οδήγησε στην Επιστήμη. Έχοντας τελειώσει την Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία, Σχολή Σχεδιαστών για επαγγελματική απασχόληση, Πάντειο Ανωτάτη Σχολή, Νομική Σχολή Παν/μίου Αθηνών και ως δικηγόρος Αθηνών (μαχόμενης δικηγορίας), είχα την τύχη να ασχοληθώ με την Ζωγραφική. Η δημιουργία κατ’ εμέ είναι ενέργεια η οποία κατακλύζει κάποια στιγμή όλο το είναι του δημιουργού και υπερβαίνοντας την καθημερινότητα συλλαμβάνει και αποτυπώνει στο τελάρο ή στο χαρτί την έμπνευσή του αναφερόμενος στο παρελθόν, στο παρόν, αλλά και στο μέλλον και δεν μπορεί να αποτρέψει αυτή του την εξωτερίκευση. Οι καλές Τέχνες πιστεύω ότι είναι συγκοινωνούντα δοχεία, υπόγεια ρεύματα τα οποία συνενώνονται και συναποτελούν την μεγάλη έννοια της Τέχνης, γι’ αυτό συμβαίνει να ασχολούμαι με την ζωγραφική αλλά και με την ποιητική γραφή.

Η γυναίκα το δημιούργημα του θείου και της φύσης, ως το άλλο μισό και πολύ σημαντικό στην δημιουργία της ζωής, ενέχει μέγιστη αξία. Η μητριαρχία της αρχαιότητας, Η Μεγάλη Μητέρα- Θεά των καβειρίων μυστηρίων, η Οφιούχος θεά της Κρήτης, οι κροκοσυλλέκτριες, εργαζόμενες γυναίκες των κυκλάδων, όπως και πολλές άλλες εργαζόμενες της κλασικής αρχαιότητας των Αθηνών, οι σπαρτιάτισσες, οι ολύμπιες Θεές, σύμβολα της γονιμότητας, της σοφίας, της ομορφιάς, του πολέμου κλπ., οι επιστήμονες (Υπατία), η Παν-Αγία θεοτόκος, σύμβολο δημιουργίας, αγάπης, προσφοράς κλπ. οι νεώτερες γυναίκες οι οποίες κατέκτησαν όλους τους τομείς της Επιστήμης, της Τέχνης, της εργασίας, της πολιτικής εξουσίας κλπ, οι οποίες έχουν αναγνωριστεί και τιμηθεί από τις αρχαίες και από τις νεώτερες κοινωνίες των ανδρών, με ενέπνευσε στην θεματολογία της συγκεκριμένης έκθεσης. (Αναφέρομαι στους άνδρες γιατί ζήσαμε και ζούμε σε ανδροκρατική κοινωνία ακόμη, καίτοι οι αλλαγές προς την πλήρη αναγνώριση της αξίας της γυναίκας και της προσφοράς της είναι πολύ σημαντικές).

Ποιά θεωρείτε ότι είναι η συνεισφορά της Τέχνης στον Πολιτισμό; Η πρωτοπόρα Τέχνη (νέα κινήματα) σε συγκεκριμένο χρόνο, τόπο και σε συνεργασία με κινήματα ιδεολογικά-κοινωνικοοικονομικά, πολιτικά και με την συμβολή της Επιστήμης ανατρέπουν -την καθεστηκυία τάξη- και προσφέρουν, αναπτύσσοντας τον υφιστάμενο Πολιτισμό. (Υπάρχουν και αρνητικές ανατροπές, σκοταδισμού).

Πώς επηρεάζει η ενασχόληση με την Τέχνη την καθημερινή σας ζωή; Νοιώθω ευτυχής δημιουργώντας (έστω όπως πάντα λέω, αρχίζοντας από το άλφα (Α) και οδηγούμενη στο βήτα (Β). Η ενασχόληση με την Τέχνη σε αποτρέπει από τα τετριμμένα της καθημερινότητας και ζεις σε έναν δικό σου αποκλειστικά κόσμο εσωτερικότητας, αυτοελέγχου, περισυλλογής, δημιουργίας και αποφασιστικότητας. Νοιώθεις αυτάρκης.

Νομίζετε ότι η Τέχνη έχει την δυνατότητα να αλλάξει τις υφιστάμενες κοινωνικές συνθήκες; Όπως ανέφερα στην δεύτερη ερώτηση, πιστεύω ότι συνεισφέρει, σε συνεργασία με άλλα κινήματα, στην αλλαγή των υφισταμένων κοινωνικών συνθηκών.

Ποιό η ποιά καλλιτεχνικά κινήματα, σας έχουν επηρεάσει περισσότερο στην καλλιτεχνική σας πορεία; Εκτιμώ όλες τις μορφές της Τέχνης. Εκτιμώ ιδιαιτέρως την κλασσική ζωγραφική, αλλά με έχουν επηρεάσει οι Φωβ, ο σουρρεαλισμός και ο συμβολισμός, ο οποίος, εκτός από ρεύμα ζωγραφικό, διαπερνά όλα σχεδόν τα άλλα ζωγραφικά ρεύματα-κινήματα. Είμαι αυτοδίδακτη ζωγράφος και ασχολούμαι πολλά χρόνια με την ζωγραφική.