Η Μακρή Κωνσταντία συμμετέχει στην ομαδική εικαστική έκθεση Film noir

Στις 10 Νοεμβρίου εγκαινιάζεται στην ArteVisione Gallery η ομαδική εικαστική έκθεση Film noir, σε επιμέλεια της  Ms Ιστορικού της Τέχνης, Ευαγγελίας Θ. Καϊράκη και με τη συμμετοχή 39 σύγχρονων καλλιτεχνών. Η έκθεση πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία και υποστήριξη της marni film.

Μακρή Κωνσταντία: Τα Film Noir αντιπροσωπεύουν μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο 1940-1958, με την κλασσική περίοδο να περιορίζεται περίπου στην δεκαετία 1940-1950. Όλα ξεκίνησαν με μία σειρά αμερικανικών ταινιών που κατά την διάρκεια του πολέμου ήταν απαγορευμένες  στη Γαλλία. Στα μάτια του κοινού και των κριτικών ξεδιπλώθηκε το γοητευτικό μοιραίο που  ξεπέρασε την ευρωπαική αστική ηθική και κοσμιότητα προσεγγίζοντας έναν ιδιόρυθμο υπαρξισμό. Οι ήρωες ακροβατούν στα όρια της παραβατικότητας μέσα από χαμηλό φωτισμό είτε σε ρομαντικές ιστορίες είτε σε αστυνομικά δικαστικά δράματα. Οι έντονες αντιθέσεις δραματικών φωτοσκιάσεων με μουσική που υπογραμίζει τη δραματικότητα των σκηνών, πόρτες που τρίζουν, πρωταγωνιστές με ψυχρές φωνές και απροσδόκητες γωνίες λήψης έτσι ώστε να εντείνεται η αγωνία του θεατή. Το έργο μου Shinyface (ελαιογραφία σε καμβά 150Χ150) φαντάζει ως κεντρικός ήρωας ταινίας Film Noir μέσα από μια μεγάλη γκάμα δραματικών αντανακλάσεων του φωτός.

Bio. Ονομάζομαι Μακρή Κωνσταντία και γεννήθηκα στην Κολωνία Γερμανίας. Τα τελευταία χρόνια ζω στην Χαλκιδική. Σπουδάζω Ζωγραφική, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και είμαι στο 5ο έτος.

Εκθέσεις.

“A Rock Story”, 21-2 εώς 27-2-2019, Trii Art Hub Gallery, Ιασίου 16, Αθήνα.

“Μικρές εκπλήξεις,14-5 εώς 25-5-2019, Ελληνο-Γαλλικός Σύνδεσμος, Πλατεία Κολωνακίου 2, Αθήνα.

“Platforms Project, 16-5 εώς 19-5-2019, Ομάδα Open Y, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Κτήριο Κεσσανλής Αθήνα.

“Γυμνή Αλήθεια”, 11-5 εώς16-6-2019, Aqua Gallery, Aqua Vista Hotel, Σαντορίνη.

“Έκθεση Διαγωνισμός “Λουκάς Βενετούλιας”, 13-6 εώς 14-7-2019, Τελλόγλειο ίδρυμα, Θεσσαλονίκη.

“Athens Charity week”, 25-6 εώς 26-6-2019, Dreamteam, Αθήνα.

“Σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου”, 14-7 εώς 25-7-2019,Venus Gallery, Μύκονος.

“Εν Πλω”, 24-7 εώς 26-7-2019, Time of Art Gallery, Κυριαζή 6 Κηφισιά, Αθήνα.

“Sin As A Portrait”, 17-9 εώς 20-10-2019, Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Αθήνα.

“Ακάλυπτος”, 6-9- εώς 21-9-2019, Arte Visione Gallery, Πηλίου 5 Πλατεία Κολιάτσου, Αθήνα.

“Memories”, 5 εώς 6-10-2019, Athinais Cultural Center, Αίθουσα Atrium, Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, Αθήνα.

“Art Exhibition”, Tabernacle, Notting Hill, Powis Square 34-35 Λονδίνο, Αγγλία.

“little Paris” Kukaki / Untouched by Time”,8-12 εώς 18-12-2019, Trii Art Hub Gallery, Δράκου 9, Κουκάκι, Αθήνα.

“Περπατώντας Αθέατος στην Πόλη”, 19-6 εώς 3-7-2020, Arte Visione, Πλατεία Κολιάτσου, Πηλίου 5, Αθήνα.

“Πλώρη για τ’ ουρανού τα μονοπάτια”, 3-8 εώς12-8-2020, Μουσείο Αλιευτικών Σκαφών και Εργαλείων, Μουδανιά, Χαλκιδικής.

“Vintage” 4-6 εώς 7-6-2021, Artevisione Gallery, Πηλίου 5 Κολιάτσου Αθήνα.

“Εορτασμός για τα 200 χρόνια από την επανάσταση 1821-2021″, 5-6 εώς 31-8-2021 Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, Προξένου Κορομηλά 23, Θεσσαλονίκη.

“Γυναίκες”, ArteVisione Gallery, 20/9-1/10-2021 Πηλίου 5 Κολιάτσου Αθήνα.

“CheapArt”, 11 εώς 19-9-2021,ΔΕΘ Helexpo, Θεσσαλονίκη.

“Threads of Freedom” 15-30 Σεπτεμβρίου 2021, Techne, Art Stalker Kaiser-Friedrich, Str. 67, Berlin Germany.

Συνεντεύξεις polismagazino.gr 28-Μαίου-2021

My name is Konstantia Makri and i was born in Koln, Germany and i live in Chalkidiki. I am studying painting at the Fine Arts and Applied Arts Depertment, of Aristotle University of Thessaloniki.

Exhibitions

  . “A Rock Story”, 21-2 to 27-2-, Trii Art Hub Gallery, Iasiou 16, Athens, Greece. 

  . “Small surprises”, 14-5 to 25-5-2019, Hellenic-French Association, 2 Kolonaki Square, Athens

  . “Platforms Project, 16-5 to 19-5-2019, Open Y Group, Athens School of Fine Arts, Kessanlis Building, Athens. 

  . “Naked Truth”, 11-5 to 16-6-2019, Aqua Gallery, Aqua Vista Hotel, Santorini. 

  . “Exhibition Competition “Loukas Venetoulias”, 13-6 to 14-7-2019, Teloglio Foundation, Thessaloniki. 

  . “Athens Charity week”, 25-6 to 26-6-2019, Dreamteam, Athens. 

  . “With lyrics by Lina Nicolakopoulou”, 14-7 to 25-7-2019, Venus Gallery, Mykonos. 

  . “En Plo”, 24-7 to 26-7-2019, Time of Art Gallery, Kyriazi 6 Kifissia, Athens

  . “Sin As A Portrait”, 17-9 to 20-10-2019, Chili Art Gallery, Demofontos13-15, Athens. 

  . “Akάλυptos”, 6-9- to 21-9-2019, Arte Visione Gallery, 5 Pelion Square, Athens

  . “Memories”, 5 to 6-10-2019, Athinais Cultural Center, Atrium Hall, 34-36 Kastoria Street, Votanikos, Athens

  .”Art Exhibition”, Tabernacle, Notting Hill, Powis Square 34-35 London, England. 

  . “little Paris Kukaki / Untouched by Time”,8-12 to 18-12-2019, Trii Art Hub Gallery, 9 Drakou Street, Koukaki, Athens

  . “Walking Unseen in the City”, 19-6 to 3-7-2020, Arte Visione, Koliatsou Square, 5 Pelion Square, Athens

  . “Sail for the paths of the sky”, 3-8 to 12-8-2020, Museum of Fishing Boats and Tools, Moudania, Halkidiki. 

  . “Celebration for th 200 years since the revolution 1821-2021”, 5-6 to 31-8-2021, Macedonian Museum, Proxenus          Koromilas 23.

  . “Women”, ArteVisione Gallery, 20 / 9-1 / 10-2021 Pelion 5 Koliatsou Athens

  . “CheapArt”, 11 to 19-9-2021, TIF Helexpo, Thessaloniki.

  . “Threads of Freedom”,15-30 Σεπτεμβρίου 2021, Techne, Art Stalker Kaiser-Friedrich, Str. 67, Berlin Germany.

Interviews.

 polimagazino.gr 28-May-2021

 Στοιχεία επικοινωνίας.
 Mail macdin2008@hotmail.com

Facebook Macre Konstantia  Instagram konstantia_makri

Ένας κόσμος σκιώδης, δοσμένος σε κιαροσκούρο πίσω από τις μισάνοιχτες γρίλιες μιας περσίδας ή την καγκελωτή κουπαστή μιας art nouveau σκάλας. Ερεβώδης και σκληρός, παραδόπιστος και διεφθαρμένος, αλλά τι παράδοξο! Αφόρητα σαγηνευτικός. Παραμορφωμένος, σαν είδωλο σε κυρτό καθρέφτη, όσο ωμά ρεαλιστικός, μέσα στην ανομολόγητη παθογένειά του. Ένας συνθετικός -από πολλά -υπό και -αντί -χωροχρόνος, που νωχελικά ξεδιπλώνεται από τον καρπό σαν σατέν γάντι, κρύβοντας πίσω από την επιτηδευμένη ηδυπάθεια τη ματαιότητα της ύπαρξης. Από το Γεράκι της Μάλτας του 1941, έως τον Ντέιβιντ Λιντς, με επιρροές από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και τον ιταλικό νεορεαλισμό, το film noir καθιερώθηκε το 1946 από τον Νίνο Φρανκ ως αυτόνομο κινηματογραφικό είδος, για να εικονογραφήσει ένα ψευδαισθητικό σύμπαν, εκκωφαντικό σαν ριπή μέσα στη νύχτα, απρόβλεπτο σαν την ξανθιά μπούκλα που πέφτει στο μέτωπο της παγερής ηρωϊδας, όταν αυτή τραντάζεται στην αγκαλιά του ερωτικού θηράματος. Ενα σύμπαν σελιλόιντ, νοτισμένο από τόνους ιδρώτα, αίματος και νικοτίνης, που απατηλά συντίθεται στο λυκόφως σαν οφθαλμαπάτη μέσα σε σύννεφα καπνού, για να εξαχνιστεί, ακόλουθα στο λυκαυγές. Πλάνητας στα σκοτεινά σημεία των πόλεων, ο film noir αντι-ήρωας μιας ξεπεσμένης μπουρζουαζίας, ο Δράκος του Κούνδουρου, ίσως, ή κάποιο μέλος της Γλυκιάς Συμμορίας του Νίκου Νικολαϊδη, ανώνυμος πάντα μέσα στο πλήθος, αθόρυβος μέσα στη βοή της πόλης, ανεβάζει τα στόρια, μόνο και μόνο για να απολαύσει ένα νοθευμένο τζιν ή ένα Singapore Sling με μπόλικο πάγο, βλέποντας τα τρένα να περνούν. Flaneur σε έναν δυστοπικό υπό-κοσμο, δοσμένο πάντα σε χαμηλό κορεσμό, χωρίς κανένα πρόσημο, αποστασιοποιημένος σε μια υπερδιαστημική, άχρονη ετεροτοπία, όπου τυχοδιώκτες, νεκροθάφτες, πόρνες, επίορκοι υπάλληλοι, απεικάσματα υπαρκτών και ανύπαρκτων ανθρώπων, ανδρείκελα και κουρέλια μπορούν ακόμα να σιγοτραγουδούν τη Γλυκιά Μαράτα της Κάκιας Μένδρη, μία άρια της Κάλλας ή τη Glendora του Perry Como. Δεν έχει δα τόση σημασία. Τα πάντα στο σκοτάδι λειτουργούν χωρίς νόρμα, σταχυολογούνται σε ένα παράδοξο συμπίλημα εικόνων, ακουσμάτων, αισθήσεων και παραισθήσεων. Στόχος της έκθεσης είναι να εικονοποίησει την cult  μαγεία των films noir, προσομοιώνοντάς την στη σύγχρονη εποχή, μία εποχή αντιθετική μέσα στον πλουραλισμό της, ζοφερή, παρά τη digital αισθητική της νέο –ποπ κουλτούρας της, μια εποχή όπου- με όρους μυθοπλασίας- οι σκοτεινές λήψεις έχουν αντικαταστήσει την ευκρίνεια του σινεμασκόπ. Και ακόλουθα, να κοιτάξει τον θεατή με το λοξό βλέμμα του Humphrey Bogart, που ισιώνει την τραγιάσκα του, ενώ αμφίσημα μειδιά, μετρώντας αντίστροφα τους δείχτες του ρολογιού. 3, 2, 1… Κλακέτα και πάμε!

Ευαγγελία Θ. Καϊράκη Ms Ιστορικός της Τέχνης  Ε.Κ.Π.Α. Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης

 

Χορηγός επικοινωνίας