Έργα της Ερμίνας Συνωπίδου από την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ στον ΟΛΘ με θέμα: “Γυναικείες Υπο-θέσεις με αφετηρία το 1821”

Έναρξη / Ξενάγηση / Ημερίδα: Τετάρτη 15 Δεκέμβρη στις 18.00.

Στο Παλιό νηπιαγωγείο στο Λιμάνι με την στήριξη του ΣΕΓΕ & του Δήμου Θεσσαλονίκης.

https://www.facebook.com/chris.alevra

ΓΥΝΑΚΕΙΕΣ ΥΠΟ-ΘΕΣΕΙΣ
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΕΣ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ 1821

Ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό πρότζεκτ το οποίο θα θαυμάσουμε 15 – 31 Δεκεμβρίου να εξελίσσεται με συμμετέχουσες γυναίκες εικαστικούς από το πρότζεκτ της Επίμονης Τέχνης και την καλλιτεχνική επιμέλεια της Χρύσας Μπαρζόκα σε συμβολικό σημείο της πόλης ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με “άρωμα γυναίκας” απο το ΣΕΓΕ και με πρωτοβουλία της διευθύντριας Κέντρου Ανάπτυξης Ελληνικού Εμπορίου της ΕΣΕΕ Θεσσαλονίκης Χαράς Παπαδοπούλου όπως και της Αντιδημαρχείας Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αντιδημάρχου της Μαρίας Καραγιάννη.

Με την παρουσία σας σε αυτή την έκθεση εικαστικών παράλληλα δηλώνετε την συμπαράστασή σας στη γυναίκα επαναστάτρια, στη γυναίκα που κατάφερε να αναδυθεί μέσα από τα συντρίμμια της…

Τι θεωρείτε Επαναστατικό σήμερα; Επαναστατικό, θεωρώ, οτιδήποτε μπορεί να επιφέρει αλλαγή σε μία υπάρχουσα κατάσταση. Ακόμη κι η συμμετοχή μου στο πρότζεκτ «ΓΥΝΑΚΕΙΕΣ ΥΠΟ-ΘΕΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΕΣ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ 1821» είναι, πιστεύω, κάτι το επαναστατικό αναλογιζόμενη ότι μόλις τους τελευταίους δύο αιώνες ξεκίνησε η χειραφέτηση της γυναίκας.

Ποια είναι η δική σας ηρωίδα στις μέρες μας; Ηρωίδα στις μέρες μου είναι κάθε γυναίκα, εργαζόμενη, μητέρα, έφηβη ή ενήλικη, που αγωνίζεται να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες της καθημερινότητας. Η σημερινή γυναίκα προσαρμόζεται σε πολλαπλούς ρόλους που καλείται να «παίξει» και κυρίως, παλεύει να βρει τη δική της ταυτότητα με σθένος σε ό,τι θηρίο βρεθεί μπροστά της.

Η γυναικεία κακοποίηση αποκαλύπτεται ραγδαία, φανερώνει έλλειψη παιδείας… Τι θα λέγατε στην κόρη σας και τι στον γιό σας όσον αφορά το θέμα; Όλα ξεκινούν κυρίως από την οικογένεια και οι πράξεις αποτελούν το εφαλτήριο κάθε αλλαγής. Αν είχα κόρη, θα επιδίωκα να είμαι εγώ η ίδια μία σταθερή και δυναμική προσωπικότητα που βάζει όρια εκεί που πρέπει αποτελώντας για το παιδί μου πρότυπο προς μίμηση. Στο γιο μου, προσπαθώ όσο μπορώ να χτίσω μία υγιή σχέση μέσω διαλόγου και ενεργειών, μέσω των οποίων, πιστεύω, ότι του παρέχονται τα κατάλληλα ερεθίσματα σεβασμού και εκτίμησης απέναντι στο άλλο φύλο.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιο είναι “το κλειδί” για την εξάλειψή της; Η αγάπη του κάθε μικρού παιδιού. Κάθε ενήλικας που «μετατρέπεται» σε δολοφόνο είναι ένα πληγωμένο παιδί. Αν κάθε παιδί μεγαλώνει με αγάπη και τρυφερότητα, ποτέ δε θα προβεί σε καμία εγκληματική πράξη.

Σας αγγίζει ως καλλιτέχνη αυτό το φαινόμενο και σε τι αναφέρεται το έργο σας σε αυτό το πρότζεκτ; Η έμφαση που μπορεί να δώσει ένας καλλιτέχνης σε μία γυναικεία προσωπογραφία φαίνεται στις λεπτομέρειες του έργου. Και οι γυναικείες προσωπογραφίες συμπεριλαμβάνονται στο προσωπικό μου portfolio. Στο  συγκεκριμένο έργο θέλησα να τονίσω τη δύναμη της θέλησης μέσω της παρουσίας των περιστεριών.

Τι θα λέγατε στη γνωστή ή άγνωστη φίλη που κινδυνεύει η ψυχική και σωματική της ακεραιότητα; «Εγώ είμαι ΕΔΩ». Θα είμαι εδώ για οποιαδήποτε φίλη, γυναίκα, γνωστή ή άγνωστη. Θα έχει την αμέριστη συμπαράστασή μου να σταθεί στα πόδια της, να αντιμετωπίσει τους «δαίμονές» της, να βρει και να αγαπήσει τον εαυτό της.

Αν υπήρχε μηχανή του χρόνου ποια επαναστάτρια από το χρονικό διάστημα 1821 και μετά, θα θέλατε να συναντήσετε και τι θα της λέγατε; Η Μαντώ Μαυρογένους υπήρξε, θα έλεγα, μία ευγενής προσωπικότητα με φλογερό πατριωτισμό. Θα ήταν η ιδανική περίπτωση ανιδιοτελούς γυναίκας που θα μπορούσε να παρακινήσει τη σύγχρονη γυναίκα και θα την ενθάρρυνε να επαναστατήσει σε οτιδήποτε την καθιστά υπόδουλη σήμερα. Θα καλούσα τη Μαντώ στην ηγεσία μιας τέτοιας «επανάστασης».

Χορηγός Επικοινωνίας
polismagazino.gr